Permalänk
Medlem

Hårddisk fel?

Tjena, nu är det så att min hemmabyggda dator inte funkar igen. Kan det kan vara hårddisken?

Satt och spelade igår, när jag avslutade spelet och 1 timme senare skulle sätta igång det igen var det fel på massa filer i programmet.
Gick alltså inte att starta för det dök upp massa felmeddelanden. Provade då ett annat spel som fungerade felfritt.
1 timme senare skulle jag spela det igen och det var samma fel som tidigare: Filer i spelet har crashat.
Jag startade om datorn och nu kommer jag in på startreparation.

Tidigare veckor har jag haft problem med att när jag startar datorn kommer jag in i BIOs av någon anledning, så jag lär starta om datorn 5-6 gånger sen kommer jag in i windows. Jag har även fått bluescreen någon gång då och då precis när jag startade datorn.''

Grejen är nu att jag har provat med en ny hårddisk som windows är installerat på, samma sak händer. Jag kan inte ens formatera den med skiva, startreparation kommer upp igen..

Nu är frågan, är det hårddisken det är fel på? Kan det vara fel på min gamla hårddisk också eller kan det vara moderkortet som knasar?
Komponenterna i datorn är knappt 1 år gamla, eller kan det vara moderkortet?

Uppskattar all hjälp jag kan få! Tack på förhand.

Asus z87-A
Intel i5 4670k
GeForce 660
Kingston SSD

Permalänk
Medlem

Låter som minnesperoblem.
Kan vara UEFI som inte ställer in minnena korrekt, kör du senaste UEFI ver ?
Alternativt en trasig modul.
Men kolla över minneinställningarna först och testa med memtest86.