Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Ah, nu när du säger det så var man tvungen att ha konstiga vinklar ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men när jag först hade Hipper så behövde man inte det så jag fattade inte varför torn 3 inte kunde skjuta i närstrid.

Men nu så!

Permalänk
Medlem

Får jag vara med i Yamato-klubben? Jag älskar detta skepp!
Äntligen ett skepp (battleship) som har normal accuracy/dispersion.

Har kört Zao i ett halvår nu så det ska bli kul att köra BB ett tag nu

Permalänk
Medlem

Ranked säsong 4 har börjat nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

läste på reddit där de länka en Q&A med devs och de gav lite info för Tyska BBs, tänk er Tirpitz fast utan torpeder sa de

Permalänk
Medlem

Någon fler som fått problem med resultatskärmen efter match?

Gjorde en fin match och sänkte 7st men när det tog slut så visade den aldrig något resultat, kom tillbaka till hamnen efter en stunds väntan. Ser på notifications att jag fått credits och annat för matchen men när jag klickar på matchen så visas en helt blank resultatskärm, står "null" och syns inte ens vilka andra som var med.

Snopet var ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Någon fler som fått problem med resultatskärmen efter match?

Gjorde en fin match och sänkte 7st men när det tog slut så visade den aldrig något resultat, kom tillbaka till hamnen efter en stunds väntan. Ser på notifications att jag fått credits och annat för matchen men när jag klickar på matchen så visas en helt blank resultatskärm, står "null" och syns inte ens vilka andra som var med.

Snopet var ordet.

Samma här.

Men, tack å lov att ranked kom igång igen. Det är ju nästan som att bli garanterad att man får spela med vettiga-ish människor. Ovanpå det fick jag äntligen lagt vantarna på en ARP Kongo så nu kan Myogi:n dra nånstans...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Fick också nyss blank skärm bara sådär utan victory resultat ??? Men hoppas det lagras på något sätt ändå. Körde nyss en toppenmatch med tre sänkta skepp med min DD T6 Mutsuki

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag bytte skepp så hoppade resultatskärmen igång igen efter nästa match.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ryska skepp finns nu till ett lägre pris, köpte nyss Taskent :/

Permalänk
Medlem

2.5 XP för Captains är inställt pga det gav svarta skärmar efter matchen.

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/54068-25x-ca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Ryska skepp finns nu till ett lägre pris, köpte nyss Taskent :/

Slog till på Budyonny, kan nog finnas hopp för den precis som för Kirov när man väl greppat vad den är bra på...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Någon fler som fått problem med resultatskärmen efter match?

Gjorde en fin match och sänkte 7st men när det tog slut så visade den aldrig något resultat, kom tillbaka till hamnen efter en stunds väntan. Ser på notifications att jag fått credits och annat för matchen men när jag klickar på matchen så visas en helt blank resultatskärm, står "null" och syns inte ens vilka andra som var med.

Snopet var ordet.

Samma för mig imorse i ranked. Då blir det o köpa ryska tier 5 Cruiser och Dd om det är halva priset på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Samma här.

Men, tack å lov att ranked kom igång igen. Det är ju nästan som att bli garanterad att man får spela med vettiga-ish människor. Ovanpå det fick jag äntligen lagt vantarna på en ARP Kongo så nu kan Myogi:n dra nånstans...

Vettiga-ish.... Lyckades med bravaden att bli TK'ad i min DD på väg till första kappen av vår andra DD då han hade mentala problem då vi krokade, för mot akter ytterst lite så var igen stor grej men han fick ett damp anfall och började skälla på mig i chatten. Jag svarade i vanlig "snäll" anda på tal över denna skit grej men han sänkte mig med 4 st torpeder till nada HP varav fiender fimpade mig sekunderna senare i kappen med ett HE skott. Han dog med kass som han var utan att göra någon nytta.
Och ja jag fick -3 i karma med av laget, mycket för det skit systemet.

Kan tilläggas att jag är rank 14 nu och jag har lärt T7 BB's att skjuta AP, visst trevligt folk som tackatr och tar åt sig av bra råd men när dom skjuter HE hela tiden och man undrar varföre och som svar får, när ska man köra AP VS HE så börjar man undra vilken nivå resten av spelarna är på.

Har egentligen inget problem med "nytt" folk men det börjar bli lite väl mycket T7+ spelare som inte vet vad dom gör eller ens spelar seriöst för fem öre och då ska man FAN inte välja ranked och skita på alla andra som är där för att spela seriöst och Team Damage eller Team Killing borde vara direkt ban från ranked i 48h för det har fan inget där att göra!

Hade en CV spelare som spenderade hela matchen att tala med fiender istället, seriöst en stor jävla konversation hade dom medans deras CV plågade mig till dötts. Till slut sa jag till han, nej då kunde han inte offra en fighter skvadron att rädda mig som konstant duckade bombplan på löpande band.
Jag var ända i vårt lag som höll kapparna och när jag dog var det CV'n mot 2st fiender så ja vi förlorade men det sket han i för han hade en ny bästa kompis att chatta med hela matchen och han använde sina fighters att flyga runt sin egna CV....

Så nja Ranked denna gång är det minst seriösa jag varit med om och tyvärr med onlinespel, ju mer poppis ju mer sjunker kunskapsnivån verkar det som.

Enda jävla segt grind har det varit hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Vettiga-ish.... Lyckades med bravaden att bli TK'ad i min DD på väg till första kappen av vår andra DD då han hade mentala problem då vi krokade, för mot akter ytterst lite så var igen stor grej men han fick ett damp anfall och började skälla på mig i chatten. Jag svarade i vanlig "snäll" anda på tal över denna skit grej men han sänkte mig med 4 st torpeder till nada HP varav fiender fimpade mig sekunderna senare i kappen med ett HE skott. Han dog med kass som han var utan att göra någon nytta.
Och ja jag fick -3 i karma med av laget, mycket för det skit systemet.

Kan tilläggas att jag är rank 14 nu och jag har lärt T7 BB's att skjuta AP, visst trevligt folk som tackatr och tar åt sig av bra råd men när dom skjuter HE hela tiden och man undrar varföre och som svar får, när ska man köra AP VS HE så börjar man undra vilken nivå resten av spelarna är på.

Har egentligen inget problem med "nytt" folk men det börjar bli lite väl mycket T7+ spelare som inte vet vad dom gör eller ens spelar seriöst för fem öre och då ska man FAN inte välja ranked och skita på alla andra som är där för att spela seriöst och Team Damage eller Team Killing borde vara direkt ban från ranked i 48h för det har fan inget där att göra!

Hade en CV spelare som spenderade hela matchen att tala med fiender istället, seriöst en stor jävla konversation hade dom medans deras CV plågade mig till dötts. Till slut sa jag till han, nej då kunde han inte offra en fighter skvadron att rädda mig som konstant duckade bombplan på löpande band.
Jag var ända i vårt lag som höll kapparna och när jag dog var det CV'n mot 2st fiender så ja vi förlorade men det sket han i för han hade en ny bästa kompis att chatta med hela matchen och han använde sina fighters att flyga runt sin egna CV....

Så nja Ranked denna gång är det minst seriösa jag varit med om och tyvärr med onlinespel, ju mer poppis ju mer sjunker kunskapsnivån verkar det som.

Enda jävla segt grind har det varit hittills.

Hence the "-ish" 😂.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har haft en helt sjuk dag idag när det kommer till ranked. 16 matcher varav 14 vinster och de två förlusterna var jag topp 1 så tog mig till rank 12 och safe zonen där.

Permalänk
Medlem

Jösses vad skepp du har

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

@Chrester: Spelade World of Tanks innan och då sålde jag en vagn så fort man forskat fram nästa och slutade med att man hade massa Tier10 men inga andra att spela, så har sparat massa skepp som jag tyckt om och tycker det är roligt att lira Division med andra i detta spel så bra att ha skepp på alla tiers

Permalänk
Medlem

Lite så tänker jag med Man kan dessutom inte bara ha höga tiers för det blir för kostsamt. Ekonomin går inte ihop då.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Idag får man baksmällan för det gick så bra i ranked igår, suck.

Permalänk
Medlem

Video om de nya uppgraderingarna som man kan köpa till fartygen https://www.youtube.com/watch?v=ukNULaHRmhA

Permalänk

Köpte Molotov sjukt bra ☺

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Video om de nya uppgraderingarna som man kan köpa till fartygen https://www.youtube.com/watch?v=ukNULaHRmhA

Som folk säger, alla skepp blir lika dana efter detta. Ren jävla nerf av spelet!
Samma skit dom gjorde med kaptens poängerna för folk började få 15 poängs kaptener och det var OP för stackars noobsen kände sig för värdelösa. F an även jag var noob men det som gör ett spel roligt för mig är att "lära" mig spelet, bli "bra" på spelet, det kallas kämpa för att nå målet. Nej dagens jävla "gamers" ska fan vara experter från första stund annars suger spelet och balansen i spelet. Suck att WG är så pengakåta att dom faller för sådan gamers.

Nu när det är en jävla massa nybörjare inne i spelet efter GNB och igen lägre vet hur spelet ska spelas så gnäller folk efter nerfs och nu kommer det på upgrades också.

Min Warspite får sig en nerf på sekundära för nu blir det T9 skill istället T5 som exempel. Så mycket man får för att man pröjsade för något i detta spel, börjar ångra det mer för varje patch!

Nej fy fan nu är det bara frågan om CR för uppgraderingar så ens Warspite, Nagato etc etc är lika bra som motståndarens Warspite, Nagato etc etc.
Man ska inte få använda sin hjärna att göra en build som passar en och kan ge en ett övertag inte.... det är ju fusk...

WG tycker Sekundära är OP tydligen, suck alltså, Warspite och Yamato, Terpitz har väl bland dom bästa Sekundära i spelet men för att sekundära ska bli något som ens hjälper en så behöver man ofta max buffa dom via uppgraderingar och kaptenspoäng och då är det fortfarande en jävla massa RNG involverat och man måste vinkla båten med sidan mot målet vilket är en risk i sig.

Muppar på WG alltså, MUPPAR!

EDIT: Hittade info på forumet som tyder på att dom verkat patcha tillbaks 20% räckvidds uppgraderingen på sekundära igen men enbart på Warspite.

Permalänk
Medlem

Hade ett gott game med Fuson idag, 2 reports & en commend! Vet inte hur man bakar in bilden i posten, http://imgur.com/oYbJt3R

Permalänk
Medlem
Skrivet av captnbob:

Hade ett gott game med Fuson idag, 2 reports & en commend! Vet inte hur man bakar in bilden i posten, http://imgur.com/oYbJt3R

Det finns på imgur något som heter bbcode
Använd den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Som folk säger, alla skepp blir lika dana efter detta. Ren jävla nerf av spelet!
Samma skit dom gjorde med kaptens poängerna för folk började få 15 poängs kaptener och det var OP för stackars noobsen kände sig för värdelösa. F an även jag var noob men det som gör ett spel roligt för mig är att "lära" mig spelet, bli "bra" på spelet, det kallas kämpa för att nå målet. Nej dagens jävla "gamers" ska fan vara experter från första stund annars suger spelet och balansen i spelet. Suck att WG är så pengakåta att dom faller för sådan gamers.

Nu när det är en jävla massa nybörjare inne i spelet efter GNB och igen lägre vet hur spelet ska spelas så gnäller folk efter nerfs och nu kommer det på upgrades också.

Min Warspite får sig en nerf på sekundära för nu blir det T9 skill istället T5 som exempel. Så mycket man får för att man pröjsade för något i detta spel, börjar ångra det mer för varje patch!

Nej fy fan nu är det bara frågan om CR för uppgraderingar så ens Warspite, Nagato etc etc är lika bra som motståndarens Warspite, Nagato etc etc.
Man ska inte få använda sin hjärna att göra en build som passar en och kan ge en ett övertag inte.... det är ju fusk...

WG tycker Sekundära är OP tydligen, suck alltså, Warspite och Yamato, Terpitz har väl bland dom bästa Sekundära i spelet men för att sekundära ska bli något som ens hjälper en så behöver man ofta max buffa dom via uppgraderingar och kaptenspoäng och då är det fortfarande en jävla massa RNG involverat och man måste vinkla båten med sidan mot målet vilket är en risk i sig.

Muppar på WG alltså, MUPPAR!

EDIT: Hittade info på forumet som tyder på att dom verkat patcha tillbaks 20% räckvidds uppgraderingen på sekundära igen men enbart på Warspite.

Var läser du om att de nerfar Sekundära kanonernas range?

För övrigt såg jag att jag fått mail från Wargaming där jag ska kunna lösa in en Emden och 7 dagars premium och 1 miljon credits men de funka inte när jag tryckte på knappen, någon annan som fått sånt mail också?

EDIT: Nu funka det.

EDIT 2: Nu såg jag att de ska plocka bort 20% increase på sekundära o baka in det i en som först dyker upp på T9-10...

Permalänk
Medlem

Man ska inte överanstränga sig sa alltid mamma .. (skada gjord kontra antal kills).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T:

KS
Kill Secured ;P
100%, att han skulle tagit er alla, om du låtit han leva ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Var läser du om att de nerfar Sekundära kanonernas range?

För övrigt såg jag att jag fått mail från Wargaming där jag ska kunna lösa in en Emden och 7 dagars premium och 1 miljon credits men de funka inte när jag tryckte på knappen, någon annan som fått sånt mail också?

EDIT: Nu funka det.

EDIT 2: Nu såg jag att de ska plocka bort 20% increase på sekundära o baka in det i en som först dyker upp på T9-10...

Warspite får behålla den, alla andra är det T9+ som gäller nu.

WG har gått full retard och det märks för inget annat diskuteras på youtube eller ens i WG's egna kommentarsfält för denna patchen.

Hoppas WG fattar hur STÖRDA dom är, spendera tid och pengar att ta bort, eller ja begränsa för Warspite får ju ha den kvar så koden finns där och helt kör över 5% av spelabasen (WG's egna siffror så kan vara ren lögn) vilket är tusentals spelare.
Över 20K online på EU servern på en dag så 1000+ spelare online hela tiden som nu inte kan spela som dom gillar efter denna patchen.

WG måste ha för mycket pengar, för mycket folk som inte har något vettigt att göra på företaget om man kan spendera TID på att ta bort kod eller begränsa användningen av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

@Aldric T:

KS
Kill Secured ;P
100%, att han skulle tagit er alla, om du låtit han leva ^^

Antagligen 🙂. Var en skum kill, DD:n dök upp på kartan ca 15km bakom mig, flera från mitt lag jagade honom så han körde rök. Innan mina torn roterat klart var han försvunnen men jag hade inget annat att skjuta på så jag lobbade in 4 granater från min New Mexico in i röken, helt på måfå. Typ 10 sekunder senare fick jag cred 😀.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.