Bästa hosten för Minecraft server?

Permalänk
Medlem

Bästa hosten för Minecraft server?

Söker en bra host till en Minecraft server för ca.10 pers. ( Vill kunna expandera antalet slots senare)

Ska bara köra vanilla så det behövs ingen super plugins osv.

Vilken använder typ 90GQ?

Vilken är mest prisvärd och har relativt nya och snabbt uppdaterade Minecraft versioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Söker en bra host till en Minecraft server för ca.10 pers. ( Vill kunna expandera antalet slots senare)

Ska bara köra vanilla så det behövs ingen super plugins osv.

Vilken använder typ 90GQ?

Vilken är mest prisvärd och har relativt nya och snabbt uppdaterade Minecraft versioner.

Jag skulle säga att hyr en VPS hos Digitalocean Den biligaste kostar 5 dollar och du har inga begräsningar som tillexemple att du inte får en databas med och sånt utan här är det bara att installera det du vill ha till den. och man kan uppgradera sin dropplet med ram och cpukärnor dock så kan man inte uppgradera utrymmet man har tillgång till.

90GQ hyr hos multiplay. Dom kör med 2Gb ram 24slots

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Jag skulle säga att hyr en VPS hos Digitalocean Den biligaste kostar 5 dollar och du har inga begräsningar som tillexemple att du inte får en databas med och sånt utan här är det bara att installera det du vill ha till den. och man kan uppgradera sin dropplet med ram och cpukärnor dock så kan man inte uppgradera utrymmet man har tillgång till.

Men om jag sen skulle vilja byta host och ha kvar världen funkar det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Men om jag sen skulle vilja byta host och ha kvar världen funkar det då?

Ja det är bara att spara ner världen till din dator och ladda up den. Kollade lite priser vad dom tar för att hyra en minecraft server det sin 90GQ betalar är 50dollar per månad och då får dom 2Gb ram 24slots server

Men på digital ocean får du för 50 dollar

4GB ram
2 CPU Kärnor
60 GB SSD disk
1 Gbit anslutning
Och 10 dollar över.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

90GQ hyr hos multiplay. Dom kör med 2Gb ram 24slots

Seconded. Har en VPS hos dem i London samt en i Amsterdam som jag leker lite med. Riktigt stabila, snabba burkar. Kör mina med Debian/SSH via Putty och har inte haft ett enda problem någonsin. Än.

Betalar cirka 300kr per år per server.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Seconded. Har en VPS hos dem i London samt en i Amsterdam som jag leker lite med. Riktigt stabila, snabba burkar. Kör mina med Debian/SSH via Putty och har inte haft ett enda problem någonsin. Än.

Betalar cirka 300kr per år per server.

Jag har just nu 3 olika VPS hos dom 2 i amsterdam och en i USA. och 2 kör viktiga saker den i usa kör inget viktigt det är bara en VPN server. och det jag kör är en Teamspeak server på den ena i Amsterdam och den är riktigt stabil har gått ner 2 gånger men då var det handhavande fel den ena andra gången hade dom problem med sitt nätverk. Men deras support är snabba och bra tycker jag iallafall. och den andra server har inte gått ner åt mig. och den håller i en hemsida för Instagibbed Helt underbart att ha så biligt men ändå stabila VPS.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Menar i månaden

Isåfall skulle jag defenitivt välja digitaloceans budgetpaket för 5$ i månaden. Det vill säga 39,01kr enligt valuta.se. Installera Debian, ladda ner PuTTY, och följ följande guide: https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-set-u...

Vill du sedan göra det proffsigare, kan du regga en domän hos godaddy.com för 70kr per år och dirgera om nameservers till din host hos digitalocean, så att du kan ansluta till din nya MC server med "namnetpåminserver.com/.se/.whatever" som adress.

Är du fundersam på digitalocean men känner att "Jävlar, Linux, Debian.. vet inte.." använd koden ALLSSD10 som voucher och få 10$ (prova 2 månader gratis). Vill du avbyta redan efter 10 minuter för att du känner att det är för avancerat, är det bara att ta bort din droplet. Då sparar systemet de pengar som finns kvar av dina gratis 10$ tills när du startar upp servern igen, om du någonsin gör det.

Du har med andra ord inget att förlora på att prova förutom tid.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Isåfall skulle jag defenitivt välja digitaloceans budgetpaket för 5$ i månaden. Det vill säga 39,01kr enligt valuta.se. Installera Debian, ladda ner PuTTY, och följ följande guide: https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-set-u...

Vill du sedan göra det proffsigare, kan du regga en domän hos godaddy.com för 70kr per år och dirgera om nameservers till din host hos digitalocean, så att du kan ansluta till din nya MC server med "namnetpåminserver.com/.se/.whatever" som adress.

Är du fundersam på digitalocean men känner att "Jävlar, Linux, Debian.. vet inte.." använd koden ALLSSD10 som voucher och få 10$ (prova 2 månader gratis). Vill du avbyta redan efter 10 minuter för att du känner att det är för avancerat, är det bara att ta bort din droplet. Då sparar systemet de pengar som finns kvar av dina gratis 10$ tills när du startar upp servern igen, om du någonsin gör det.

Du har med andra ord inget att förlora på att prova förutom tid.

Kan inte så mycket om minecraft, men har varit sett denna sidan tipsas om innan:
http://canihostaminecraftserver.com/

Enligt den skulle jag nog valt 10$ servern för att klara av 10slots

Permalänk
Medlem

Har också hört att Fragnet är bra. Stämmer det? Är det bra priser och bra support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Har också hört att Fragnet är bra. Stämmer det? Är det bra priser och bra support?

Jag har haft bf4 & garrysmod server hos dem, laggade crashade och var riktigt missnöjd med deras tjänster.
Kan ha blivit bättre, kan ha haft otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

http://www.fragnet.net/games/minecraft.php där har du priserna

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Kan ställa upp med en vps åt dig gratis om du vill, har flertalet maskiner som mest tuggar idle. Kan utan problem erbjuda 4GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Kan ställa upp med en vps åt dig gratis om du vill, har flertalet maskiner som mest tuggar idle. Kan utan problem erbjuda 4GB RAM.

Schysst! Addar dig på Skype!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

jag kan bara säga kör inte en minecraft server på en vps, hela grejen med en vps är att flera delar på samma hårdvara dvs att du inte alltid har tillgång till 100% av det du betalar för.

jag skulle nog våga påstå att mcprohosting är bland dom bättre hosting tjänsterna, har helt ok priser

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

jag kan bara säga kör inte en minecraft server på en vps, hela grejen med en vps är att flera delar på samma hårdvara dvs att du inte alltid har tillgång till 100% av det du betalar för.

jag skulle nog våga påstå att mcprohosting är bland dom bättre hosting tjänsterna, har helt ok priser

Det är vad du får hos en server host flera servrar delar på hårdvaran. så det är blir det samma. Har testat att hostat Minecraft server hos Digital ocean och det var inge problem alls just där. Men du har rätt med att man delar hårdvaran.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Har en till fråga!

Är 256mb för lite? Och vad händer om jag kommer över dessa 256mb? Med detta syftar jag på Swedishhost.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krupty:

Har en till fråga!

Är 256mb för lite? Och vad händer om jag kommer över dessa 256mb? Med detta syftar jag på Swedishhost.se

du kommer få tillgång till 256mb ram, dvs du kan inte gå över den siffran, 256 mb är inte så mycket om du kör vanilla så kanske du kan få en en eller 2 personer men om du kör med nått plugin eller nån modd så kommer servern ta mer än 256 mb ram vid uppstart.

jag skulle satsa på minst 0.5 gb ram men kanske till och med 1gb då du kan ha ett par spelare inne innan du har använt allt.

Så det brukar funka med ram är ju att om ramminnet tar slut dvs att du går från att ha ca 3-4 gb/s till kanske 100mb/s som servern kan läsa in "viktiga" filer då servern börjar skriva på di hårddisken

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Jag har haft funderingar att använda DigitalOcean som hoster till min ts3 server samt kanske en FTP/Minecraft server som jag kommer spela på själv..
Hur blir det med bandbredd osv, är det något man får betala extra för eller man kan inte gå över 10euro om man väljer den tjänsten?

Permalänk
Medlem

Har kollat på https://wolfcraftserver.com/index.html . Fungerar dom bra? Riktigt billiga priser också