Permalänk
Medlem

NFL jersey - Storlek

Tjenare!

Hade tänkt beställa hem min första NFL jersey men blev osäker på vilken storlek jag ska köpa. Jag är 180cm lång och väger 90kg, ganska bred. Frågan är om jag ska köpa en L eller XL. Vad tror ni? Någon som äger en NFL tröja?

Tack

Permalänk
Medlem

Finns det inte en storleksguide på hemsidan?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Inaktiv

Generellt sett så är storlekarna större i USA än i övriga världen, dessutom så är jerseys gjorda för att sitta löst. men det hade varit bra att veta exakt hur du är byggd, dvs bröst och midjemått.

Permalänk
Medlem

Ponera att dina kilon sitter placerad jämnt överkroppen vältränad under-övekropp kör på en L. Har du mest glädjekilon på magen så tror jag att XLn är dit bästa val.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Köp en storlek mindre än svenska storlekar. Har du large i Sverige så är det M i USA storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tjenare!

Hade tänkt beställa hem min första NFL jersey men blev osäker på vilken storlek jag ska köpa. Jag är 180cm lång och väger 90kg, ganska bred. Frågan är om jag ska köpa en L eller XL. Vad tror ni? Någon som äger en NFL tröja?

Tack

L helt klart. XL blir som ett tält på dig.
Jag gjorde misstaget att köpa en XL hockeytröja för 6-7 år sedan. Den var galet för stor. Då vägde jag 95 kilo ungefär.
Idag så skulle jag lätt klara mig med en medium. Jag är 180 lång.

Permalänk
Medlem

Får olika svår från olika håll, främst från amerikaner som rekommenderar XL utifrån vikt och längd. Jag har lagt en beställning på en XL då jag egentligen vill ha den över en hoodie ifall man skulle rocka den på skolan eller på stan. Men om det är som ni säger att XL är alldeles för stor så kanske jag ska ändra det till L? Vill absolut inte att den ska sitta tajt men inte heller som ett tält.

Jag är ganska ordentligt byggd. Breda axlar och bred midja för min längd. Han mätt mig och har ca 46-47 cm i bröstmått.

M är 46
L är 50
XL är 54

Jag tog en storlek på +8. Kanske ska ringa in och byta till L?
Tack för svar