Trasig skärm + touch S4

Permalänk
Medlem

Trasig skärm + touch S4

I helgen lyckades jag sabba min S4 genom att lägga den i samma ficka som min korthållare och på så sätt sprack skrämen samt att touchscreen dog. Jag försöker nu lista ut hur jag ska få ut bilderna ur mobilen innan jag köper en ny... Jag har provat KIES och nåt vid namn Smart Switch och där står det att mobilen är låst. Idag var jag även och köpte en MHL som gör att jag kan få upp mobilens bild på TV:n men eftersom touchscreen är död så lyckas jag inte skriva in min Pinkod. Jag försökte även nå mobilen genom Rörelsestyrningen på min Smart TV men det gick inte. Röststyrningen gav mig ingen kontakt heller. Nån som kan komma på nån lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guzilla:

I helgen lyckades jag sabba min S4 genom att lägga den i samma ficka som min korthållare och på så sätt sprack skrämen samt att touchscreen dog. Jag försöker nu lista ut hur jag ska få ut bilderna ur mobilen innan jag köper en ny... Jag har provat KIES och nåt vid namn Smart Switch och där står det att mobilen är låst. Idag var jag även och köpte en MHL som gör att jag kan få upp mobilens bild på TV:n men eftersom touchscreen är död så lyckas jag inte skriva in min Pinkod. Jag försökte även nå mobilen genom Rörelsestyrningen på min Smart TV men det gick inte. Röststyrningen gav mig ingen kontakt heller. Nån som kan komma på nån lösning?

Skall nog gå via adb, dock osäker pga pinkoden, bara att testa.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Varför köpa ny? Kostar cirka 1200:- att byta skärm + att man får behålla garantin om man gör det hos en auktoriserad firma. Reparationen tar högst en dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guzilla:

I helgen lyckades jag sabba min S4 genom att lägga den i samma ficka som min korthållare och på så sätt sprack skrämen samt att touchscreen dog. Jag försöker nu lista ut hur jag ska få ut bilderna ur mobilen innan jag köper en ny... Jag har provat KIES och nåt vid namn Smart Switch och där står det att mobilen är låst. Idag var jag även och köpte en MHL som gör att jag kan få upp mobilens bild på TV:n men eftersom touchscreen är död så lyckas jag inte skriva in min Pinkod. Jag försökte även nå mobilen genom Rörelsestyrningen på min Smart TV men det gick inte. Röststyrningen gav mig ingen kontakt heller. Nån som kan komma på nån lösning?

Pinkod? Bara ta ut simkortet väl? (eller tänker jag helt fel nu? )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Skall nog gå via adb, dock osäker pga pinkoden, bara att testa.

Jag har läst nånstans att det inte går utan pinkod.

Skrivet av Kent:

Pinkod? Bara ta ut simkortet väl? (eller tänker jag helt fel nu? )

Jag har försökt att ta ut simkortet och det står att mobilen är fortfarande låst.

Permalänk
Avstängd

Koppla in ett tangentbord och tryck in pin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneattack:

Varför köpa ny? Kostar cirka 1200:- att byta skärm + att man får behålla garantin om man gör det hos en auktoriserad firma. Reparationen tar högst en dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Har funderat på att vända mig till nån som byter skärmen åt mig. Dessvärre har jag ingen garanti kvar eftersom mobilen är över ett år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdventureFox:

Koppla in ett tangentbord och tryck in pin?

Skulle kunna funka om jag bara hittade en Micro-USB till USB konverter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guzilla:

Har funderat på att vända mig till nån som byter skärmen åt mig. Dessvärre har jag ingen garanti kvar eftersom mobilen är över ett år gammal.

ett år? Samsung är inge jefla Apple skit inte utan du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt hos nästan alla förutom Apple tror jag väl?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

ett år? Samsung är inge jefla Apple skit inte utan du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt hos nästan alla förutom Apple tror jag väl?

Samsung har någon deal att de byter ut skärmen för en femhundring tror jag. Men detta gäller endast om telefonen inte är äldre än ett år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

ett år? Samsung är inge jefla Apple skit inte utan du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt hos nästan alla förutom Apple tror jag väl?

Sluta fanboya och ta och väx upp. 1 års garanti är normen i sverige. 3 års reklamation är vad lagen säger. Sen ger vissa(samsung) 2 års garanti. Men 1 års garanti är väldigt vanligt. Väx upp och sluta fanboya.

Dock gör det ingen riktig skillnad här då det är närmast omöjligt att få en trasig skärm att gå på garanti. Verkar som att samsung förut tog 500kr för att byta glas. Nu tar de däremot 1300kr för det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guzilla:

Har funderat på att vända mig till nån som byter skärmen åt mig. Dessvärre har jag ingen garanti kvar eftersom mobilen är över ett år gammal.

Du har visst garanti, samsung har 2 års garanti på alla telefoner, oavsett var du köper dem.

Skrivet av Marinlik:

Sluta fanboya och ta och väx upp. 1 års garanti är normen i sverige. 3 års reklamation är vad lagen säger.

Vad snackar du för struntsnack? Ok om fanboyism, men han har helt rätt.
Apple har ett års garanti, samsung har 2 års garanti på ALLA telefoner de säljer.

http://www.samsung.com/se/support/warranty/

Ang din edit, det var aldrig tal om att detta skulle gå på garantin. Det som sades var att om man lämnar in och får den reparerad kan TS ha ett års garanti KVAR på telefonen, om något annat skulle hända.

Skrivet av Guzilla:

Skulle kunna funka om jag bara hittade en Micro-USB till USB konverter.

Lämna in telefonen hos till exempel dialect. Du hittar flera ställen som är auktoriserade reparatörer, du kommer ha ett års garanti kvar och de behöver INTE factory-reseta telefonen för att byta skärm.

Jag skickar in minst 10 skärmbyten i månaden, ingen behöver återställas.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du har visst garanti, samsung har 2 års garanti på alla telefoner, oavsett var du köper dem.

Vad snackar du för struntsnack? Ok om fanboyism, men han har helt rätt.
Apple har ett års garanti, samsung har 2 års garanti på ALLA telefoner de säljer.

http://www.samsung.com/se/support/warranty/

Ang din edit, det var aldrig tal om att detta skulle gå på garantin. Det som sades var att om man lämnar in och får den reparerad kan TS ha ett års garanti KVAR på telefonen, om något annat skulle hända.

Jo han har rätt att Samsung har längre garantitid. Men det är fantastiskt onödigt att inte bara säga att de har det. Utan även börja gå in på en barnslig anti apple rant som bara tråkar ner forumet som tyvärr har på tok för många fanboys.

Min S4a hade samma problem. Skärmen + touch pajade. Jag kunde inte heller komma åt mobilen alls. Har för mig att jag inte ens fick kontakt med den när jag kopplade in den i datorn.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Sluta fanboya och ta och väx upp. 1 års garanti är normen i sverige. 3 års reklamation är vad lagen säger. Sen ger vissa(samsung) 2 års garanti. Men 1 års garanti är väldigt vanligt. Väx upp och sluta fanboya.

Dock gör det ingen riktig skillnad här då det är närmast omöjligt att få en trasig skärm att gå på garanti. Verkar som att samsung förut tog 500kr för att byta glas. Nu tar de däremot 1300kr för det.

Fanboy? Vart då? Som jag skrev så är det väl bara Apple som har 1 års garanti på telefoner? Kan väl tillägga denna gång. (I Sverige)

Hatar Samsungs telefoner ända anledning till att jag har haft dem innan är för att jag har haft lätt att laga skiten.

Kan även tillägga att jag har "inget" emot Apple förutom priserna och 1 års garanti.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av danneattack:

Varför köpa ny? Kostar cirka 1200:- att byta skärm + att man får behålla garantin om man gör det hos en auktoriserad firma. Reparationen tar högst en dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Marinlik:

Dock gör det ingen riktig skillnad här då det är närmast omöjligt att få en trasig skärm att gå på garanti. Verkar som att samsung förut tog 500kr för att byta glas. Nu tar de däremot 1300kr för det.

1500kr har jag för mig de sa till mig sist jag frågade (ett par veckor sedan)?

Lite trist att de inte kan byta bara glaset, för oss som fortfarande har en fungerande display bakom det spruckna glaset.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

1500kr har jag för mig de sa till mig sist jag frågade (ett par veckor sedan)?

Lite trist att de inte kan byta bara glaset, för oss som fortfarande har en fungerande display bakom det spruckna glaset.

1300-1500kr beroende på vart den lämnas in. T.ex Samsungservice tar 1300kr rakt över disk. Går man till t.ex Phone house, MM, osv så tar dem ju en egen avgift också.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dunder:

1500kr har jag för mig de sa till mig sist jag frågade (ett par veckor sedan)?

Lite trist att de inte kan byta bara glaset, för oss som fortfarande har en fungerande display bakom det spruckna glaset.

Glas och touch sitter ihop i en enhet.
1300 för dem i kista, står t.om på deras hemsida. Bytet tar i sig ca 30 min men finns inte delar hemma kan man få vänta upp till 3 dar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tcntad:

Glas och touch sitter ihop i en enhet.
1300 för dem i kista, står t.om på deras hemsida. Bytet tar i sig ca 30 min men finns inte delar hemma kan man få vänta upp till 3 dar.

Nej, det gör dem inte, det finns gott om guider hur man byter endast glaset.

Vilka i kista?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dunder:

Nej, det gör dem inte, det finns gott om guider hur man byter endast glaset.

Vilka i kista?

Samsung Service såklart.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tcntad:

Samsung Service såklart.

Ja, lämnar man in den så kostar det 1300, men de tar 200 kr för frakt så då blir det 1500.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, lämnar man in den så kostar det 1300, men de tar 200 kr för frakt så då blir det 1500.

Beror ju på om man bor i närheten eller inte. Lämnar du över disk så 1300kr.

Angående bara glas byte så ja visst går det ingenting är omöjligt, Däremot har jag för mig att Samsung säljer bara Moduler(Digitizer) till auktoriserade verkstäder.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guzilla:

Skulle kunna funka om jag bara hittade en Micro-USB till USB konverter.

Jag har själv en sådan adapter och det funkar perfekt, du bör absolut hitta en billig sådan och testa.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dunder:

Ja, lämnar man in den så kostar det 1300, men de tar 200 kr för frakt så då blir det 1500.

Då har du iaf giltig garanti kvar. Och 30min kan du vänta, om du bor i närheten vill säga.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zippeer:

Beror ju på om man bor i närheten eller inte. Lämnar du över disk så 1300kr.

Angående bara glas byte så ja visst går det ingenting är omöjligt, Däremot har jag för mig att Samsung säljer bara Moduler(Digitizer) till auktoriserade verkstäder.

Det finns mängder av såna på ebay, t.ex. för 1100-1200kr. Däremot blir det nog svårare att få tag på original gorilla glas, men jag hade klarat mig med vanligt glas om det fick ner priset.

Skrivet av tcntad:

Då har du iaf giltig garanti kvar. Och 30min kan du vänta, om du bor i närheten vill säga.

Jao, men garantin på två år har ju snart gått ut ändå. Stockholm ligger på fel sida landet när man bor på Sveriges framsida, så det är inte särskilt nära

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det finns mängder av såna på ebay, t.ex. för 1100-1200kr. Däremot blir det nog svårare att få tag på original gorilla glas, men jag hade klarat mig med vanligt glas om det fick ner priset.

Jao, men garantin på två år har ju snart gått ut ändå. Stockholm ligger på fel sida landet när man bor på Sveriges framsida, så det är inte särskilt nära

Finns alltid partners: http://www.samsungservice.se/kontakt/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min Galaxy S4 hos den närmaste mobilreparatören vid namn Iphone Reparation idag. 1800 kr skulle dom ha för kalaset. Lite dyrt men mobilen är redan klar imorgon eftermiddag. Bad att dom inte skulle göra en factory reset för annars är det bortkastade pengar. Jag får visserligen en fungerande mobil men jag skulle gå miste om många härliga bilder som är svåra att ersätta.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Guzilla:

Jag lämnade in min Galaxy S4 hos den närmaste mobilreparatören vid namn Iphone Reparation idag. 1800 kr skulle dom ha för kalaset. Lite dyrt men mobilen är redan klar imorgon eftermiddag. Bad att dom inte skulle göra en factory reset för annars är det bortkastade pengar. Jag får visserligen en fungerande mobil men jag skulle gå miste om många härliga bilder som är svåra att ersätta.

Man brukar ju ta backup på sånt man är rädd att förlora annars...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guzilla:

Jag lämnade in min Galaxy S4 hos den närmaste mobilreparatören vid namn Iphone Reparation idag. 1800 kr skulle dom ha för kalaset. Lite dyrt men mobilen är redan klar imorgon eftermiddag. Bad att dom inte skulle göra en factory reset för annars är det bortkastade pengar. Jag får visserligen en fungerande mobil men jag skulle gå miste om många härliga bilder som är svåra att ersätta.

Tänk då på att ha någon slags backup på bilderna t ex på någon av molntjänsterna. Jag använder Onedrive och det funkar utan problem, så varje gång jag tar kort plockar den detta till molnet så att jag har dem i min stationära burk.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)