Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Controller till PC? Ps3? Ps4? Ps2?

Hej! Jag vill köpa en controller till min pc för o spela typ metal gear solid etc.
Ska jag köpa ps2, ps3 eller ps4 controller?
Kommer jag få input lag eller weird controls?
Stöds alla spel som har controller support typ super street fighter etc?
Är det bättre att köpa en logitech gamepad? Dom ser ut lite som ps controllerna.
Kan inte så mycket har aldrig haft en controller till pc förut så om någon har någon information att dela med sig så skulle jag bli tacksam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Bäst stöd om du ska ha en kontroll till PC är en Xbox 360 handkontroll. Xbox One ska väl också funka bra. Om du vill använda en Playstation kontroll så är PS4 kontrollen lättast att få att funka. Bara plug and play om jag förstått det rätt. PS2 och PS3 kontrollerna behöver extra mjukvara som t.ex Better DS3. (Läs: http://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-connect-a-ps3-cont...)

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av nevalopo:

Hej! Jag vill köpa en controller till min pc för o spela typ metal gear solid etc.
Ska jag köpa ps2, ps3 eller ps4 controller?
Kommer jag få input lag eller weird controls?
Stöds alla spel som har controller support typ super street fighter etc?
Är det bättre att köpa en logitech gamepad? Dom ser ut lite som ps controllerna.
Kan inte så mycket har aldrig haft en controller till pc förut så om någon har någon information att dela med sig så skulle jag bli tacksam.

Det som blivit något slags defactostandard är väl Xbox360-kontrollern. (Och i förlängningen, kan man väl tänka sig, även Xbone-kontrollern nu när det släppts drivrutiner för den.)

Om du inte har något särskilt emot dessa så är det nog det smidigaste valet.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Jag kan verkligen INTE ha en Xbox controller. Dom är rent för klumpiga för mig att spela på.
Läste lite om PS4 controllern och den verkar inte alls vara lika Ps1-Ps2-Ps3 controllerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Jag är också på gång alt köpa en kontroll, att använda till min laptop. Visst måste man ha en adapter till den trådlösa 360-kontrollen? Ps3 och ps4 går väl på Bluetooth?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011

Ska du köpa en PS kontroll så ta DS4an. Lätt den skönaste kontrollen jag har använt.

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ 4.6GHz | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | WD RED 4TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag är också på gång alt köpa en kontroll, att använda till min laptop. Visst måste man ha en adapter till den trådlösa 360-kontrollen? Ps3 och ps4 går väl på Bluetooth?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp du måste ha en sån här: http://www.tvspelskungen.se/xbox360-pc-wireless-gaming-receiv...

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av llrobbanll:

Ska du köpa en PS kontroll så ta DS4an. Lätt den skönaste kontrollen jag har använt.

Och du jämnför det med Ps1-Ps3 controllers? Såg reviews över att controllern var piss och gummi överallt. Är det samma känsla som en annan playstation controller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Kör med DS3 själv, supernöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Jag har försökt köra Playstation controller till PC.. FYYYYYYY FAARAO va meckigt o bara ens få det att funka till hälften, och då är jag snäll med betygsättningen!

Nee, ska du lira kontroll på PC är det Xbox360 kontroll som gäller.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Jag har inte testat den här produkten själv så jag vet inte hur bra den är.
Men om jag skulle använda en playstationkontroll till datorn så hade jag försökt mig på den här produkten:
http://controllermax.com/products/cronusmax/

Den emulerar att det är en xboxkontroll som har anslutits i USButtaget vilket gör att man inte behöver trixa med filer för varje spel.
Ja, det finns mjukvara som gör det istället, men det kräver som sagt ändå en del pill för varje spel vilket jag tröttnade på när jag hade ps2-kontroller till PCn.

Är rätt sugen själv på att dumpa xboxkontrollen och dongeln för att gå över till det här med en PS4-kontroll för jag trivs också bättre med playstationkontrollen.

🖥 → Ryzen 5 2600 • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Logitech MXmaster & Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Beställde en DS4 ^^ Får se om den är skön annars blir det en DS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Jag kör själv med PS3 kontroller med USB laddaren i, får dock använda mig av en mjukvara som bindar om alla knappar så att den tror att det är en xbox kontroller. Men det fungerar iaf utmärkt. (Kommer inte ihåg namnet på mjukvaran nu på stående fot)

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Är det greppet du är ute efter, eller vill du köra samma kontroller till flera enheter?

Jag gillar själv greppet på PS-kontrollerna mycket bättre än Xbox dito som jag tycker är alldeles för stor och blaffig.
De som jag tycker är bäst till PC är Logitechs joypads. Numera heter de F310 och F710 beroende på om du vill ha med eller utan sladd.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av nevalopo:

Och du jämnför det med Ps1-Ps3 controllers? Såg reviews över att controllern var piss och gummi överallt. Är det samma känsla som en annan playstation controller?

Jämför det med alla ps kontroller samt xbox 360/one. DS4 är enligt mig skönast av alla dom. Såg att du hade beställt en DS4a och du blir nog inte besviken

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ 4.6GHz | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | WD RED 4TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jul 2014

För de som tycker det är viktigt med "rätt" känsla eller vill spara lite pengar så har jag kört en ps2 till usb-adapter i många år. Funkat finfint både med PCSX2 (ps2emulator) och xbox-live spel som "Enslaved"..