Nexus 5 laddare låter (Byta till gammal adapter?)

Permalänk
Medlem

Nexus 5 laddare låter (Byta till gammal adapter?)

Har precis skaffat en LG Nexus 5. När jag skulle ladda den märkte jag att den blev väldigt varm och det kom ljud från den, "buzzing" som amerikaner säger att den gör. Sökte upp på google och det visade sig inte vara något fel.. Direkt(?).. Innan jag fick Nexus 5 hade jag LG Optimus L7, jag undrar om jag kan använda adaptern till min nexus 5 istället?

På min Nexus 5 Laddare (Adapter) står det så här:
Model: MCS-01ER
Input: 100-240V~
50/60Hz 0.2A
Output: 5.0V===1.2A
S/N: RC430092373

och på min gamla LG laddare (Adapter)
Model: STA-U17ET
Input: 100-240V~
50/60Hz 0.2A
Output: 5.1V===0.7A
S/N: TA290201608

Frågan är, skulle jag kunna byta ut adaptern från min Nexus 5 och istället använda den från min gamla LG utan att förstöra telefonen eller adaptern överhuvud taget? Det ända som skiljer sig är Output, så nu får någon som kan något om detta svara. Är lite orolig över om detta verkligen är säkert (att den låter), hoppas även inte att den av någon anledning skulle förstöra min telefon då den blir så himla varm (adaptern).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja, laddar den så funkar det, så byt.

Permalänk
Medlem

Hah, jag vill nog ha ett lite mer välutvecklat svar ändå. Då den gamla har output på 5.1===0.7A och den nuvarande 5.0V===1.2A är jag osäker om den skulle överhetta telefonen eller göra sönder något annat. Tack ändå

Permalänk
Medlem

Min laddare till min Nexus 4 låter också som du beskriver. Men för att svara på frågan: Ja, du kan byta. Däremot kommer det ta snäppet längre tid att ladda din Nexus 5 med din äldre laddare. Och den ytterst lilla spänningsskillnaden ska inte göra någon som helst skillnad.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem

Det kommer ta lite längre tid att ladda bara. Jag har en på 1,2A med lång sladd cid sängen och en 2,1A när jag behöver snabbladda

Permalänk
Medlem

Min "buzzar" bara när jag har den i eluttaget och inte laddar telefonen. Verkar vara normalt problem?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Ja tydligen är det så LPG. Uppskattar svaren, ser till att byta nu :p. Inga problem med att det tar längre, laddar när jag sover.