STOR FET as server låda från IBM ska användas

Permalänk
Medlem

fan va alla klagar gör nått bättre själv då jag tycker det ser kul ut jag kan skruva isär hela min dator bara för att jag inte har nått att göra, att få bygga med en sån där stor sak skulle vara kul ju

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Avstängd

det är därför jag gör det det hela e så SKOJ !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
mophex: som om det skulle vara svårt att sätta dit nya distanser för ett atx mobo?

Nej, men måtten på moderkortsplattan är troligtvis helt fel då AT-moderkort oftast är bredare än höga, vilket du ser på bilden. Ett ATX-kort är mycket högre än vad ett AT är.

Permalänk
Medlem

den e ju äckligt ful men med mycke jobb så kan du nog få den att se skit cool ut!

börja med att spreja hela lådan!!!

Permalänk
Medlem

speja? jag tror inte det kommer hjälpa så mycket att bara sitta o titta på den

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

FET heffaklump till PSU...haha

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag tog en 120 mm s fläkt ur mitt nätagg ur en server dator från 1989.
En månade senare får jag in fingret i fläkten när den gick på 12 volt. Shoopade nästan av fingret, har kvar ett ärr:). Den dator hade ett mycket likt nätaggregat och lådan var extremt stor, tuff men jag hade tyvärr inte plats. Jag tror inte det var någon 5.25 tums plats osv. När jag tänker på den så tycker jag att det var lite dumt att slänga den :/

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk

Å du dra mig baklänges..... vill oxo ha en gammal fetinger..... vet vart det finns en men den får inte jag ta..... :-/ själv så tyckte jag att det där va rena skönheten.... skulle gå å göra hur cool som helst.....

å det där nätagget.... hihi... nice.....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk

Tycker inte heller den ser så stor ut längre. Men allt gratis man kommer över är ju bara att tacka för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger
de var väl inget specielt med den där.. en gammal AT låda..

mycket roligare med 2m höga 19" skåp med aktivkylning i taket och i botten..
satt och kolalde på när polarna satte i gsm motagare och sändare i dom när jag jobbade på flextroniks.. mys skåp..

Jag var med endel av min klass o kikade på datorerna de har i riksdagen. 3st serverrum med många rack i varje fylld med allt möjligt smått och gott. Aktiv kylning genom golvet, samt den mest gigantiska upsen jag nånsin sett + dieselgeneratorer

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Avstängd

Nya bilder kommer ikväll med bilder från insidan samt att storleks visning med ett miditower atx !

senaste bilden

Permalänk

Jag tycker att det är snyggt!och sluta klaga på han!alla nu för tiden har ju cheftec elller vad dom nu heter, det e ju roligare med en dator som typ inge har!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mithril
speja? jag tror inte det kommer hjälpa så mycket att bara sitta o titta på den

läs om det där inlägget....

btw... kan nog bli ett trevligt bygge det där.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Är det du som är på den där bilden eller?

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Avstängd

det är min lille grabb 3 1/2år 96cm lång på bilden med ett perfekt tryck på tröjan åxå han älskar att bygga med pappa !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt

läs om det där inlägget....

btw... kan nog bli ett trevligt bygge det där.

Ztardust... om du kollar så ser du att killen her editerat sitt inlägg... men men, nog om det..

Ontopic: Ska du bygga egen homevapo lr köpa promethia lr dyl.?

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex

Nej, men måtten på moderkortsplattan är troligtvis helt fel då AT-moderkort oftast är bredare än höga, vilket du ser på bilden. Ett ATX-kort är mycket högre än vad ett AT är.

alla mått som behövs finns på edn här sidan: http://www.formfactors.org/

Det är bara mäta upp hålen och borra, dra jängor och skruva dit distanser som man vanligtvis har ligger över hela golvet om man är medlem på sweclockers
EDIT: Znurf: jag håller ett öga på din hemsida, lägg upp lite bilder på burken nu

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
det är min lille grabb 3 1/2år 96cm lång på bilden med ett perfekt tryck på tröjan åxå han älskar att bygga med pappa !

Modda honom!!

o du AlpHa. mysiga tofflor!

Jag hade en stor jävla låda dom det stog Hyundai eller hur det stavas på.. ganska trevlig.. men jag gjorde aldrig nåt med den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert

Modda honom!!

o du AlpHa. mysiga tofflor!

Jag hade en stor jävla låda dom det stog Hyundai eller hur det stavas på.. ganska trevlig.. men jag gjorde aldrig nåt med den..

köp sånna, ylle!

Permalänk
Avstängd

hmm kanske skulle ha en tröja på han där det stog SweClockers på han ? dvs det ska börjaa i tid på SweClockers !

Permalänk
Medlem

määh va ful!

mina ibm-burkar är mkt tuffare, lite mindre iof, men fräsigare

höhö

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert

Modda honom!!

o du AlpHa. mysiga tofflor!

Jag hade en stor jävla låda dom det stog Hyundai eller hur det stavas på.. ganska trevlig.. men jag gjorde aldrig nåt med den..

Tiss. Mina roxar! Har likadana som han i bigbrotcher (lacha tror jag han heter. är inte så innsat kolla mäst för att min granne va me) bla (ludna och gosiga ).. sen lite olika skumma saker.. ett par som liknar hundar, tjur, ko, älg, tiger (tassar), gorillor mm. Har en hög. Men tyvär är alla utslitna :(. Hlir så då man är lång och bor i en gammal lägenhet :). <-- fastighetsägaren e tjokt snål

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen

Tiss. Mina roxar! Har likadana som han i bigbrotcher (lacha tror jag han heter. är inte så innsat kolla mäst för att min granne va me) bla (ludna och gosiga ).. sen lite olika skumma saker.. ett par som liknar hundar, tjur, ko, älg, tiger (tassar), gorillor mm. Har en hög. Men tyvär är alla utslitna :(. Hlir så då man är lång och bor i en gammal lägenhet :). <-- fastighetsägaren e tjokt snål

haha.. jag har med en massa med hål i.. ska köpa sånna som alpha har tror jag.. perfekta på lan o hemma..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert

haha.. jag har med en massa med hål i.. ska köpa sånna som alpha har tror jag.. perfekta på lan o hemma..

har ett par nya läder tfflor me. men de är inte lika tuffa som djuren

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Hade planer för ett tag sedan att använda en tvättmaskin som chassi.
La dock ner det projektet