POLL: Hur mycket sover du per natt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tja jag har inte provat kedjetäcke men det jag försökte beskriva var att känslan borde vara lite liknande för det blir rätt tungt med dubbla täcken, jag själv är inte ett jättestort fan av värme:P

Jaha! Nu är jag med om jag ska somna så måste jag bli varm. Annars går det inte. Och med varm menar jag strax innan gränsen för när man börjar svettas typ. Om ex mina fötter skulle vart lite kalla så somnar jag inte förrän värmen når ända dit ner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag sover inte längre på helger heller, har inte satt en väckarklocka på över 4år - jag vaknar natuligt av något som kallas småbarn.

Går ofta till sängs 01.30-02.30 och upp vid 05.30-07.00, så sömnen ligger inom de spannen.
Visst vaknar de små liven på natten imellanåt, och då bara löser man det, trots att man typ sover under tiden, men för det mesta är de snälla.

Och under de få timmarna jag sover så sover jag väldigt djupt och skönt.

Så... jag kanske hinner med bara liiiiite till under min livstid, än måga andra gör under sig - pga de tillhör "de vanliga" som sover bort 1/3 av sitt liv.

.. men jag kanske dör i förtid med, så det jämnas ut?

Skrivet av Sidju:

Vill bara kolla så att du @iWeeby ser detta med.

Tack för länken, intressant läsning! Faktiskt aldrig hört talats om detta. Om jag nu har denna "gen" så är jag tacksam för det. Skulle jag behöva sova 8h/natt skulle jag få typ 6h fritid varje vardag. Sen räknar man in alla vardagssysslor och plötsligt blir det inte många timmar över till älsklingarna (flickvän och datorn) ;). Jag har en kompis som behöver kopiöst mycket sömn, och han kände typ att hans liv försvann när han fick heltidsjobb. Tråkigt.

Blir ett långt inlägg detta, men tänkte bara tillägga lite detaljer. Jag vill påstå att det som spelar allra störst roll, förutsatt att jag får mina 4 timmar sömn, är hur jag mår. Mår jag kasst spelar det ingen större roll om jag sover fyra timmar eller tio, energin finns inte där ändå. Som tur var så strävar jag efter att vara glad!