Permalänk

Hdd krash

Halloj , min bror äger en 1 TB Seagate HDD som har suttit i ett MYBook i många år.
på disken hade han familjefoton från 7 år tillbaks, inkl förlossningsbilder och rubbet....
Allt utan backup. för några dagar sedan blev det något fel på disken och han kunde inte öppna den.
Han försökte med diverse backupprogram men fick inte till det, och fick således formatera om disken, med resultat att allt försvann givetvis.

Nu har jag försökt att återkapa data från disken men den är tamejtusan renare än en nyköpt disk, sånär på de Mybook filer jag lyckades återskapa som är helt värdelösa. Jag har testat med Recuva för att få tillbaka filerna, hans familj har redan gett upp hoppet om att få tillbaks bilderna, men jag är envis.
Har ni något tips på ett program som skulle klara biffen?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk
Medlem

Tyvärr är det som så att data endast behöver skrivas över en gång för att försvinna, men kontakta ett företag som jobbar med just detta, finns något riktigt bra här i norden, har för mig att det var ett reportage om det här på Sweclockers, kan ha fel.

Edit http://www.sweclockers.com/artikel/18536-sweclockers-besoker-... ibas kan vara din räddning.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2