Broadcast mellan flera iPads?

Permalänk
Avstängd

Broadcast mellan flera iPads?

Hej!

Har en fråga, säg att jag har en grupp med iPads 11st kan vi ta som exempel, och att jag vill ha en utav dessa för att skicka ut meddelanden till resterande 10. Hittade en app som hette WhatsApp som fungerade, men verkar som man är tvungen till att ha ett telefon nummer på plattan vilket jag ej har...
Sedan tycker jag även det var lite krångligt med installationen då mitt mål är att kunna ha ett nätverk utav 50st iPads som exempel och att då kunna meddela alla dessa 50 i ett och samma meddelande, inget krav på att dom ska kunna svara men gör inget om dom kan.

Någon som förstår hur jag menar och som vet vad jag ska leta efter?
Det är alltså broadcasting utav meddelande jag är ute efter på iPads.

Varför jag behöver detta?
Just nu är det för att testa, jag har lite planer framåt där detta kommer ha stor betydelse, kan återkomma med det senare.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Kik är likt WhatsApp men du behöver inte ett telefonnummer afaik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Hej!

Har en fråga, säg att jag har en grupp med iPads 11st kan vi ta som exempel, och att jag vill ha en utav dessa för att skicka ut meddelanden till resterande 10. Hittade en app som hette WhatsApp som fungerade, men verkar som man är tvungen till att ha ett telefon nummer på plattan vilket jag ej har...
Sedan tycker jag även det var lite krångligt med installationen då mitt mål är att kunna ha ett nätverk utav 50st iPads som exempel och att då kunna meddela alla dessa 50 i ett och samma meddelande, inget krav på att dom ska kunna svara men gör inget om dom kan.

Någon som förstår hur jag menar och som vet vad jag ska leta efter?
Det är alltså broadcasting utav meddelande jag är ute efter på iPads.

Varför jag behöver detta?
Just nu är det för att testa, jag har lite planer framåt där detta kommer ha stor betydelse, kan återkomma med det senare.

Prowl kanske? Eller liknande, typ pushover

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd

Tack för svar ska kolla dessa så snabbt som möjligt återkommer!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||