Seagate 600 SSD 480GB

Permalänk
Snusfri

Seagate 600 SSD 480GB

Hittade denna nu när jag letade efter en ny och större SSD: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/175564-seagat...

Det verkar inte finnas så många tester med den, någon som vet om den är bra eller kanske till och med har en själv?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Extremt prisvärt, köpte direkt och även om jag bara kört någon dag så kan jag säga att det inte märks någon skillnad mot samsung pro eller ocz vector (de nyaste varianterna).

Vad jag läst om den så är enda nackdelen att den drar något mycket ström för att vara en SSD, inget att tänka på PC men skall man köpa till portabel kan det vara ide och titta på någon annan

Permalänk
Medlem

Har en extrem lust att köpa en 480GB, känns lite klunkigt att ha två 120GB.

Uhm...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Det är en bra rätt kvick disk som verkar klara av att fyllas upp på ett bättre sätt än många SSD:er.
Finns en bra recension på Anandtech om den:
http://www.anandtech.com/show/6935/seagate-600-ssd-review

480 gigare är ju ordentligt prisvärd just nu!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Har en extrem lust att köpa en 480GB, känns lite klunkigt att ha två 120GB.

Uhm...

Beror väl på ifall man vill köra RAID

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min, funderar på att köpa en till. Grymt pris för en bra desktop-SSD. Till laptop hade jag dock valt annat märke/modell.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Jag är nöjd med min, funderar på att köpa en till. Grymt pris för en bra desktop-SSD. Till laptop hade jag dock valt annat märke/modell.

Jepp, drar en del ström om jag minns rätt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.