Permalänk
Medlem

Köpråd ny mobil

Så, om 20 dagar får jag äntligen byta ut min Samsung Galaxy S3 mot en ny mobil!
Men då är frågan, vilken är den bästa mobilen just nu? Kommer det några bra släpp inom de närmaste 2 månaderna som gör att det är värt att avvakta med köp?

Jag är öppen för allting förutom iPhone, har ägt iPhone tidigare och vill verkligen inte ha det. Riktigt tråkig mobil.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Lg G3 är en nykomling värd att kolla upp.

Permalänk
Medlem

Du har xperia Z3, iphone 6 och samsungs galaxy alpha (metallversion av s5 typ) runt hörnet. Augusti/september släpp på de tre. Z3 och Alphan är ju tänkt att konkurrera direkt mot iphone 6. Eller som ovan skrev, G3 som finns redan nu att få tag på.

Men mest intressant, tycker jag, är att det ryktas om en Z3 compact. Förhoppningsvis samma hårdvara men i nättare format.

Permalänk

Nexus 5, prisvärd, ren och bra prestanda!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

LG G3 verkar vara helt sjukt bra telefon. Nexus 5 är inte dålig den heller, och lite mindre och lätthanterlig.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Nexus 5 och HTC One M8 tycker jag är de bästa lurarna du kan köpa just nu.

M8 är marknadsledande på högtalare och responstid och i topp på i princip allt utom kameran, som inte är speciellt bra.

Nexus 5 får uppdateringar snabbast av alla telefoner, är helt fri från bloat och är otroligt billig för en flaggskeppstelefon. Den är generellt bra på allting utom batteritiden - vilken är medioker - och högtalaren, som är ganska dålig. Men kommer du från en S3 så är ju batteritiden inte ett problem, den är märkbart bättre än S3.

Oneplus One är även den intressant, men kräver invite för att få tag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nexus 5 och HTC One M8 tycker jag är de bästa lurarna du kan köpa just nu.

M8 är marknadsledande på högtalare och responstid och i topp på i princip allt utom kameran, som inte är speciellt bra.

Nexus 5 får uppdateringar snabbast av alla telefoner, är helt fri från bloat och är otroligt billig för en flaggskeppstelefon. Den är generellt bra på allting utom batteritiden - vilken är medioker - och högtalaren, som är ganska dålig. Men kommer du från en S3 så är ju batteritiden inte ett problem, den är märkbart bättre än S3.

Oneplus One är även den intressant, men kräver invite för att få tag i.

Xiaomo mi 4 kan också vara värd att titta på, spec o pris som 1+1 men mindre storlek med 5 tums skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Xiaomo mi 4 kan också vara värd att titta på, spec o pris som 1+1 men mindre storlek med 5 tums skärm.

Håller med, men jag vet inte tillräckligt mycket om den för att kunna rekommendera den.

Permalänk
Medlem

Har du inga krav alls? Förutom att den ska vara "bra".

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Kolla in xperia z2 och htc m8, de 2 bästa smartphones hittills enligt mig.
Annars skulle jag vänta till september, då kommer en del nya mobiler med nya 805 CPUn
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en Nexus 5 och den är jag supernöjd med. Enda som fattas är SD-kortplats men om du vill spara in ett par tusenlappar kontra de andra flaggskeppsmodellerna på marknaden så kan denna vara något för dig.

Permalänk

Nokia Lumia ftw, 930 om man vill ha premiumkänslan c: