Nätverksproblem med Acer Predator G3610

Permalänk

Nätverksproblem med Acer Predator G3610

Hejsan som sagt så har jag en g3610 och jag har ett litet problem, mitt internet är 190mb ned och 20 mb upp. Funkar perfekt på andra datorer. Men när jag starta datorn så är funkar knappt internet. Går knappt att komma in på en sida. Om jag har tur efter några omstartningar så funkar det, ung 4 av dem. Vilket som är jobbigt. Alla drivrutiner är uppdaterade men det händer fortfarande. Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Hedersmedlem

Passar mycket bättre här. Tyvärr så beskrev inte trådrubriken dina problem alls därför ändrade jag den.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

*Tråd flyttad, trådrubrik förtydligad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Passar mycket bättre här. Tyvärr så beskrev inte trådrubriken dina problem alls därför ändrade jag den.

*Tråd flyttad, trådrubrik förtydligad*

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliam Danne:

Tack så mycket!

WiFi eller kabel?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

WiFi eller kabel?

Kabel. Har fortfarande samma problem. Har provat uppdatera drivrutinen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliam Danne:

Kabel. Har fortfarande samma problem. Har provat uppdatera drivrutinen med.

Vad har du för operativsystem? Hur ser det ut när du inte kommer in på någon sida?
Om du har windows, står det i aktivitetsfältet att du har internetåtkomst?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Vad har du för operativsystem? Hur ser det ut när du inte kommer in på någon sida?
Om du har windows, står det i aktivitetsfältet att du har internetåtkomst?

Ja det gör det. Jag har windows 7 home premium Home premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliam Danne:

Ja det gör det. Jag har windows 7 home premium Home premium.

Du har inte laddat ner någon programvara för "bättre spelprestanda online"? Som kan ligga och spöka?

Har du provat att formatera om burken?

Provat med wifi-adapter ifall du äger någon?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Du har inte laddat ner någon programvara för "bättre spelprestanda online"? Som kan ligga och spöka?

Har du provat att formatera om burken?

Provat med wifi-adapter ifall du äger någon?

Provat formatera den två gånger i rad. Hjälper inte. Och har ingen wifi adapter heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliam Danne:

Provat formatera den två gånger i rad. Hjälper inte. Och har ingen wifi adapter heller

hur blir de om du kopplar ur alla andra datorer ur routern?

Visa signatur

SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w

Permalänk
Skrivet av Dragone:

hur blir de om du kopplar ur alla andra datorer ur routern?

Precis provat det. :/ samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliam Danne:

Precis provat det. :/ samma sak.

har du samma model som jag hade har du ett mAtx kort i den... om inte vore det kanske intressant att prova med ett nytt nätverks kort, då de kan vara original porten som krånglar..

men du har provat med en ny kabel? så att de inte bara är så att din kabel gått sönder?

sedan ifall du får möjlighet så rekommenderar jag att prova med en wifi-adapter.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dragone:

har du samma model som jag hade har du ett mAtx kort i den... om inte vore det kanske intressant att prova med ett nytt nätverks kort, då de kan vara original porten som krånglar..

men du har provat med en ny kabel? så att de inte bara är så att din kabel gått sönder?

sedan ifall du får möjlighet så rekommenderar jag att prova med en wifi-adapter.

Jag har provat just den sladden till andra datorer och det funkar bra, jag har också provat andra sladdar till datorn men det händer bara samma sak. Har inte haft möjligheten att skaffa en wifi adapter men ska göra det. Jag är ganska säker på att det kommer fixa problemet. Tack för att du har tagit din tid att försöka hjälpa mig. Är väldigt tacksam.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Viliam Danne:

Jag har provat just den sladden till andra datorer och det funkar bra, jag har också provat andra sladdar till datorn men det händer bara samma sak. Har inte haft möjligheten att skaffa en wifi adapter men ska göra det. Jag är ganska säker på att det kommer fixa problemet. Tack för att du har tagit din tid att försöka hjälpa mig. Är väldigt tacksam.

Jag är rätt övertygad om att en wifiadapter (vad du nu menar med det, dongel ?) inte löser några problem med ett kabelanslutet nätverk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag är rätt övertygad om att en wifiadapter (vad du nu menar med det, dongel ?) inte löser några problem med ett kabelanslutet nätverk.

Fått "dongeln" och drog ut internet kabeln och använder nu "dongeln". Det fungerar utan problem.