Root som gick åt helvete? Galaxy Tab 2 10.1(P5100)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

När du har tid får du gärna berätta vad det var som bet. Det är bra för nästa person som får samma problem och även för oss som försöker hjälpa till.

Började om från början fast med TWRP nu istället.
Råkade flasha in P5110, så det funkade så klart inte, men nu är allt installerat och den hållerpå att boota för fförsta gången:)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Började om från början fast med TWRP nu istället.

Fan vad dum jag är. Flashade in TWRP P5110.

Lätt att missa.
Vill bara varna för att göra samma miss med något annat. Om du exempelvis skulle flasha stock firmware för fel enhet kan den bli brickad så hårt att du inte kan återställa den utan dyrköpt utrustning. Har du tur säger den ifrån innan något har skitit sig, men tur går inte så bra att förlita sig på i längden.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Lätt att missa.
Vill bara varna för att göra samma miss med något annat. Om du exempelvis skulle flasha stock firmware för fel enhet kan den bli brickad så hårt att du inte kan återställa den utan dyrköpt utrustning. Har du tur säger den ifrån innan något har skitit sig, men tur går inte så bra att förlita sig på i längden.

Som jag sa i min edit ovan så fick jag till det till slut! Tack så mycket för all hjälp!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Lätt att missa.
Vill bara varna för att göra samma miss med något annat. Om du exempelvis skulle flasha stock firmware för fel enhet kan den bli brickad så hårt att du inte kan återställa den utan dyrköpt utrustning. Har du tur säger den ifrån innan något har skitit sig, men tur går inte så bra att förlita sig på i längden.

Har kört CM12 ett tag nu och.. ja. Nöjd är jag väl inte. Mycket krashar och appar som bara stänger av sig.
Förstår att CM12 är nytt(?) så det kan vara därför. Men plattan känns faktiskt slöare nu än med Samsungs egna bloatrom.

Hur svårt är det att lägga in en överklocks kernel?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Har kört CM12 ett tag nu och.. ja. Nöjd är jag väl inte. Mycket krashar och appar som bara stänger av sig.
Förstår att CM12 är nytt(?) så det kan vara därför. Men plattan känns faktiskt slöare nu än med Samsungs egna bloatrom.

Hur svårt är det att lägga in en överklocks kernel?

Det är bara att flasha zippen från recovery. Men jag föreslår att du flashar ett kitkat-baserat ROM istället för att överklocka. En ny kernel kommer knappast lösa dina krascher.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är bara att flasha zippen från recovery. Men jag föreslår att du flashar ett kitkat-baserat ROM istället för att överklocka. En ny kernel kommer knappast lösa dina krascher.

Jag hade tänkt göra exakt det, tänkte bara ifall en liten OC skulle hjälpa till med slöheten:)

Har du någon koll på Asus Fonepad 6? Det verkar inte vara så svårt att roota den, men jag kan inte hitta någon CM rom.

Edit: Det var inte så konstigt, verkar inte som att det finns något officiellt/inofficielt stöd för Fonepad. Fan också, skulle kollat det innan jag köpte den.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

@LemonIllusion: hej när man har kommit i download mode hur lång tid tar de innan det är klart? man vågar ju inte trycka på någon knapp ifall de förstörs är fettt okunnig med sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicolesandström:

@LemonIllusion: hej när man har kommit i download mode hur lång tid tar de innan det är klart? man vågar ju inte trycka på någon knapp ifall de förstörs är fettt okunnig med sånt här

Din enhet kommer vara i download mode tills du startar om den. Den kommer aldrig bli klar eftersom den inte gör något mer än att vänta på ett kommando från odin. Vad försöker du åstadkomma?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Din enhet kommer vara i download mode tills du startar om den. Den kommer aldrig bli klar eftersom den inte gör något mer än att vänta på ett kommando från odin. Vad försöker du åstadkomma?

Jag har glömt min pinkod på plattan och försöker starta om den såg en beskrivning på Google att man kunde trycka in några knappar sen var de klart men den står i download mode så länge vet inte vad man mer behöver göra är inte teknisk av mig .. Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nicolesandström:

Jag har glömt min pinkod på plattan och försöker starta om den såg en beskrivning på Google att man kunde trycka in några knappar sen var de klart men den står i download mode så länge vet inte vad man mer behöver göra är inte teknisk av mig .. Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Du skulle snarare behöva starta recovery mode och återställa plattan.
Alternativt använda googlekontot som inloggning, fel kod/mönster ett par gånger bör lösa det.

Download Mode används för att flasha mjukvara med Odin, inget som sker i magins tecken.