Frågor ang Fallout NV med Moddar

Permalänk
Medlem

Frågor ang Fallout NV med Moddar

Hej alla på Sweclockers. Efter trailern på FO4 blev jag sjukt sugen på att spela igenom FO NV, funderar på att lägga in några moddar och då fick ett par frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

1. Vilka mods ska man ha?
2. Har provat tidigare(länge sedan) och visst måste man ladda dom i "rätt" ordning när man startar spelet?
3. Finns det package som man kan ladda hem eller måste man ladda hem moddar 1 och 1?

Är inte ute efter några OP mods mest QoL mods, content osv
Ni får också skriva om det är krävande mods, har inte den mest uppdaterade datorn en i5:a med ett HD 5850

*Edit ändrad till enbart New vegas

Permalänk
Medlem

Erm, Fallout 3 eller Fallout NV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Erm, Fallout 3 eller Fallout NV?

Fallout NV, tänkte lite fel att NV var en DLC till 3:an

Permalänk
Medlem

Ett generellt tips är att traska hit: http://www.nexusmods.com/newvegas

Ladda ned Nexus Mod Manager och börja plocka ned det som verkar intressant. Sortera efter betygsättning, om inte annat.

Jag har en hel bunt moddar men kommer just nu inte på någon speciell att tipsa om tyvärr.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att fixa Fallout 3 och installera Tale of Two Wastelands! Då lirar du Fallout 3 fast med New vegas uppdaterade motor. Du kan även åka mellan D.C och Mojave Desert alltså kunna lira både Fallout 3 och New vegas

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Vad du vill ha för moddar beror nog mycket på vad du är ute efter helt enkelt. Jag gillar att ha en level cap på 30 och dra ner hastigheten på hur snabbt man får XP rejält.

Även om spelmotorn knakar i fogarna när man använder dem så rekommenderar jag verkligen The Strip Open och Freeside Open (tror de heter så). Finns också en serie moddar som heter något med "uncut" som stoppar tillbaka lite grejer i spelet som var tilltänkt från början.

Jag använder mest "tweaks" själv, är inte något fan av att att overhaula hela spelet. Har nån mod som gör att det kostar massa mer pengar att komma in på the Strip, diverse moddar som fixar buggar, en mod som gör om karma systemet lite att vara mindre kasst.