Permalänk
Medlem

Trasigt grafikkort?

Hallå!
Köpte mig ett begagnat 7950 för ett tag sedan, koppla in skiten, och får INGEN respons alls, eller tecken på att datorn vill starta (lampan för startknappen blinkar bara till snabbt och inget mer). Har ett CM 700w nätagg i burken, har även testat att låna en polares dator för att se om de ville funka där, men blir likadant där.
Är de nått "fel" som är möjligt att åtgärda för att få kortet att spinna igen?
Eller är de dåligt nätagg som inte klarar att leverera ström.

Tackar för eventuella svar

Ha en god fortsättning

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Skrivet av Pjurta86:

Hallå!
Köpte mig ett begagnat 7950 för ett tag sedan, koppla in skiten, och får INGEN respons alls, eller tecken på att datorn vill starta (lampan för startknappen blinkar bara till snabbt och inget mer). Har ett CM 700w nätagg i burken, har även testat att låna en polares dator för att se om de ville funka där, men blir likadant där.
Är de nått "fel" som är möjligt att åtgärda för att få kortet att spinna igen?
Eller är de dåligt nätagg som inte klarar att leverera ström.

Tackar för eventuella svar

Ha en god fortsättning

Har du testat det i 2 datorer och du har kopplat in de extra pcie kontakterna (6 + 8 pin?) utan att det funkar så har du nog tyvärr fått hem ett trasigt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har du testat det i 2 datorer och du har kopplat in de extra pcie kontakterna (6 + 8 pin?) utan att det funkar så har du nog tyvärr fått hem ett trasigt kort.

Japp vet dock inte vad polarn hade för effekt på sitt nätagg, men 650 tror jag. Hmm vad ja misstänkte alltså :/ du vet inte vad de kan vara som är pajt med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

Hallå! tänkte kolla om nån vet om detta kan vara felet till "bränt" grafikkort. Den ser ju inte helt kry ut iaf, och om detta är felet går just denna komponent att byta ut och löda dit en ny? Under bilden skriver jag vad som står på den.

78M05G RSA47

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjurta86:

Hallå! tänkte kolla om nån vet om detta kan vara felet till "bränt" grafikkort. Den ser ju inte helt kry ut iaf, och om detta är felet går just denna komponent att byta ut och löda dit en ny? Under bilden skriver jag vad som står på den.

www.ladda-upp.se/bilder/gapvbrstwvtwbr/
78M05G RSA47

Fixade till bilden åt dig så att den syns.

Permalänk
Medlem

@Kalasis: hehe tack fick den inte att synas riktigt

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)