Lila dimma kamera HTC One (M7)

Permalänk
Medlem

Lila dimma kamera HTC One (M7)

Hej,
Jag hade tänkt skicka in min telefon på lagning för lila dimma på kameran då jag har garanti kvar. Men nu till frågan. Det står *relocked* samt s-off i fastboot, borde jag ta bort det innan jag skickar in? Min telefon var inte en nordisk version när jag köpte den utan en gråimporterad tysk t-mobile telefon, men jag har bytt CID samt lagt på rätt RUU.

Permalänk
Medlem

Varför tror du att du har garanti kvar? eller har HTC world wide, eller europe-wide garanti?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Tangentbordskonnässör

När jag skickade in min M7 för nämnt problem så skickade jag in den med custom recovery samt custom ROM inlagt.

Då ditt kameraproblem är ett erkänt problem så kan de inte påstå att det har uppstått pga att den är fibblad med. Men jag kan inte lova att de gör likadant i just ditt fall.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem. Min m7 var s-off, super CID, hade custom rom och recovery.

Permalänk
Medlem

Min telefon hade samma problem. Har läst på internet att många har haft problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Varför tror du att du har garanti kvar? eller har HTC world wide, eller europe-wide garanti?

Jag hade varit i kontakt med ÅF innan och de sa att jag hade 2 års garanti på telefonen, men jag vet inte om det är HTC eller ÅF som tar hand om det.

Skrivet av deeyay:

När jag skickade in min M7 för nämnt problem så skickade jag in den med custom recovery samt custom ROM inlagt.

Då ditt kameraproblem är ett erkänt problem så kan de inte påstå att det har uppstått pga att den är fibblad med. Men jag kan inte lova att de gör likadant i just ditt fall.

Skrivet av tudz:

Borde inte vara några problem. Min m7 var s-off, super CID, hade custom rom och recovery.

Skrivet av Cooling23:

Min telefon hade samma problem. Har läst på internet att många har haft problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Enda anledningen att jag hade S-OFF var att jag hade bytt CID och RUU på telefonen så jag var feg och låste bootloader samt satte S-ON innan jag lämnade in den :S