Permalänk
Medlem

Clean Setup 2.0

Hej alla små smurfar bakom dataskärmen! Idag tänkte jag dela av mig av min lilla simpla men ändå så fantastiska setup;) Jag kommer utveckla den genom att köpa en ny mus, headset och en till skärm.
Jag har jobbat mycket med att gömma kablarnaså mycket som möjligt och jag tycker jag fick till det hyfsat bra iallafall:)
Jag önskar verkligen att ni kommenterar och skriver vad som kan bli bättre och vad ni gillar speciellt med setupen! Luta er tillbaka och njut;)

Dator specs:
Processor: intel core i 5'
Grafikkort: Amd radion HD 5770
Hårddisk: 1 TB
Minne: 2x2gb corsair vengeance, 1x4gb Crucial ballistix
Skärm: AOC Någonting.. Säljs inte längre:(
Tangentbord: Lenovo..
Mus: Wireless Anderson "gaming" mus.
Headset: Philips TV headphones.

Som ni märker så behöver jag verkligen uppgradera mina tillbehör, och det är precis det jag ska göra också;)
OCH OM NÅGON ÄR SUGEN PÅ ATT SPELA SÅ ADDA MIG PÅ STEAM. Bompaz. ELLER SKRIV I KOMMENTARERNA:D

Besök galleriet här

Permalänk

Grumliga bilder, dåliga vinklar och inga roliga delar.
1/5

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem

Luta och njut, ska jag luta huvudet eller skärmen?
Hade gärna sett fler bilder i datorn, snyggt och rent annars.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Är kameran från 2001 eller? Ser nice ut btw!

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Tips:
1. Få in mer ljus i rummet när du tar kort så att bilderna inte blir så gryniga, gärna naturligt dagsljus, alt en lampa (undvik blixt från kamera om du inte är van vid att fotografera). Du kan även prova att släcka skärmen på några av bilderna för att få bättre kontrastförhållanden.
2. Se till att bilderna är rättvända när du lägger upp galleriet.
3. Ställ ner datorn på golvet och ha förslagsvis en lampa där istället (subjektiv åsikt).

Förövrigt clean hörna, men om du följer dessa tipsen ska du nog se att du får ett högre snittbetyg!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen alihoppa

Jag ville bara lägga in några snabba bilder på setupen kvällen innan jag åkte till Norge. Så de blev lite gryniga och tråkiga, jag vet. Dem var tagna med en iPhone kamera😅
jag ska lyssna på era tips, göra om lite, och sedan lägga ut en uppdaterad version på min setup!