Dell skärmar med supersmal ram - går att spela på?

Permalänk

Dell skärmar med supersmal ram - går att spela på?

Dell skärmar verkar ju ha supersmala eller frameless design. Vilket passar för flerskärmsuppsättning. Och jag skulle gärna vilja ha så smala ramar som möjligt - men som en allround bildskärm.

Jag har visserligen inte sett DELLs skärmar i verkligheten men de gör ju reklam för frameless.
T.ex Dell U2414H
Men går det verkligen att spela med 8 ms?
Tänker i alla typer av spel, inte bara FPS.
Jag tänker att max är 5 ms responstid GTG för en IPS skärm.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Bildexpert 📺

"8 ms" är endast en specifikation. Hur mycket det i praktiken släpar eller uppstår olika former av skuggor i rörelse är något helt annat. Det går inte att säga utan att man testar skärmen i fråga. Det finns exempel på skärmar med "1 ms" i specen som släpar mer än skärmar med "14 ms" i specen.

Vad som är gränsen till för mycket eftersläpning är svårt att säga, det är individuellt. Det beror också på vilken skärm du kört innan. Sitter man med en 25 ms-specad skärm från 2005 lär de flesta moderna skärmar upplevas som en förbättring. Ifall man nu störde sig på eftersläpen till att börja med.