Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggen:

Har aldrig någonsin haft min privata mobil i bakfickan! Jeans av lite tajtare modell men dom är i stretch(Levis 520).

En mobil för 6000kr i mitt tycke ska klara av att ligga i en byxficka utan att böja sig.

Hur gick det med detta? Har själv en lätt böjd iphone 6.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur ni andra är, men mitt arsle+mina ben blir riktigt varma när jag sitter i biostolarna (det jäkla tyget). Värme + kraften i ett par tighta jeans borde väl kunna böja en iPhone om man sitter där i 2 timmar +?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Det är ju modernt att ha displayer som är kurvade, med Apple iPhone 6 plus så har dom som det innovativa företag dom är uppfunnit, skapa din egen form på mobilen efter humör

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Allt går såklart att böja, men att Apple numera kör en hårdare version av aluminium i 6S visar väl på att det kanske var lite för lätt att böja ursprungsmodellen.
Tror också att detta rör de modeller som var först ut på marknaden när iPhone 6 lanserades.

Permalänk
Medlem

Lätt fixat!

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Vet inte hur ni andra är, men mitt arsle+mina ben blir riktigt varma när jag sitter i biostolarna (det jäkla tyget). Värme + kraften i ett par tighta jeans borde väl kunna böja en iPhone om man sitter där i 2 timmar +?

Så pass varmt som det blir i en biostol hjälper nog inte att böja telefonen. Räcker med tighta byxor, för iphone 6 är väl dåligt byggd på mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Så pass varmt som det blir i en biostol hjälper nog inte att böja telefonen. Räcker med tighta byxor, för iphone 6 är väl dåligt byggd på mitten.

Tror inte man kan säga att det är just i mitten problemet ligger, de flesta verkar vara överens om att den svaga punkten är vid volymknapparna.
Men till TS (VIGGEn) hur gick det med din mobil, fick du den utbytt utan kostnad?

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som hänt med din telefon, jag har en 6Plus som är lite glapp i skärmen (Får screenflicker, vanligt med telefoner som är fabriks rekonditionerade tydligen) så jag bryter och böjer i min titt som tätt (typ 40-50ggr om dagen) och den är inte formad sådär. jag har även suttit på min ett par gånger. Har du inte misshandlat den totalt, vilket du inte verkar ha gjort så lär det ju vara något som garantin skall täcka, för så böjd skall den inte bli utan att man verkligen går in för att böja den så!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Genomruttet att Apple kommer undan med sån här skit. En mobiltelefon ska man kunna ha i fickan utan att den böjs, punkt slut.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

väldigt intressant... jag har haft iphone 6 plus över ett år minst och aldrig haft något problem med att böja den.. sitter aldrig på den och har inte direkt tajta byxor men ändå...

off topic, dock spräckt skärmen tre gånger :]