Stöld på DreamHack. (Hur säkrar man sin dator?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Vi är 5 personer så givetvis kan man hålla koll då om någon går iväg på toabesök eller aktiviteter inne på DH, men oftast så käkar vi ute om dagarna och då är man borta 2-3 timmar och då är vi alla med tyvärr.
Meningen är att man ska använda sin dator men jag förstår exakt hur du resonerar, vi får se hur vi gör kanske går köpa något vajer lås 🔒 för att ialf försvåra för tjuven om den skulle dyka upp

Bärbara datorer (och en del stationära datorer) brukar ha stöd för Kensington lås

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag kör med hålband och skruv. Använder skruvdragare. Bara skruva fast datorn och skärm i bänken. Sitter som berget.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Fantomen:

Jag kör med hålband och skruv. Använder skruvdragare. Bara skruva fast datorn och skärm i bänken. Sitter som berget.

Smart! Men gnäller inte personalen på att man kör ner trallskruv i borden ?

Permalänk
Medlem

När en björn jagar dig behöver du inte vara snabbare än björnen, bara snabbare än personen bredvid dig. Samma med säkerhet. Lite buntband härodär så grannens grejer är enklare att norpa så är du trygg

Och ett seriöst tips också: Glöm inte en liten sidavbitare för när ni ska hem! Buntbanden ska ju loss nån gång

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Smart! Men gnäller inte personalen på att man kör ner trallskruv i borden ?

Nej inte råkat ut för det. De kasserar väl alla bord ändå. Eller lagras de någonstans?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Fantomen:

Nej inte råkat ut för det. De kasserar väl alla bord ändå. Eller lagras de någonstans?

Jag har ingen aning, därför ja frågar. För idén är perfekt så länge de inte klagar. Billigt och säkert!

Är nog värt att chansa.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hmmm, sonen är lite nojig över sovsalen..
Kan man smälla upp ett popuptält i sovsalen eller blir det ett jävla liv då? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hmmm, sonen är lite nojig över sovsalen..
Kan man smälla upp ett popuptält i sovsalen eller blir det ett jävla liv då? Någon som vet?

Om ni går och lägger er väldigt tidigt så kanske det går bra, men meckar ni tält när tusentals personer försöker sova så blir det nog lynchmobb! 😄

Numera bor vi i husvagn på campingen bredvid men har sovit i sovsalen tidigare. Det kändes tryggt i mörkret men det var svårt att komma till ro med alla som släpade in madrasser hela natten. Nycklar och mobil la jag i sovsäcken.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Henrik-W:

Om ni går och lägger er väldigt tidigt så kanske det går bra, men meckar ni tält när tusentals personer försöker sova så blir det nog lynchmobb! 😄

Numera bor vi i husvagn på campingen bredvid men har sovit i sovsalen tidigare. Det kändes tryggt i mörkret men det var svårt att komma till ro med alla som släpade in madrasser hela natten. Nycklar och mobil la jag i sovsäcken.

Tältet ska bara flyga upp, och lär vara klart snabbare än att blåsa upp en luftmadrass.

Meeeen, bet I de sura och boka hotell att sova på istället. Kan bli jobbigt med en 10 åring som inte fått sova på tre nätter 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tältet ska bara flyga upp, och lär vara klart snabbare än att blåsa upp en luftmadrass.

Meeeen, bet I de sura och boka hotell att sova på istället. Kan bli jobbigt med en 10 åring som inte fått sova på tre nätter 😁

Smart!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B