Jag får ibland upp ett helt blå färg på skärmen med vit text:

Permalänk
Medlem

Jag får ibland upp ett helt blå färg på skärmen med vit text:

Hejsan!

Jag får ibland upp ett helt blå färg på skärmen med vit text:
____________________________________________________________________________________________
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage

The system encountered an uncorrectable hardeare error.

If this is the first time you`ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow.

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer. for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disale BIOS memory options such as caching or shadoware. If yo need to use safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select Safe Mode.

Technical information:
***STOP: 0X00000124 (0X0000000000000000, 0XFFFFFA8010218028, 0X00000000BA000000,0 X00000000081000402)

Collecting data for crash dupm...
Initializing disk for crash dupm...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk : 50
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad ska jag göra ? Varför kommer det upp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Hejsan!

Jag får ibland upp ett helt blå färg på skärmen med vit text:
____________________________________________________________________________________________
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage

The system encountered an uncorrectable hardeare error.

If this is the first time you`ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow.

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer. for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disale BIOS memory options such as caching or shadoware. If yo need to use safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select Safe Mode.

Technical information:
***STOP: 0X00000124 (0X0000000000000000, 0XFFFFFA8010218028, 0X00000000BA000000,0 X00000000081000402)

Collecting data for crash dupm...
Initializing disk for crash dupm...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk : 50
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad ska jag göra ? Varför kommer det upp ?

Problemet är att datorn inte går helt stabil. Ladda ner och testa följande program och ta en skärmdump eller skriv resultaten.

Core Temp - läser temperaturen på CPU
MSI Afterburner - läser temperaturen på GPU
Memtest guide - Guide för hur du kör memtest för att kontrollera RAM-minnet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Sen kan det vara bra om du hittar ett samband när det händer. Är det när som helst eller är det när du spelar osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Blue screen kallas det.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Blue screen of death... om du har något viktigt på datorn så ta en backup omgående.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Hejsan!

Jag får ibland upp ett helt blå färg på skärmen med vit text:
____________________________________________________________________________________________
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage

The system encountered an uncorrectable hardeare error.

If this is the first time you`ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow.

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer. for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disale BIOS memory options such as caching or shadoware. If yo need to use safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select Safe Mode.

Technical information:
***STOP: 0X00000124 (0X0000000000000000, 0XFFFFFA8010218028, 0X00000000BA000000,0 X00000000081000402)

Collecting data for crash dupm...
Initializing disk for crash dupm...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk : 50
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad ska jag göra ? Varför kommer det upp ?

vad har du för dator? vilken processor?

Kod 124 kan bl.a. stå för att CPU inte får tillräckligt med spänning.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Kolla med whocrashed! http://www.resplendence.com/whocrashed
Scanna, och posta!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck