Köpa endast delar till Fractal Design Define R4?

Permalänk

Köpa endast delar till Fractal Design Define R4?

Hej!
Lyckades tidigare idag förstöra ljud- och mikrofon intaget som sitter i mitt Fractal Design Define R4 chassin.
Har hört med Inet, där jag köpte chassinet, hur jag ska gå till väga men fick endast svaret att jag skulle maila deras service men därifrån fick jag inget svar.

Vad jag undrar är om någon vet vart/om man kan köpa endast denna delen någonstans?

Har testat intagen bak på datorn men det är fullständig kaos..

Tack på förhand!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Telemator:

Hej!
Lyckades tidigare idag förstöra ljud- och mikrofon intaget som sitter i mitt Fractal Design Define R4 chassin.
Har hört med Inet, där jag köpte chassinet, hur jag ska gå till väga men fick endast svaret att jag skulle maila deras service men därifrån fick jag inget svar.

Vad jag undrar är om någon vet vart/om man kan köpa endast denna delen någonstans?

Har testat intagen bak på datorn men det är fullständig kaos..

Tack på förhand!

Tänkt på att det är helg och service endast jobbar mån-fre 08-17?
Där utöver lägg till minst 4dagar på svar, ett efter ditt mail, en dag för FD svara på Inets-mail och en dag för att Inet ska läsa FDs mail och kontakta dig.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Tänkt på att det är helg och service endast jobbar mån-fre 08-17?
Där utöver lägg till minst 4dagar på svar, ett efter ditt mail, en dag för FD svara på Inets-mail och en dag för att Inet ska läsa FDs mail och kontakta dig.

Okej, visste inte om detta! Grabben i luren fick det att låta som om dom skulle ta tag i det med en gång, my mistake.
Skulle du föreslå att åka till butiken imorgon och prata med dom där för en snabbare lösning? Det är ganska akut.

Permalänk
Avstängd

Då ringer man istället
Sitta och vara stressad på ett svar genom att maila känns sådär

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Telemator:

Okej, visste inte om detta! Grabben i luren fick det att låta som om dom skulle ta tag i det med en gång, my mistake.
Skulle du föreslå att åka till butiken imorgon och prata med dom där för en snabbare lösning? Det är ganska akut.

Nej, Fractal design och även distrubutörerna som kan tänkas ha ersättningsdelar har fortfarande inte öppen förrän på måndag, och det kommer ta alla ärenden i tidsordning.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Du har ju fortfarande mikrofon och högtalaranslutningar baksidan av moderkortet som du kan använda. Kör på dom så länge och lugna ner dig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telemator:

Skrivet av DavidtheDoom:

Nej, Fractal design och även distrubutörerna som kan tänkas ha ersättningsdelar har fortfarande inte öppen förrän på måndag, och det kommer ta alla ärenden i tidsordning.

Ursäkta, men är det inte måndag imorgon?

Permalänk
Medlem

Kontakta Fractal Design. Det gjorde jag när det var glapp i hörlursuttaget på mitt Arc-chassi, och de skickade en helt ny front inom 1 vecka efter att jag kontaktade dem. Hände sedan en gång till och då tog det lite längre tid pga diverse faktorer. Men hör med dem, det är helt gratis om du har en bra orsak till varför det inte fungerar!