Permalänk
Medlem

Marknads datorn!

Med väldigt begränsad budget så har jag försökt få ihop en duglig speldator som kommer hålla ett tag fram och jag tycker jag lyckats hyffsat än så länge.

Jag kommer uppdatera galleriet allt eftersom det trillar in ny hårdvara, men tills dess så hoppas jag att ni finner lite nöje i detta galleri

Datorn består av:

CPU: AMD FX-8320 @ 4.2 ghz
Moderkort: Asus Crosshair V Formula
PSU: Corsair AX860
GPU: ASUS R9 390 Strix
RAM: Kingston Hyper X Fury 2x4 gb
Kylare: Noctua NH-C14
HDD: Toshiba? 250gb
SSD: Crucial BX100 250gb
Allt sitter monterat i ett BeQuiet Silent Base 800

Jag kom över ett slitet och skitigt gammalt Logitech g15 som jag fräschade upp, dessvärre så lyckades pajja skärmen genom att råka trycka för hårt när jag monterade ihop tangentbordet.

Nu tackar jag för mig och hoppas ni gillar galleriet.

UPDATE!

Inte mycket som hänt men nytt grafikkort samt ssd införskaffat och även fixat kabeldragningen.

Besök galleriet här

Permalänk
Avstängd

Ja den funkar ju att spela på ett tag framöver gpu:n räcker ett tag till iallafall för 1080p gaming

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

Ja den funkar ju att spela på ett tag framöver gpu:n räcker ett tag till iallafall för 1080p gaming

Ja den kommer fungera för mina ändamål, men tanken är nu att lägga undan pengar varje månad till nästa år när AMD släpper nytt och och se om dom lyckas leverera annars blir det skylake

Permalänk
Medlem

@Kelzzor: I vanliga fall frågar jag inte om pengar. Men nu när du säger att du har byggt på budget får du ju berätta vad du har lagt på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Kelzzor: I vanliga fall frågar jag inte om pengar. Men nu när du säger att du har byggt på budget får du ju berätta vad du har lagt på det

Det har väl kostat ca 4500-5000:-. Jag har köpt sakerna vad olika tillfällen dom senaste 3 månaderna, dock så köpte jag minnena nya då jag hade allt förutom just det. Så ivrig som jag är så sprang jag till inet och köpte dom.