Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Var in och resettade BIOS samt lyckades tillslut hitta vcoren som ni pratat om, VCIN voltage, CPU cure voltage och CPU ring voltage var alla på auto. Är helt säker på att min pojkvän inte överklockat något, han har däremot haft sina spel på flera dagar i rad som jag sagt åt honom att inte ha..

Tog loss den nya kylaren, gjorde rent den gamla dvs att jag tog bort allt damm. Sen kopplade jag in den med ny kylpasta. Eftersom den bara hade halvsnurrat lite innan så förväntade jag mig inte så mycket. Men den fungerade faktiskt, precis som den gjort innan. När jag kom in i BIOS låg temperaturen på 53c men den gick sakta men säkert upp till 99 grader medans jag letade efter VCOREN. Hade väll datorn på i 3 minuter max sen stängde jag av den.

Tycker dock det är skumt att min pojkvän säger att den fungerat perfekt medans jag varit borta, så stänger han av den sen när jag kommer tillbaka så är allt åt helvete? Vad fan kan han ha gjort? Jag begriper verkligen ingenting.
Tillägger att alla andra fläktar går, de tre på grafikkortet, chassifläktarna, cpufläkten och ingen av dem är dammiga heller. Finns knappt något damm i datorn alls.

Det behöver juh faktiskt inte vara så att din pojkvän ljuger eller att han har gjort nått.
ALLT funkat tills det går sönder. Om jag tar en penna och bryter av den så var den juh hel alldeles nyss den också.

Men för att återgå.
Även om du sitter på original kylaren så ska juh temperaturen inte skena iväg i alla fall. Original kylaren behöver man juh inte byta ut bara för att man kan, kommer man inte att klocka CPUn eller stör sig på ljudnivån så kan man låta den sitta.

Hur mycket kylpasta använder du när du monterar kylaren?
Det är ganska så vanligt att man tar för mycket kylpasta i tron att det kommer att kyla bättre då. En ganska så bra riktlinje är ungefär som ett riskorn i mängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

Det behöver juh faktiskt inte vara så att din pojkvän ljuger eller att han har gjort nått.
ALLT funkat tills det går sönder. Om jag tar en penna och bryter av den så var den juh hel alldeles nyss den också.

Men för att återgå.
Även om du sitter på original kylaren så ska juh temperaturen inte skena iväg i alla fall. Original kylaren behöver man juh inte byta ut bara för att man kan, kommer man inte att klocka CPUn eller stör sig på ljudnivån så kan man låta den sitta.

Hur mycket kylpasta använder du när du monterar kylaren?
Det är ganska så vanligt att man tar för mycket kylpasta i tron att det kommer att kyla bättre då. En ganska så bra riktlinje är ungefär som ett riskorn i mängd.

Var ungefär så jag resonerade när jag bestämde mig för att inte byta den på en gång. Hade tänkt vänta lite och kosta på något riktigt bra istället som håller och inte bara köpa något "för att". Tycker det är lite konstigt att den dock bara har hållt sen i Oktober. Har inte använt min dator speciellt mycket heller, den står hos min pojkvän och jag bor hemma på veckorna och är endast där på helgerna.

Är osäker nu på hur jag ska gå till väga. Låter lite konstigt att CPUN ska vara uppe i 99c trots kylare som fungerar och kylpasta (Även fast det är original så ska den väll inte nå sådanna temperaturer?).

Så just nu står det emellan att beställa en ny BRA kylare från inet eller lämna in den på service.

Visa signatur

Intel i7 4770k 3,5 GHz / MSI Z97-G43 GAMING / GeForce GTX 760 4GB / 16 gig Kingston Beast Series / SteelSeries m800 Apex / Steelseries Rival / Steelseries v2 Siberia / Steelseries Qck+ NIP edition / Acer 24 Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming / BenQ LED 24" / Acer 20"

Permalänk
Medlem

Pushpins är rena skit anordningen, speciellt för oerfarna. Nollställ bios för säkerhets skull, och köp en bättre kylare. Men att den har legat på 90-99c i långa sessioner är ju inte bra. Kanske din kille som haft på spel 24/7 i 99c lär ha kokat den rejält isåfall

Intels egna rekommendation ligger ju runt 75c Tjmax om jag minns rätt.

Permalänk

i7 4770K blir lätt varm, om något så skulle jag underklocka prollen tills du fixat bättre kylning.
i7 4770K är typ Intels heta svar på fx9590, phun intended.

Permalänk
Medlem

Tillbaka. Sitter vid min egen dator nu. Jag skruvade ju som sagt på den gamla kylaren, skruvade sedan bort den för att se om kylpastan blivit tillräckligt utsmetad (vilket den hade, men inte över hela processorn). För jag ville veta om kylaren ens satt emot processorn som den skulle. smetade ut kylpastan lite försiktigt samt hade på lite mer. Startade BIOS och lät det stå på i cirka 10 min och den gick max upp till 60 grader för att sedan gå ner igen.

Så jag antar att problemet är delvis löst, förutom att jag inte riktigt vad som "gick sönder" ifrån början om man säger så. Men det fungerar iallafall som det ska nu, tempen ligger på 38 i core temp as we speak.

Ska beställa hem en bättre processorkylare när jag får tillfälle, men först vill jag höra vad ni rekommenderar till just min processor, om ni har några rekommendationer (ntel Core i7 4770K 3.5 GHz). Kan tänka mig i vilken prisklass som helst så länge det ej är för komplicerat att skruva på. Helst inte vattenkylning (har ingen erfarenhet av det alls).

Vill tacka alla så otroligt mycket för hjälpen också, det känns som om jag blivit en hel del klokare även fast jag inte riktigt vet vad usprungsfelet var. Så tack, för att ni tog er tid att försöka hjälpa när ingen annan kunde!

Visa signatur

Intel i7 4770k 3,5 GHz / MSI Z97-G43 GAMING / GeForce GTX 760 4GB / 16 gig Kingston Beast Series / SteelSeries m800 Apex / Steelseries Rival / Steelseries v2 Siberia / Steelseries Qck+ NIP edition / Acer 24 Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming / BenQ LED 24" / Acer 20"

Permalänk
Medlem

kan vara att kylkroppen inte ligger rätt mot cpu gamla 775 socken var känsliga för de när man tryckte ned dom fyra lås pinnarna så måste man vara säker att alla gick i botten på sista hacket annars blev cpu för het den kom lite snett.
Samma har jag set gäller på 1150 socken men 4 låspinnarna i botten annars blir cpu het
Och lite kylfett på med så ska det funka med original stock med vist den blir varm.

Finns fina luft kylare för runt 500 Kr som är ganska tysta och kyler bra

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Tillbaka. Sitter vid min egen dator nu. Jag skruvade ju som sagt på den gamla kylaren, skruvade sedan bort den för att se om kylpastan blivit tillräckligt utsmetad (vilket den hade, men inte över hela processorn). För jag ville veta om kylaren ens satt emot processorn som den skulle. smetade ut kylpastan lite försiktigt samt hade på lite mer. Startade BIOS och lät det stå på i cirka 10 min och den gick max upp till 60 grader för att sedan gå ner igen.

Så jag antar att problemet är delvis löst, förutom att jag inte riktigt vad som "gick sönder" ifrån början om man säger så. Men det fungerar iallafall som det ska nu, tempen ligger på 38 i core temp as we speak.

Ska beställa hem en bättre processorkylare när jag får tillfälle, men först vill jag höra vad ni rekommenderar till just min processor, om ni har några rekommendationer (ntel Core i7 4770K 3.5 GHz). Kan tänka mig i vilken prisklass som helst så länge det ej är för komplicerat att skruva på. Helst inte vattenkylning (har ingen erfarenhet av det alls).

Vill tacka alla så otroligt mycket för hjälpen också, det känns som om jag blivit en hel del klokare även fast jag inte riktigt vet vad usprungsfelet var. Så tack, för att ni tog er tid att försöka hjälpa när ingen annan kunde!

Det är väldigt vanligt att folk misslyckas med monteringen av kylare.
Det är normalt att pastan inte täcker hela CPUn, täcker den hela CPUn så har man med all sannolikhet applicerat för mycket pasta.
Jag rekommenderar att du tvättar bort pastan och applicerar en lagom mängd ny pasta mitt på processorn. Den sprids ut av kylaren.

Permalänk
Medlem

Jag skulle fortfarande köpa en bättre kylare...även om visa säger i mot mig så är det rätt väg att gå.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Kan tänka mig i vilken prisklass som helst så länge det ej är för komplicerat att skruva på. Helst inte vattenkylning (har ingen erfarenhet av det alls).

Nu är jag grön på att montera datorer själv, men jag köpte ett färdigt vattenkit för cpu´n, Corsair H60 om jag minns rätt. Mycket lätt att installera och håller cpu´n på ca 50 grader vid full load. Vet inte om den passar din cpu (själv har jag AMD) men vad jag vill ha sagt är att de färdiga vattenkiten är enkla att ha och göra med. Så välj inte bort dem bara för det.

Permalänk
Skrivet av eliiin:

Kan vara kylaren blev felmonterad eller inte satt ordentligt (vanligt med det misstaget med stockkylaren).

Men att cpu:n blir varm är inte jätte farligt, för dels den klockar ner sig och när det inte funkar så vägrar den att starta eller stänger av omedelbart.

Tror inte två dagars spelande är boven i dramat, för cpu:n och kylaren är gjord för att fungera oavsett belastning (dock klockar processorn ner sig vid tung belastning med standar kylaren). Sett samma sak i swec kylartest, där intels kylare stannar på 99 grader

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Fungerar, hjälp med val av ny kylare. Inte vatten

Jag skulle dock ändå vilja att du tar en titt på vatten kylning.
Dessa kompletta färdiga system är lika enkla att montera som vanliga luftkylare.

Kylpasta: MX-2 Mer är bättre än för lite.
Vatten: Nepton 280L
Luft: Noctua NH-D14

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Jag skulle fortfarande köpa en bättre kylare...även om visa säger i mot mig så är det rätt väg att gå.

Ja, det tror jag med. Ska man hålla på med streaming och videoredigering och dyl så lär man väll ha en bra kylare också. Är lite lat av mig så det är av det fallet jag ej orkat ta tag i det direkt. Sen är jag väll inte så superkunnig heller om man säger så. Kanske var dumt att inte köpa med en ny kylare när jag köpte datorn men det var väldigt mycket splittrade åsikter kring detta med folk jag pratade med. Tänkte äsh, ska ju inte överklocka i vilket fall så det lär väll duga?

Men men, ny kylare blir det iallafall att ihandla, sen om det blir en vatten eller en med luft det återstå att se. Är ännu inte helt övertygad när det kommer till vattenkylare, de verkar ta väldigt mycket plats? Är också självklart svinrädd att något rör eller så ska gå sönder sen har man vatten i hela datorn istället.

Ska ta och kika lite på kylarna ni rekommenderade så återkommer jag sen när jag bestämt mig helt enkelt! Tack igen för all hjälp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jag skulle dock ändå vilja att du tar en titt på vatten kylning.
Dessa kompletta färdiga system är lika enkla att montera som vanliga luftkylare.

Kylpasta: MX-2 Mer är bättre än för lite.
Vatten: Nepton 280L
Luft: Noctua NH-D14

Väldigt stor kylare, den där med vatten. Men jag antar att vattenkylning ändå är det optimala, eller? Men med min vanliga tur skulle jag väll råka pajja något och sedan sitta där med vatten i hela datorn istället

Men jag ska absolut fundera över det, kolla om det finns plats åt en sån stor kylare osv, mäta lite haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta en titt in i Sweclocker´s Testcenter
En hel del matnyttigt där.
Lycka till och låt inte andra ta beslut utan att du själv har läst in/kollat upp.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av eliiin:

Väldigt stor kylare, den där med vatten. Men jag antar att vattenkylning ändå är det optimala, eller? Men med min vanliga tur skulle jag väll råka pajja något och sedan sitta där med vatten i hela datorn istället

Men jag ska absolut fundera över det, kolla om det finns plats åt en sån stor kylare osv, mäta lite haha.

Ska inte vara någon större fara, men en bra luftkylare enligt mig är både tystare och kyler lika bra. Enda nackdelen är att dom tar betydligt mer plats.

Har du plats i chassit, ta luftkylare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

I värsta fall har du böjda pins i socket. Inte alls en ovanlig orsak faktiskt. En kompetent kylare är alltid bra, då håller din cpu längre, och framför allt beteer sig datorn väldigt mkt mer stabilt upp till 50°C

Mina 6 kärnor +ht snurrar på 4,8 GHz @ 1.456 vcore 23°C ~ 49°C max. I p95 kan den ta en sväng upp till 50~52 .. men p95 är inte normal belastning på något vis. Under gaming håller den ca 40°C

Köp dig en sluten vatten kylare typ, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484733 håller bra stabil temperatur sålänge du inte pushar på overclockningen för hårt, såklart.

När du pillar av den där kjell kylarn, så ta dig en titt i socketen så inga pins är böjda där inne.

http://oi46.tinypic.com/312xq1k.jpg

Permalänk
Medlem

antingen är ju din sensor mupp om den visar samma höga temp med 2 olika cpu-fans testade, eller då felmonterade.
Så kolla bios-temp direkt vid uppstart först och sedan direkt in i AIDA64 eller liknande program och kolla temp där.

Själv kan jag rekommendera Intel BXTS13X
kyler bra och är lätt att installera, finns .pdf som manual och installationsvideo på länken ovan.
Sedan få bekräftat exakt vilken cpu vcore du har i bios, eller kör cpu-z,cpuid finns även inbyggt i AIDA64.
För den ska ligga runt 1.0V på stock.
Här är bild på min 4770K under stresstest med AIDA64 öppet: ta höger mus "visa bild" på bilden för fullsize

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Om någon har monterat sin kylare inkorrekt så rekommenderar jag alltid att dom gör en ommontering innan dom eventuellt köper en ny kylare. Är jag konstig?

Permalänk
Medlem

Jag har samma processor med samma fläkt och jag har ca 60c i full load

Permalänk
Medlem

När du monterade om kylare, lyfte du upp den igen för att kolla kylpastan smetade ut sig som den skulle? Detta ska du INTE göra, kommer mellan massa luft och det bli högre temperaturer.

Lyft bort kylaren. Gör rent cpun och kylarens kylpasta. Lägg ett litet riskorn ny kylpasta i mitten av cpun och montera på kylaren.

Gör som han.

https://www.youtube.com/watch?v=Q2p6Hk4IfqI

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Gick och drog mig alldeles för länge för att köpa en ny kylare. Bluescreenade yttligare några gånger och fick byta kylpasta etc.
Beställde hem denna vid löning http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev... då jag införskaffat mig yttligare två skärmar. Och jag tänkte, vad är det för roligt att inte kunna spela på flera skärmar samtidigt för att ens processor blir så varm att den nästan exploderar?

Åh gud vad jag ångrade mig när jag fick hem skiten, trodde inte att det var backplate med utan trodde att det skulle vara lika simpelt som att montera stockkylaren typ. Men ska man ha en stabil kylare så lär är det väll nästan alltid backplate antar jag. Men nu sitter den där iallafall, brorsan fick hjälpa mig på med den dock. Han är lite mer kunnig så den sitter nog som den ska.

Dock är jag lite missnöjd. I min ligger cpun på 35-40 celsius. Vad den ligger på i load vill jag inte ens veta. Har lagt ner streamingkarriären så CPUN har väll inte riktigt varit under någon riktigt press ännu med den nya kylare. Men vad ligger ni på när ni sitter och bara slösurfar?

Kanske blir vattenkylning trots allt.. Eller så har jag införskaffat mig en riktig dålig jävla kylare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Gick och drog mig alldeles för länge för att köpa en ny kylare. Bluescreenade yttligare några gånger och fick byta kylpasta etc.
Beställde hem denna vid löning http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev... då jag införskaffat mig yttligare två skärmar. Och jag tänkte, vad är det för roligt att inte kunna spela på flera skärmar samtidigt för att ens processor blir så varm att den nästan exploderar?

Åh gud vad jag ångrade mig när jag fick hem skiten, trodde inte att det var backplate med utan trodde att det skulle vara lika simpelt som att montera stockkylaren typ. Men ska man ha en stabil kylare så lär är det väll nästan alltid backplate antar jag. Men nu sitter den där iallafall, brorsan fick hjälpa mig på med den dock. Han är lite mer kunnig så den sitter nog som den ska.

Dock är jag lite missnöjd. I min ligger cpun på 35-40 celsius. Vad den ligger på i load vill jag inte ens veta. Har lagt ner streamingkarriären så CPUN har väll inte riktigt varit under någon riktigt press ännu med den nya kylare. Men vad ligger ni på när ni sitter och bara slösurfar?

Kanske blir vattenkylning trots allt.. Eller så har jag införskaffat mig en riktig dålig jävla kylare.

De flesta kylare ligger hyfsat lågt i idle, det är temps i load som skiljer dem åt.
Köp en AIO, de presterar bra och man kan styra fläktarna efter behag, tex Corsair H110i GT/GTX.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För att ni ska få någon uppfattning så körde jag lite CS:GO (på högsta grafiken utan v-sync) och filmade med fraps i 60 fps.
Detta vad var core temp visade

Är detta bra eller dåligt?

Vill även tillägga att jag hade vääldigt dålig FPS-ingame, låg på nästan 60 där ett tag. Sen om det beror på fraps eller om mitt grafikkort är för klent är oklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Temp i idle är rätt ointressant. Blir den för varm under belastning så är inte kylaren korrekt monterad. Det är det allra mest troliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Bra att du fick tummen ur till slut

Hyper 212 är en kompetent kylare och 35 - 40 grader beroende på vad du har för temp i rummet är ganska "normalt". Jag har en likadan kylare fast 3770k överklockad (se signatur) och min ligger på 40 - 50 när jag inte gör något märkvärdigt på datorn, dock sitter jag i ett rum som nästan alltid håller 28 - 30 grader -.-

Vattenkylning är inte mycket bättre än hyfsade luftkylare om du inte ska köra custom. Nöj dig med det du har, så länge den inte går över 85+ så ska du inte ha några problem alls. Har du problem så är det fel på chippet/moderkort eller annat.

Edit: Din temp när du spelar är helt normal, inget fel på den.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

För att ni ska få någon uppfattning så körde jag lite CS:GO (på högsta grafiken utan v-sync) och filmade med fraps i 60 fps.
Detta vad var core temp visade
https://i.gyazo.com/fc548ef13ac069cc2bd8966563cc8fba.png
Är detta bra eller dåligt?

Vill även tillägga att jag hade vääldigt dålig FPS-ingame, låg på nästan 60 där ett tag. Sen om det beror på fraps eller om mitt grafikkort är för klent är oklart.

Dina load temps verkar fullt normala tycker jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad skönt! Tack för alla svar!

Nu är jag inte längre den inkompetenta idioten som gnäller över att det laggar när jag streamar när jag har en stockkylare på en i7a. Det känns bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliiin:

Hyper 212 Evo är en prisvärd och bra kylare, om du inte är lagd åt extrem överklockning.

Har du höga temperaturer, är den troligen inte korrekt monterad.

Oops, lite sen på bollen...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”