Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Enthoo Primo Custom Loop

Komponenter:
Core i7 4790K @ 4.7 GHz
EVGA 980 Ti SC+ ACX 2.0+ SLI @ 1500/8000 MHz
Asus Sabertooth Z97 Mark S
HyperX Fury 1866MHz 16GB
EVGA SuperNOVA G2 1300W
Moddat Phanteks Enthoo Primo
Samsung 850 EVO 1TB x2
Kylning:
Radiatorer/Fläktar: Alphacool Monsta 360mm med 6st EK Vardar F2-120 1450rpm, EK-CoolStream CE 420 med 3st Corsair SP140 LED och 3st Noctua NF-A14, EK-CoolStream XE 240 med 2st Corsair SP120 LED och 2st Noctua NF-F12.
Pump/Reservoar: EK-XRES D5 PWM + EK-RES X3 - TUBE 250
GPU block: EK-FC Titan X - Nickel
CPU block: EK-Supremacy EVO White Edition
EK-anslutningar, EK PrimoFlex slang 12/16mm

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

5/5! Blev nästan lite kär

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerUtanZ:

5/5! Blev nästan lite kär

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Permalänk
Medlem

Trodde porr var förbjudet på forumet.

Permalänk
Inaktiv

5 av 5 !
Tycker bara att det ser lite slafsigt ut med slangarna, förutom det så är det (Y)

Permalänk
Avstängd

Kul att det gillas!

Skrivet av jojjeofc:

5 av 5 !
Tycker bara att det ser lite slafsigt ut med slangarna, förutom det så är det (Y)

Den nedersta slangen, första ut från pumpen, håller jag med om inte är optimalt dragen, ska justeras vid första tömning.

Permalänk

Måste väl ändå bli en ban med sån här porr!?

OnT: Galet snyggt och stiligt, 5/5!

Permalänk
Medlem

Påkostat och snyggt bygge, mitt nästa projekt skall vara custom loop i ett svart enthoo primo och kommer köra svart/orange/kolfiber tema. Lite KTM Racing över det hela.

Nu till mina personliga åsikter:
Enligt mig är det lite för vitt, det blir lite grått utan färg, jag gillade själv väldigt kalla färger innan tills jag blandade in rött med vitt och svart och blev helt såld. Jag hade gärna också sett att du använde akrylrör istället för vanlig gummislang, lite svårare men det blir mer cleant.

Nu skall du inte ta detta som någon dålig kritik, bara lite tips , alla har vi olika smaker och ditt bygge är väldigt snyggt som det är!

4/5 får du utav mig för en femma så hade jag velat ha akrylrör

Keep up the good work!

/ Axelind

Permalänk
Medlem

Blir inte mjölken sur efter ett tag?

Annars 5/5!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Inaktiv

Snyggt bygge med väl valda komponenter och färgmatchning 5/5.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sagofiguren:

Måste väl ändå bli en ban med sån här porr!?

OnT: Galet snyggt och stiligt, 5/5!

Tackar!

Skrivet av Axelind:

Påkostat och snyggt bygge, mitt nästa projekt skall vara custom loop i ett svart enthoo primo och kommer köra svart/orange/kolfiber tema. Lite KTM Racing över det hela.

Nu till mina personliga åsikter:
Enligt mig är det lite för vitt, det blir lite grått utan färg, jag gillade själv väldigt kalla färger innan tills jag blandade in rött med vitt och svart och blev helt såld. Jag hade gärna också sett att du använde akrylrör istället för vanlig gummislang, lite svårare men det blir mer cleant.

Nu skall du inte ta detta som någon dålig kritik, bara lite tips , alla har vi olika smaker och ditt bygge är väldigt snyggt som det är!

4/5 får du utav mig för en femma så hade jag velat ha akrylrör

Keep up the good work!

/ Axelind

Akrylrör sitter mellan GPU'erna..antar att det inte får dig att höja poängen.. Funderar på att blanda akrylrör och mjuka slangar så småningom, då jag gillar utseendet på båda, Slangen längst ner från pumpen som jag nämnde förut skulle se bättre ut med rigid tube. Tack!

Skrivet av sunefred:

Blir inte mjölken sur efter ett tag? Annars 5/5!

Troligen, jo, kommer nog få byta med jämna mellanrum.

Skrivet av anon41947:

Snyggt bygge med väl valda komponenter och färgmatchning 5/5.

Tack så mycket Robert!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt. Någon gång måste jag ta mig tid att göra ett liknande projekt själv!

Permalänk
Medlem

Snygg bygge! Nyhetsbrist dock?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daark:

Snygg bygge! Nyhetsbrist dock?

Oj, nyhetssidan, kul Kanske sommartorka som du säger..lika glad i alla fall.

Permalänk
Medlem

Nät agget jag kan inte se det? Troligen jag som är blind.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Oj, nyhetssidan, kul Kanske sommartorka som du säger..lika glad i alla fall.

helt rätt att lyfta fram bra byggen på nyhetssidan, det är ju trots allt ett stort community så lite vill man ju att dem ska interagera med oss!

snyggt byggt btw

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska ladda upp fler bilder , baksidan och lite andra vinklar hade varit grymt

Och får man fråga varför du har tagit bort "skyddet" framför fläktarna (antar att du gjorde det för bättre luftflöde)

5/5 !!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Snygg bygge! Nyhetsbrist dock?

Japp, fan så tråkigt det är när sveriges största webb-tidning för datorer och teknik, med sveriges rikaste forum fyllt med entusiaster, lyfter fram medlemmars exceptionella byggen. Måste helt klart vara nyhetstorka.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Master of Overkill

3.8/5
Hade velat se vita pluggar och vita fittings mellan GPU och clear GPU toppar vid vatten blocken då är det en 4.3/5

Fint bygge !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

Nät agget jag kan inte se det? Troligen jag som är blind.

Sitter normalt bakom innerutrymmet på enthoo primo och på högkant, så även här, (finns även plats fram om man inte kör radiator där nere..)

Skrivet av EddAa:

Tycker att du ska ladda upp fler bilder , baksidan och lite andra vinklar hade varit grymt

Och får man fråga varför du har tagit bort "skyddet" framför fläktarna (antar att du gjorde det för bättre luftflöde)

5/5 !!

Ok, kommer fler bilder, yes - för bättre luftflöde, tror det bara hjälper väldigt marginellt dock så "skyddet" kommer nog komma tillbaks.
Står även i "kö" för Phanteks Enthoo Primo Clear Window Replacement Side Panel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

3.8/5
Hade velat se vita pluggar och vita fittings mellan GPU och clear GPU toppar vid vatten blocken då är det en 4.3/5

Fint bygge !

Ok, hehe, tyckte nickel bröt av fint där även om jag var skeptisk från början..

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant chassi. Nyfiken vart har du satt nätagget?

Visa signatur

ok

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frankoz:

Jag har ett likadant chassi. Nyfiken vart har du satt nätagget?

Hmm..där det ska sitta enligt manualen..om du har ett likadant chassi så vet du var..

edit: ser att du har ett enthoo luxe, inte samma som primo..

Permalänk
Medlem

Snyggt, men en liten detalj stör mig.

Du har en snygg SLI-brygga men sedan glider blicken åt höger och där sitter två slangar mellan blocken, varför inte en svart-vit brygga istället med liknande design som din SLI-brygga?

Jag tror det hade blivit ännu snyggare, visst du får modda geforcebryggan lite men det kan det ju vara värt om du ändå lagt så mycket på utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Oj, nyhetssidan, kul Kanske sommartorka som du säger..lika glad i alla fall.

Superfint Retro. Men när du tömmer loopen kan du väl trycka in grejjorna i ett snyggare chassi.
Det var lite väl seven hard years över den där lådan.
Annars kan det inte bli bättre.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! 5/5

Är lite allergisk mot vitt efter att Apple har använt det i flera sammanhang. Men det här var stilrent, klassiskt elegant och unikt.

Mjölkvita slangar. Snyggt med Nickel-versionen. Skolköks-estetik. Var ställer man mjölkglaset? Oemotståndlig!

Seriöst, jag beundrar den!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Sitter normalt bakom innerutrymmet på enthoo primo och på högkant, så även här, (finns även plats fram om man inte kör radiator där nere..)

Ok, kommer fler bilder, yes - för bättre luftflöde, tror det bara hjälper väldigt marginellt dock så "skyddet" kommer nog komma tillbaks.
Står även i "kö" för Phanteks Enthoo Primo Clear Window Replacement Side Panel

ok skulle vara bra med bilder så man ser hela enheten

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Superfint Retro. Men när du tömmer loopen kan du väl trycka in grejjorna i ett snyggare chassi.
Det var lite väl seven hard years över den där lådan.
Annars kan det inte bli bättre.
/Lifooz

hehe, ja planen var ju egentligen ett caselabs, när jag upptäckte att de inte alls levererade vita eller ens chassin med primer längre och ett svart skulle ta ungefär 5-6 veckor så fick det bli något annat..kunde hämtas hos webhallen samma dag..tålamod är något jag inte begåvats med.. Har en slags hatkärlek nu till enthoo primo..bra på så många sätt men mycket känns ju bara som det kunde gjorts på ett annat sätt med så lite extra "effort" , V2 kommer nog vara super! Primo är ju dock deras första chassi.
Mitt förhållande till CaseLabs är dock nollställt och helt obesvarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

hehe, ja planen var ju egentligen ett caselabs, när jag upptäckte att de inte alls levererade vita eller ens chassin med primer längre och ett svart skulle ta ungefär 5-6 veckor så fick det bli något annat..kunde hämtas hos webhallen samma dag..tålamod är något jag inte begåvats med.. Har en slags hatkärlek nu till enthoo primo..

Ah i see, Då får vi vänta på att du får tag på något annat.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!