Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan väl vara ärlig nån gång och säga att win 10 visserligen är valbart men att det är otroligt svårt att välja bort om man kör nån version av win som är uppdaterbar.

Hur menar du "svårt"? Jag har tre datorer med Win7 och en med Win 8 (inte 8.1) och det känns inte svårt alls att inte uppdatera dom.
Förstår inte hur du menar. Det är bara låta bli.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Hur menar du "svårt"? Jag har tre datorer med Win7 och en med Win 8 (inte 8.1) och det känns inte svårt alls att inte uppdatera dom.
Förstår inte hur du menar. Det är bara låta bli.

Exakt. Alltså jag förstår ju att man blir frestad när det är så fruktansvärt bra. Det är en annan grej. Men att man inte klarar av att låta bli? Hur gammal är man då? Det är typ som en stor röd knapp som säger "tryck inte på mig" och så är man där och trycker ändå och en bomb exploderar och man dör.

Känner igen diskussionen lite från Windows 8 och startskärmen. De som hatade den samtidigt som de aldrig använde startmenyn i Windows 7. Låt bli att använda den då?

Och även om man nu är lite "osmart" och "råkar" boka Windows 10 och klickar på tre dialogrutor och godkänner EULA m.m. för att uppgradera till Windows 10 när man kommer hem från krogen eller något, så kan man ju faktiskt byta tillbaka när man vaknar dagen efter och är nykter.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dockland:

Hur menar du "svårt"? Jag har tre datorer med Win7 och en med Win 8 (inte 8.1) och det känns inte svårt alls att inte uppdatera dom.
Förstår inte hur du menar. Det är bara låta bli.

Jag har fått tillbaka uppdateringen till W10 4 gånger på min ena W7-maskin och minst 2ggr, troligen 3 på andra W8-maskiner, trots att jag dolt dessa för att slippa. Det är nog det @mrqaffe menar.
Irriterande och oacceptabelt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Jag har fått tillbaka uppdateringen till W10 4 gånger på min ena W7-maskin och minst 2ggr, troligen 3 på andra W8-maskiner, trots att jag dolt dessa för att slippa. Det är nog det @mrqaffe menar.
Irriterande och oacceptabelt.

Haha någon trollar med dig. Är det bara du som har tillgång till datorerna och kan lösenordet? Lämnar du dem aldrig obevakade och olåsta?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Verkar ha fått en smått irriterande bugg halv-relaterat till Windows 10.
Har stannat kvar på 8.1 då jag inte tycker 10:an ger mig något. Brukar även försöka undvika "telemetry-patcharna".
Men varje gång jag kör Windows Update för att installera alla andra patchar så slutar det med att jag får upp meddelandet om att min dator nu är uppgraderad till Windows 10. Det finns dock ingen Windows 10 installation och startar jag om är jag tillbaka till Windows 8.1 igen. Men likväl, varje gång jag kört Windows Update hävdar den att min Windows 10 uppgradering är klar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Haha någon trollar med dig. Är det bara du som har tillgång till datorerna och kan lösenordet? Lämnar du dem aldrig obevakade och olåsta?

Du har ju själv berättat, och diskuterat, att Microsoft kört ut 3035583 flera gånger, av olika anledningar. Kort minne?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du har ju själv berättat, och diskuterat, att Microsoft kört ut 3035583 flera gånger, av olika anledningar. Kort minne?

Men att de trycker ut en uppdatering är väl inte samma sak som att bli påtvingad att uppgradera till Win 10 väl?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Du har ju själv berättat, och diskuterat, att Microsoft kört ut 3035583 flera gånger, av olika anledningar. Kort minne?

Du måste definiera "att köra ut" bättre. Annars är det risk för ytterligare missförstånd som i den förra diskussionen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dockland:

Men att de trycker ut en uppdatering är väl inte samma sak som att bli påtvingad att uppgradera till Win 10 väl?

3035583 lägger W10-flaggan nere vid klockan och försöker locka användaren att installera W10, alltså inte långt därifrån. Det är som att ideligen bli uppringd av telefonsäljare trots att man nixat telefonen. Jag reder ut det, men det finns många andra som inte förstått att de tackat jag till ett helt nytt OS när lockropen kommer, speciellt äldre. Microsofts agerande nästan äcklar mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

3035583 lägger W10-flaggan nere vid klockan och försöker locka användaren att installera W10, alltså inte långt därifrån. Det är som att ideligen bli uppringd av telefonsäljare trots att man nixat telefonen. Jag reder ut det, men det finns många andra som inte förstått att de tackat jag till ett helt nytt OS när lockropen kommer, speciellt äldre. Microsofts agerande nästan äcklar mig.

Om du menar att Windows-flaggan är synlig i Windows 7/8.1 är samma sak som att Microsoft har tvingat ut Windows 10 på din dator utan att du haft en enda möjlighet att göra något åt saken så.... vet jag inte hur du tänker.

Definitionen av "jag har fått Windows 10 installerat mot min vilja på min dator" är för mig att det laddas hem automatiskt, installationen startar och blir färdig utan att jag hade möjligheten att säga nej någonstans under processen. Jag står fast vid åsikten att det aldrig har hänt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem

@strejf: Jag klarar mig, hjälp den här killen istället: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1401287-min-dator-tvang...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

3035583 lägger W10-flaggan nere vid klockan och försöker locka användaren att installera W10, alltså inte långt därifrån. Det är som att ideligen bli uppringd av telefonsäljare trots att man nixat telefonen. Jag reder ut det, men det finns många andra som inte förstått att de tackat jag till ett helt nytt OS när lockropen kommer, speciellt äldre. Microsofts agerande nästan äcklar mig.

Den flaggan tänker jag inte ens på. Jag fokuserar på det jag använder

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

Microsoft to get pushy about upgrading to Windows 10

"Will automatically download the upgrade and begin installation on most consumer and small business PCs in early 2016"

http://www.computerworld.com/article/2999548/microsoft-window...

Vilken jäkla stil alltså att köra över oss betalande kunder som köpt Windows 7/8/8.1 licenser och tvinga oss över till Windows 10.

Microsoft står inte högt i kurs längre, vad i helsike har dem rökt där i Redmond?

Det är som jag säger, något lurt med Windows 10 och Free Upgrade luktar rutten fisk lång väg.

Det finns inget som är gratis i den här världen, folk kommer att få betala för Windows 10 på ett eller annat sätt vilket mest troligtvis är sin frihet med tanke på vad operativsystem sysslar med.

USCH och TVI!

Låt för fasiken folk vara ifred, vill folk använda 7/8/8.1 så låt dem göra det och påtvinga inte Windows 10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

"Will automatically download the upgrade and begin installation on most consumer and small business PCs in early 2016"

http://www.computerworld.com/article/2999548/microsoft-window...

Vilken jäkla stil alltså att köra över oss betalande kunder som köpt Windows 7/8/8.1 licenser och tvinga oss över till Windows 10.

Microsoft står inte högt i kurs längre, vad i helsike har dem rökt där i Redmond?

Det är som jag säger, något lurt med Windows 10 och Free Upgrade luktar rutten fisk lång väg.

Det finns inget som är gratis i den här världen, folk kommer att få betala för Windows 10 på ett eller annat sätt vilket mest troligtvis med sin frihet med tanke på vad operativsystem sysslar med.

USCH och TVI!

Låt för fasiken folk vara ifred, vill folk använda 7/8/8.1 så låt dem göra det och påtvinga inte Windows 10.

Ja det kommer bli enklare att installera Windows 10 framöver. Men nej, inte ens då kommer Windows 10 installeras för någon som väljer att tacka nej.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

"Will automatically download the upgrade and begin installation on most consumer and small business PCs in early 2016"

http://www.computerworld.com/article/2999548/microsoft-window...

Vilken jäkla stil alltså att köra över oss betalande kunder som köpt Windows 7/8/8.1 licenser och tvinga oss över till Windows 10.

Microsoft står inte högt i kurs längre, vad i helsike har dem rökt där i Redmond?

Det är som jag säger, något lurt med Windows 10 och Free Upgrade luktar rutten fisk lång väg.

Det finns inget som är gratis i den här världen, folk kommer att få betala för Windows 10 på ett eller annat sätt vilket mest troligtvis är sin frihet med tanke på vad operativsystem sysslar med.

USCH och TVI!

Låt för fasiken folk vara ifred, vill folk använda 7/8/8.1 så låt dem göra det och påtvinga inte Windows 10.

Använd något annat OS då. Arch Linux till exempel. Det operativsystemet äger du själv och gör som du vill med. Annars är det bara gilla läget.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Jodå, utan möjlighet till moddar så skulle många PC-spel varit bortglömda idag. Counter-Strike är väl nästan det bästa exemplet, som började som en mod till Half-Life, eller Dota. Och Minecraft blir ju inte ett sämre spel på grund av modstödet.

Jadu, de spelen är verkligen kultklassiker. Samtidigt är det evigheter sedan de gjordes. Nintendo har nog flest spel som aldrig glöms bort.

Jag försökte faktiskt återgå till Windows 7 när jag hade uppgraderat till Windows 10. Men man hade snabbt vant sig vid alla dessa "småfixar" så man blev bara irriterad i 7:an.

XP kör jag virtuellt i VMWare för att kunna köra en del gamla spel/program.

Nej inte alls.
Moddar gör inte ett spel långlivat, kolla bara på majoriteten av de stora titlarna som inte har modstöd, de lever än idag.

Skrivet av hyperbol:

För att vara ett påtvingat operativsystem ,verkar det gå trögt. http://www.ibtimes.com.au/windows-10-gaining-traction-snails-...

Precis, Microsofts strategi är sämst.

Skrivet av strejf:

Påtvingat är inte synonymt med fullständigt valfritt. Det betyder faktiskt raka motsatsen.

Jo, Microsoft tvingar på W10 "uppgraderingen" då KB uppdateringen installeras igen och igen fasten den är avinstallerad och blockad.

Skrivet av strejf:

Jag ska vara ärlig och säga att jag har aldrig har låtit bli att uppdatera, så jag har inte riktigt koll på hur ofta man blir påmind om det osv. Men det är för mig helt galet att påstå att det är påtvingat när det är precis tvärt om.

Pdet är påtvingat, och än mer blir det i början av nästa år då de klassar om W10 filen till att automatiskt installeras.

Skrivet av Dockland:

Hur menar du "svårt"? Jag har tre datorer med Win7 och en med Win 8 (inte 8.1) och det känns inte svårt alls att inte uppdatera dom.
Förstår inte hur du menar. Det är bara låta bli.

Jo, få Microsoft tvingar på samma uppdatering om och om igen, fasten den avinstalleras och blockas.

Skrivet av strejf:

Exakt. Alltså jag förstår ju att man blir frestad när det är så fruktansvärt bra. Det är en annan grej. Men att man inte klarar av att låta bli? Hur gammal är man då? Det är typ som en stor röd knapp som säger "tryck inte på mig" och så är man där och trycker ändå och en bomb exploderar och man dör.

Känner igen diskussionen lite från Windows 8 och startskärmen. De som hatade den samtidigt som de aldrig använde startmenyn i Windows 7. Låt bli att använda den då?

Och även om man nu är lite "osmart" och "råkar" boka Windows 10 och klickar på tre dialogrutor och godkänner EULA m.m. för att uppgradera till Windows 10 när man kommer hem från krogen eller något, så kan man ju faktiskt byta tillbaka när man vaknar dagen efter och är nykter.

Uppdateeingen återinstalleras även om den avinstalleras o blockas.

Skrivet av MultiMan:

Jag har fått tillbaka uppdateringen till W10 4 gånger på min ena W7-maskin och minst 2ggr, troligen 3 på andra W8-maskiner, trots att jag dolt dessa för att slippa. Det är nog det @mrqaffe menar.
Irriterande och oacceptabelt.

Precis.

Skrivet av strejf:

Haha någon trollar med dig. Är det bara du som har tillgång till datorerna och kan lösenordet? Lämnar du dem aldrig obevakade och olåsta?

Nej, Microsoft installerar den gång på gång, fasten den varit avinstallerad o blockad.

Skrivet av MultiMan:

Du har ju själv berättat, och diskuterat, att Microsoft kört ut 3035583 flera gånger, av olika anledningar. Kort minne?

Precis, vissa har det

Skrivet av Dockland:

Men att de trycker ut en uppdatering är väl inte samma sak som att bli påtvingad att uppgradera till Win 10 väl?

Kommer bli efter årsskiftet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Använder Windows 7 SP1 på speldatorn och lite äldre Windows OS i VirtualBox som alltid är offline och där är det inga problem med att få vara ifred.

Kör Windows 8.1 med Update 3 på den bärbara med Windows Update avstängt bara för att slippa irriterande "reklam" om Windows 10.

Hur länge jag vågar göra det för att inte kompromissa säkerhet vet jag inte men i framtiden blir det nog Linux iallafall på den bärbara.

Permalänk
Avstängd

@multiman Vad var det jag sa? Bara för att du var så otydlig så missuppfattas saker och andra hänger på och det blir en snöbollseffekt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

"Will automatically download the upgrade and begin installation on most consumer and small business PCs in early 2016"

http://www.computerworld.com/article/2999548/microsoft-window...

Vilken jäkla stil alltså att köra över oss betalande kunder som köpt Windows 7/8/8.1 licenser och tvinga oss över till Windows 10.

Microsoft står inte högt i kurs längre, vad i helsike har dem rökt där i Redmond?

Det är som jag säger, något lurt med Windows 10 och Free Upgrade luktar rutten fisk lång väg.

Det finns inget som är gratis i den här världen, folk kommer att få betala för Windows 10 på ett eller annat sätt vilket mest troligtvis är sin frihet med tanke på vad operativsystem sysslar med.

USCH och TVI!

Låt för fasiken folk vara ifred, vill folk använda 7/8/8.1 så låt dem göra det och påtvinga inte Windows 10.

Vad bra, då får fler njuta av w10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dockland:

Använd något annat OS då. Arch Linux till exempel. Det operativsystemet äger du själv och gör som du vill med. Annars är det bara gilla läget.

Tycker du att det är rätt att alla som betalt för sina äldre W7 & W8, ska påtvingas något de aldrig bett om eller velat ha? Förklara gärna hur lösningen skulle vara Linux?

Köper man W10 som medvetet val, fine, men tvinga inte alla att byta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

@multiman Vad var det jag sa? Bara för att du var så otydlig så missuppfattas saker och andra hänger på och det blir en snöbollseffekt.

Men herre jesus kristus, allt som vi säger stämmer ju för bövelen!

Hur kul tror du att det är för folk att konstant avinstallera och blockera uppdateringen och behöva bli påmind om Windows 10 med flaggan nere i högra hörnet?

Bara för att du och många andra gillar och tycker om Windows 10 ska inte resten av världen som inte gör det behöva bli påtvingade skiten.

Vi som inte vill ha Windows 10 VILL INTE HA Windows 10 utan vill fortsätta använda de operativsystem vi köpt, TACK SÅ HIMLA MYCKET FÖR ATT NI HAR FÖRSTÅELSE FÖR DETTA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Men herre jesus kristus, allt som vi säger stämmer ju för bövelen!

Hur kul tror du att det är för folk att konstant avinstallera och blockera uppdateringen och behöva bli påmind om Windows 10 med flaggan nere i högra hörnet?

Bara för att du och många andra gillar och tycker om Windows 10 ska inte resten av världen som inte gör det behöva bli påtvingade skiten.

Vi som inte vill ha Windows 10 VILL INTE HA Windows 10 utan vill fortsätta använda de operativsystem vi köpt, TACK SÅ HIMLA MYCKET FÖR ATT NI HAR FÖRSTÅELSE FÖR DETTA!

Fråga Microsoft varför. Då får ni det reella svaret. Vi kan inte göra något åt hur de väljer att tvinga på folk ditten eller datten.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Jag ska vara ärlig och säga att jag har aldrig har låtit bli att uppdatera, så jag har inte riktigt koll på hur ofta man blir påmind om det osv. Men det är för mig helt galet att påstå att det är påtvingat när det är precis tvärt om.

Skrivet av Dockland:

Hur menar du "svårt"? Jag har tre datorer med Win7 och en med Win 8 (inte 8.1) och det känns inte svårt alls att inte uppdatera dom.
Förstår inte hur du menar. Det är bara låta bli.

Skrivet av strejf:

Exakt. Alltså jag förstår ju att man blir frestad när det är så fruktansvärt bra. Det är en annan grej. Men att man inte klarar av att låta bli? Hur gammal är man då? Det är typ som en stor röd knapp som säger "tryck inte på mig" och så är man där och trycker ändå och en bomb exploderar och man dör.

Känner igen diskussionen lite från Windows 8 och startskärmen. De som hatade den samtidigt som de aldrig använde startmenyn i Windows 7. Låt bli att använda den då?

Och även om man nu är lite "osmart" och "råkar" boka Windows 10 och klickar på tre dialogrutor och godkänner EULA m.m. för att uppgradera till Windows 10 när man kommer hem från krogen eller något, så kan man ju faktiskt byta tillbaka när man vaknar dagen efter och är nykter.

Jag har en vän som fick 10an tvångsinstallerad utan att ha gjort något, hon var rätt sur när jobbdatorn blev obrukbar under tiden och nej det går inte heller att återställa det särskilt enkelt, jag tror inte Strejf har nån kontakt med verkligheten som så envist hävdar att allt är valbart och enkelt att undvika, MS börjar likna företagen som installerar addware i webbläsaren, de petar in en jäkla massa oönskad skit numera och de vägrar acceptera användarens val utan spammar vidare och gör ideligen vad de kallar "misstag" som "råkar" gå ut på att sprida 10an.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fråga till någon som vet: Jag uppgraderade från Windows 7 till Windows 10 och gjorde sen en rollback pga lite driver-problem. Om jag vill installera Windows 10 igen på samma dator, kan jag göra en clean-install den här gången? Tänkte om Win 10 registreringen kanske togs tillbaka när man gör en rollback eller nåt.

Permalänk
Medlem

Tillbaks till W7.
Har tröttnat på den betaversion av W10 som MS släppt som release.
Ständiga buggar som svart skärm vid boot, slumpmässiga uppstarter mitt i natten trots att "allt" är avstängt och stundtals väldigt seg prestanda.
För att inte tala om nätvärksbuggarna (medveten felstavning) som ibland gör det lokala nätet oanvändbart.

Endast mina 2 bärbara får behålla eländet då den ena inte kan boota UEFI med W7 (BIOS bug helt klart) och den andra tar ett halvt dygn att ominstallera.

Märkligt att relativt nya datorer med beprövad hårdvara och noll problem i W7 helt plötsligt blir obrukbara stundtals med W10.
Fruktansvärt irriterande när man enbart skall kolla en snabb grej och blir tvungen att sitta och djävlas med ett OS istället.

Rekar alla mina bekanta att vara kvar på vilket OS dom nu kör tills MS rätar till problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har en vän som fick 10an tvångsinstallerad utan att ha gjort något, hon var rätt sur när jobbdatorn blev obrukbar under tiden och nej det går inte heller att återställa det särskilt enkelt, jag tror inte Strejf har nån kontakt med verkligheten som så envist hävdar att allt är valbart och enkelt att undvika, MS börjar likna företagen som installerar addware i webbläsaren, de petar in en jäkla massa oönskad skit numera och de vägrar acceptera användarens val utan spammar vidare och gör ideligen vad de kallar "misstag" som "råkar" gå ut på att sprida 10an.

Du ljuger din vän. Case closed.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dockland:

Du ljuger din vän. Case closed.

Jag tvivlar kraftigt på det men jag tror att MS gör som de vill eftersom liknande saker har larmats av andra också. Det enda hon gjort var att anmäla intresse för win 10, att hon medvetet skulle valt att installera det när det skedde är inte troligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tvivlar kraftigt på det men jag tror att MS gör som de vill eftersom liknande saker har larmats av andra också. Det enda hon gjort var att anmäla intresse för win 10, att hon medvetet skulle valt att installera det när det skedde är inte troligt.

Jag menar "Då ljuger din vän" inte att du ljuger haha.

Din vän har garanterat gjort något själv var vad jag menade. Om han/hon inte sitter på Corporate-dator som trycker ut uppdateringar. Det är några frågor som skall svaras på i processen.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

@multiman Vad var det jag sa? Bara för att du var så otydlig så missuppfattas saker och andra hänger på och det blir en snöbollseffekt.

Nej, det handlar inte om otydlighet att W10 är skit.

Skrivet av wow_jon:

Vad bra, då får fler njuta av w10

Njuta? Alldrig i livet att W10 kommer in på någon enhet, lika så W8.
O ja, jag har testat både W8, W10 och de är skit båda två.

Skrivet av Dockland:

Fråga Microsoft varför. Då får ni det reella svaret. Vi kan inte göra något åt hur de väljer att tvinga på folk ditten eller datten.

De ger inget svar, bara att de har som mål att "alla" ska köra W10 NSA Edition.

Skrivet av Dockland:

Du ljuger din vän. Case closed.

Nej, Microsoft tvingar på uppdateringen gång på gång.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dockland:

Fråga Microsoft varför. Då får ni det reella svaret. Vi kan inte göra något åt hur de väljer att tvinga på folk ditten eller datten.

Av någon anledning trodde jag att strejf jobbade för Microsoft, har fått den känslan på något sätt.

Men nej jag tänker inte fråga Microsoft varför, det är meningslöst. Microsoft har beslutat att Windows 10 är guds gåva till världen och jag låter dem hållas.

Jag kommer kämpa med näbbar och klor för att undvika att ha något med deras freeware OS att göra.