Permalänk
Skrivet av Gulanka:

Uppskattar all hjälp jag har fått hitills, jag har nu fastnat på min noctua u14s installation.

Applicerade kylpasta och lyckades inte slutföra installationen.

Har nu bestämt mig för att lägga detta åt sidan och göra detta med min polare som kan detta på söndag istället

http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/kemi-spray-li...
visst är det här ett ''viable option'' för att ta bort kylpasta när vi ska ge oss på't igen på söndag ?

Som sagt, jag förstår att detta var en väldigt rolig tråd för er bygg veteraner.

Men alla börjar väl någon gång

Det var ett klokt beslut ! Då får vi önska er lycka till på söndag ! Posta gärna bild på erat färdiga bygge sedan, om du orkar

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Altså tryck in dem mot plåten så de inte sticker ut så mycket. Moderkortet ska sedan lite lätt trycka mot dem. De sak inte vara ovanför inputsen.

Jag testade det en gång men för mig blockerade dessa pinnar typ usb kontakter och så har därför börjat böja uppåt/neråt
Edit: höger/vänster låter väl mer rimligt, mitt moderkort ligger ju ner men de flesta står ju upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Som jag skrev sedan.

Jo, bara undra om du menade dom små

Men riktigt intressant detta. bör ju fråga en moderkorts tillverkare om detta. gigabyte har ju en representant i forumet t.ex (om jag inte har fel). Vore kul att få detta utrett inte så att det är någon katastrof hur man nu böjer dom.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, bara undra om du menade dom små

Men riktigt intressant detta. bör ju fråga en moderkorts tillverkare om detta. gigabyte har ju en representant i forumet t.ex (om jag inte har fel). Vore kul att få detta utrett inte så att det är någon katastrof hur man nu böjer dom.

Jaha, jo dom små menar jag.

Bland dom första datorerna jag byggde lät jag dom vara och bara satte dit moderkortet, tyckte sen att dom bara var i vägen när man skulle koppla in saker och har därefter alltid bockat bak dom så dom klämmer runt kontakten istället.