Var in och resettade BIOS samt lyckades tillslut hitta vcoren som ni pratat om, VCIN voltage, CPU cure voltage och CPU ring voltage var alla på auto. Är helt säker på att min pojkvän inte överklockat något, han har däremot haft sina spel på flera dagar i rad som jag sagt åt honom att inte ha..
Tog loss den nya kylaren, gjorde rent den gamla dvs att jag tog bort allt damm. Sen kopplade jag in den med ny kylpasta. Eftersom den bara hade halvsnurrat lite innan så förväntade jag mig inte så mycket. Men den fungerade faktiskt, precis som den gjort innan. När jag kom in i BIOS låg temperaturen på 53c men den gick sakta men säkert upp till 99 grader medans jag letade efter VCOREN. Hade väll datorn på i 3 minuter max sen stängde jag av den.
Tycker dock det är skumt att min pojkvän säger att den fungerat perfekt medans jag varit borta, så stänger han av den sen när jag kommer tillbaka så är allt åt helvete? Vad fan kan han ha gjort? Jag begriper verkligen ingenting.
Tillägger att alla andra fläktar går, de tre på grafikkortet, chassifläktarna, cpufläkten och ingen av dem är dammiga heller. Finns knappt något damm i datorn alls.
Det behöver juh faktiskt inte vara så att din pojkvän ljuger eller att han har gjort nått.
ALLT funkat tills det går sönder. Om jag tar en penna och bryter av den så var den juh hel alldeles nyss den också.
Men för att återgå.
Även om du sitter på original kylaren så ska juh temperaturen inte skena iväg i alla fall. Original kylaren behöver man juh inte byta ut bara för att man kan, kommer man inte att klocka CPUn eller stör sig på ljudnivån så kan man låta den sitta.
Hur mycket kylpasta använder du när du monterar kylaren?
Det är ganska så vanligt att man tar för mycket kylpasta i tron att det kommer att kyla bättre då. En ganska så bra riktlinje är ungefär som ett riskorn i mängd.