Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Måla om Noctua NF-A15 fläkt?

Som rubriken lyder så tycker jag (som en del andra) inte riktigt att färgen på Noctuas fläktar är särskilt snygg. Så undra helt enkelt om det är möjligt att måla om dom utan att bladen blir "wobbliga" och orsakar oljud eller sådant?

Denna fläkt (som sitter på Noctua NH-U14S) dvs: http://www.inet.se/produkt/6308810/noctua-nf-a15-pwm-140mm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuzul:

Som rubriken lyder så tycker jag (som en del andra) inte riktigt att färgen på Noctuas fläktar är särskilt snygg. Så undra helt enkelt om det är möjligt att måla om dom utan att bladen blir "wobbliga" och orsakar oljud eller sådant?

Denna fläkt (som sitter på Noctua NH-U14S) dvs: http://www.inet.se/produkt/6308810/noctua-nf-a15-pwm-140mm

Köpa en fläkt i den färg du vill ha är inte ett alternativ (varför nu färgen på något man inte ska se har så stor betydelse)?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tveksam på att fläkten kommer prestera likadant om du applicerar färg. Bland annat för att det kommer förmodligen inte bli jämt lager med färg, och därför kommer vissa blad väga mer, och skapa obalans.

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Tanken är att byta ut fläkten som sitter på Noctua NH-U14S (vilket är en Noctua NF-A15-PWM). Som jag förstod det är fläkten som sitter den enda som passar med monteringen? Rätta mig om jag har fel. Annars får jag stå ut med annan färg. Är ju inte hela världen.

Permalänk
Medlem

Använder du sprayfärg och bara målar ett tunt lager har det nog ingen inverkan på funktionen. Penselmålning skulle jag undvika, om man inte är beredd att kanske behöva köpa en ny fläkt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tanken var ju sprayfärg ja ^^

Att täcka kanten av fläkten (om bladen inte går att ta av) med typ gladpack eller något och sen spraya bladen kan gå. Såg någon bild där någon gjort det på annan Noctua fläkt.

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Man får tacka, blir att beställa en extra sån fläkt då och prova