"drivrutinerna startades om pga fel" sen låser sig bildskärmen

Permalänk
Medlem

"drivrutinerna startades om pga fel" sen låser sig bildskärmen

Hej!
Har litet problem med min stationära.
Grafikkortet är typ nvidia geforce 560X GTI.

Får ibland problemet att mina 2 skärmar blir toksvarta i några sekunder, sen kommer bilden tillbaka och jag får ett meddelande om att "drivurinternrna för grafikkortet slutade funka/startades om pga fel". Förut så lyckades bilden komma tillbaka till sitt vanliga läge men nu har den börjat låsa sig och jag får detta felmeddelande fler gånger i rad. Får då stänga av datorn på knapp och hatar det.

JHar försökt att ladda ner senaste drivrutinerna på nvidias hemsida men utan någon lycka

Någon med tips? tack på flrhand

mvh namehere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Namehere:

Hej!
Har litet problem med min stationära.
Grafikkortet är typ nvidia geforce 560X GTI.

Får ibland problemet att mina 2 skärmar blir toksvarta i några sekunder, sen kommer bilden tillbaka och jag får ett meddelande om att "drivurinternrna för grafikkortet slutade funka/startades om pga fel". Förut så lyckades bilden komma tillbaka till sitt vanliga läge men nu har den börjat låsa sig och jag får detta felmeddelande fler gånger i rad. Får då stänga av datorn på knapp och hatar det.

JHar försökt att ladda ner senaste drivrutinerna på nvidias hemsida men utan någon lycka

Någon med tips? tack på flrhand

mvh namehere

Menar du att du inte har kunnat ladda ner dem? Eller att det inte har hjälpt att installera de senaste?
Uppgradera BIOS på ditt grafikkort så kanske du blir av med problemen.
http://www.techpowerup.com/vgabios/

Permalänk
Medlem

Prova att avinstallera 3D-Vision och den andra 3D drivrutinen, det kan hjälpa med just det här kortet.

I den nedanstående tråd finns lite tips gällande strömförsörjningen också, det kan kanske vara värt att testa?
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1285621-problem-...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Namehere:

Hej!
Har litet problem med min stationära.
Grafikkortet är typ nvidia geforce 560X GTI.

Får ibland problemet att mina 2 skärmar blir toksvarta i några sekunder, sen kommer bilden tillbaka och jag får ett meddelande om att "drivurinternrna för grafikkortet slutade funka/startades om pga fel". Förut så lyckades bilden komma tillbaka till sitt vanliga läge men nu har den börjat låsa sig och jag får detta felmeddelande fler gånger i rad. Får då stänga av datorn på knapp och hatar det.

JHar försökt att ladda ner senaste drivrutinerna på nvidias hemsida men utan någon lycka

Någon med tips? tack på flrhand

mvh namehere

Gör det detta även i spel? De kan ju vara den vanliga döden för nVidiakort som ev botas med en tur i ugnen?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)