Dålig bild vid rörelse i cs:go
Hej
Köpte mig en ny dator;
http://www.maxfps.se/speldatorer/heat-gaming/980-black-editio...
Och har nu problem med cs;go som jag blir aningen frustrerad över. Vilket är att när man gör snabba rörelser, rundar hörn så känns som bilden inte hänger med, som om man i det stadiet har 60fps även fast fps mätarn visar 300+.
Det roliga är att lokalt är det bättre, men inte optimalt. När man lirar online så blir det värre. Känns helt enkelt som om datorn inte skulle orka med. Nästan lite som om man kör på lite för höga inställningar i ett spel. Har förövrigt en benq 120hz.
Fps kan jag få allt från 100 till 700, dock inte stadig vid 700. Själva grafiken är bra, vid små/sakta rörelser flyter det på bra.(så som man vill):.
Känns om jag testat det mesta men finns nog duktigare folk här!.
Vad jag gjort;
Har endast testat cs;go
Uppdaterat drivrutiner för det som går, gjort tester på grafikkort och processorn, allt får grönt och tempen är normal.
Ändrat allt som går i nvidia-panelen, även i cs:go.
Testat låsa fpsen till 120, även andra siffror.
Testat med vsync på, blir liiiiiite skönare rörelser, blir istället nästan som minilagg/fryser i 0,1sec då och då.
Testat med multi-threading, högsta prio på cs:go från grafikkort, windows och launchtoptions.
Sökt helt seriöst i timtal efter liknande problem, kollat utube videos etc.
Det jag närmast kan visa hur det känns är som om ni tittar på ett random utube klipp från ett spel, vet inte exakt fpsen på utubes klipp och om ni föreställer er att den fpsen i videos finns i hörnen i cs:go / vid snabb sidorörelser. Eller för er som lirat 1.6 och testat dra på 3d något(istället för opengl) så blir det riktigt kass "rendering", inte lika så dåligt men väldigt lika.
Jag hade i princip samma problem på min gamla dator, (i7, gtx 580) windows 7. dock helt ny dator nu. Så funderar på om det är skärmen? men känns absolut inte som det.
Kör förövrig dual-link/Dvi-kabel.
Tänke belöna den som kan hjälpa mig till en lösning med En awp asiimov FT, elller ca 500kr @ swish. Jag är verkligen desperat
Tack för all hjälp!
**EDIT**
Testade med en polares skärm som dock var 60hz, kopplade tillbaks min skärm + 61 windows uppdateringar nu är det verkligen tydligt så att en ickegamer ser lagg, nu är det verkligen lagg, det verkligen hackar vid hörn etc. till och med gubbar i cs;go hackar.
vafan?