Kika in min nya hemsida IMGnest!

Permalänk
Medlem

Gör en liten lista på saker jag tänkt på medan jag använder sidan.
Hoppas några av funderingarna passar

• Antal "likes" man har fått utan att gå in på profilen

• När man går in på profilen bör varje enskilda bild visa hur många likes den fått.

• Populäraste redigeringen genom hela sidan? Typ en lista.

• Eftersom ni har lite större planer kanske man kan ha mer info på profiler. T.ex Kontaktuppgifter, egen webbsida, biografi osv.

• Den som ber om en bild kan kanske kan sätta en "bästa bild" status, eller "vald bild", så alla ser vilken bild dom blev mest nöjd med.

• Som tidigare nämnt. Kommentarer. På redigerade bilder, eller kanske frågor till han som laddade upp?

• En viktig sak är kanske vad bilderna ska användas till. Detta borde vara klart innan man redigerar, så att inte användaren som får bilden hamnar i någon copyright twist.

• PM system? Nu kan jag inkludera lite text när jag laddar upp en bild. Men dom kan inte skriva tillbaka till mig.

• Top-contributors lista?

• Bildredigering (ändra/ta bort) som jag tidigare nämnde.

Jag hade inte kallat sidan en Beta, snarare en Alpha, då de mesta av funktionerna inte är klara än. Beta är ju en nästan färdig produkt

BTW: Vem redigerade mig? Jag ser helt störd ut, skrattade så jag fick ont i magen ^^
http://www.imgnest.com/i/?imageid=58

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

• När man går in på profilen bör varje enskilda bild visa hur många likes den fått.

• Eftersom ni har lite större planer kanske man kan ha mer info på profiler. T.ex Kontaktuppgifter, egen webbsida, biografi osv.

• Den som ber om en bild kan kanske kan sätta en "bästa bild" status, eller "vald bild", så alla ser vilken bild dom blev mest nöjd med.

• Som tidigare nämnt. Kommentarer. På redigerade bilder, eller kanske frågor till han som laddade upp?

• En viktig sak är kanske vad bilderna ska användas till. Detta borde vara klart innan man redigerar, så att inte användaren som får bilden hamnar i någon copyright twist.

• PM system? Nu kan jag inkludera lite text när jag laddar upp en bild. Men dom kan inte skriva tillbaka till mig.

Jag hade inte kallat sidan en Beta, snarare en Alpha, då de mesta av funktionerna inte är klara än. Beta är ju en nästan färdig produkt

BTW: Vem redigerade mig? Jag ser helt störd ut, skrattade så jag fick ont i magen ^^

Du har rätt på punkt 7.Var inne på sidan och killen som ville att man ska fixa hans garage tror jag inte har tänkt att använda för att få likes på FB.Tror det handlar om att skamma folk på blocket.

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

Mycket bra idé. Frågan är bara om de bästa redigerarna håller sig till sidor där man kan tjäna pengar. Annars mycket bra!

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Jag gillar dina idéer starkt! Många av dessa funktioner har vi redan funderat över och jag kan säga att förhoppningsvis kommer de flesta av dessa punkter dyka upp på hemsidan så fort som möjligt. Bland annat är ett kommentarsystem i princip färdigt!

Du har nog rätt att en Alpha-status på sidan hade varit mer passande, vi får fundera lite på det eftersom vi kommer att rulla ut nya funktioner inom en snar framtid.

Angående din bild vet jag inte vem som har redigerat dig men jag diggar den starkt.
Tack återigen!!

Skrivet av vinsent10:

Du har rätt på punkt 7.Var inne på sidan och killen som ville att man ska fixa hans garage tror jag inte har tänkt att använda för att få likes på FB.Tror det handlar om att skamma folk på blocket.

Detta är dock ett mer invecklat problem. Låt oss säga att vi inför en ruta där uppladdarna måste skriva vad bilden ska användas för kommer det inte lösa problemet då dessa "skammers" troligtvis inte kommer svara ärligt. Detta beteende är givetvis ingenting vi på IMGnest stöttar och om ni har någon idé på hur detta kan motverkas uppskattar vi det gärna.

Skrivet av FotoGrafenSTO:

Mycket bra idé. Frågan är bara om de bästa redigerarna håller sig till sidor där man kan tjäna pengar. Annars mycket bra!

Förhoppningsvis kan vi locka hit dessa redigerare i framtiden när vi inför betalningslösningar till sidan. Tack ska du ha!

Permalänk

Nu är sidan uppdaterad med ett gäng nya funktioner. På sidan hittar ni nu:

• Kommentarer på redigerade bilder (kommer snart till "originalbilder")

• Möjligheten att ta bort redigerade bilder (kommer även här snart till originalbilder)

• Användarnamn och antal "likes" på thumbnailen för svar till bilder

• Antal likes på varje enskild bild på användares profiler

• Flertal buggfixar

Permalänk
Medlem

Notifikationer för när någon kommenterar på en bild man redigerats skulle uppskattas. Just nu behöver man sitta bläddra igenom allt för att se om man fått någon kritik/fråga/vad det nu kan vara.

Även ett sätt kunna ta kontakt privat tror jag skulle vara bra, PM eller låta användare (speciellt redigerare) tillåta visa sin mail i profilen.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Notifikationer för när någon kommenterar på en bild man redigerats skulle uppskattas. Just nu behöver man sitta bläddra igenom allt för att se om man fått någon kritik/fråga/vad det nu kan vara.

Även ett sätt kunna ta kontakt privat tror jag skulle vara bra, PM eller låta användare (speciellt redigerare) tillåta visa sin mail i profilen.

Både ett PM-system samt notifikationer för kommentarer på en bild jobbar vi på! Idén om att tillåta kontaktinformation på sin profil gillar jag. Det lär nog dyka upp på hemsidan i framtiden skulle jag tro. Tackar!

Permalänk
Medlem

Om man kollar på dom olika bidragen så kanske det är lämpligt om det står någonstans vad "kunden" ville från början?
T.ex
http://www.imgnest.com/i/?editedid=80
Det står ingen stans "add rock effect"

Som tillägg till notifikation för kommentarer kan det också vara på sin plats med en kommentar-räknare per bild? ^^

Ibland kan instruktionerna vara väldigt otydliga, men jag kan inte någonstans fråga uppladdaren vad han/hon menade. Så kommentarer på originalbilden hade nog varit bra.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Om man kollar på dom olika bidragen så kanske det är lämpligt om det står någonstans vad "kunden" ville från början?
T.ex
http://www.imgnest.com/i/?editedid=80
Det står ingen stans "add rock effect"

Som tillägg till notifikation för kommentarer kan det också vara på sin plats med en kommentar-räknare per bild? ^^

Ibland kan instruktionerna vara väldigt otydliga, men jag kan inte någonstans fråga uppladdaren vad han/hon menade. Så kommentarer på originalbilden hade nog varit bra.

Jo du har helt rätt i att det borde finnas en beskrivning för hur bilden ska redigeras även när man klickat upp svaren.

Notifikation för kommentarer är något vi har funderat över och får se hur vi gör. Möjligheten att kommentera på originalbilden har vi nu fixat!

EDIT:
Det står nu titeln på beskrivningen när man går in på en redigerad bild. Notifikationer är live också!