Program för att organisera böcker

Permalänk
Medlem

Program för att organisera böcker

Program för att organisera böcker

Det är nu min ålder kanske avslöjar mig, eller min ”böjning” för litteratur. 

Jag har en hel del böcker hemma som jag mer eller mindre inte har koll på. Jag köper ganska mycket böcker och det har vid ett par tillfällen varit så att jag varit nära på att köpa dubbletter.

Jag letar nu efter ett program (databas) för att organisera mina böcker. Det finns ett program till iPhones som heter ”Book Crawler” som verkar ha en del bra funktioner, dessa skulle även jag vilja ha.

Det viktiga är att programmet går att köra på min stationära dator, plus är om scanningsfunktion och app till android finns, samt att även svenska böcker finns med eller uppkoppling mot ISBN registret.

Utöver detta önskar jag att det är grafiskt, alltså att bokens framsida går att lägga in som bildfil, allt för att det skall bli lite snyggare. Är programmet gratis är ju det trevligt, men det gör inget om det kostar några hundra kronor.

Någon som har koll på något bra sådant program?

Stort tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.