Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

MX518 Scrollproblem

Hej! Som rubriken lyder så har jag ett problem med min MX518, scrollningen fungerar inte. Vet någon hur man fixar det?

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av MrGreendayzer':

Hej! Som rubriken lyder så har jag ett problem med min MX518, scrollningen fungerar inte. Vet någon hur man fixar det?

Man tar kontakt med företaget man köpte varan hos

CoreOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av elev10:

Man tar kontakt med företaget man köpte varan hos

Den säljs inte längre

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010

Den säljs inte längre

Men butiken bör väl existera fortfarande?
Alternativt hör med Logitech direkt, de brukar ha bra support.

Dator: i7 4770K, MSI 280X, 8 GB RAM, 250 GB SSD från Samsung, en gul kabel från HDD till modermodemet
Citat motherfucker, do you use it?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Livet tar slut förr eller senare hur mycket man än älskar musen, det gjorde det för min MX518 också. G400 är väl den som är alternativet för MX518, men den verkar också vara på väg bort om man kollar prisjakt

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Skruva upp den och rensa bort skräpet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Konabu:

Skruva upp den och rensa bort skräpet.

Detta. Var försiktig bara, det sitter två små fjädrar som är viktiga för funktionen. Tappa inte bort dom! Ha en bra, städad arbetsyta. Om fjädrarna lossnar så är det lätt att googla upp hur de ska sitta. Använd tops och ev. tryckluft för att få loss skräpet, troligtvis blockeras den optiska sensorn till scrollhjulet.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Som andra sagt, det kommer skräp i optiken för hjulet. Bara blåsa brukar inte hjälpa utan man måste även använda en lite pincett eller liknande för att plocka bort skräpet. Titta noga innan demontering hur allt sitter, ta bilder med mobilen. En skruv i bakkant, två i framtill.

MX518 verkar mer eller mindre odödlig och jag har rengjort mina flera gånger. De blir som nya.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av MultiMan:

Som andra sagt, det kommer skräp i optiken för hjulet. Bara blåsa brukar inte hjälpa utan man måste även använda en lite pincett eller liknande för att plocka bort skräpet. Titta noga innan demontering hur allt sitter, ta bilder med mobilen. En skruv i bakkant, två i framtill.

MX518 verkar mer eller mindre odödlig och jag har rengjort mina flera gånger. De blir som nya.

Jag servade nyss MX 510, som nästan är samma mus. Där hade en av kablarna gått av vid dragskyddet, och microbrytarna behövde bytas ut till huvudknapparna. Inget som är omöjligt att laga. Ska nog ta riktigt lång tid innan optiken i musen eller scrollen slutar fungera.