E-post app Windows 10 synkar inte

Permalänk

E-post app Windows 10 synkar inte

Tjo, har ett problem med e-post appen i W10. Den synkar inte mejlen och jag får inte upp några mejl. Ska tillägga att mejlen synkade första gången men efter det har det inte hänt något och när man trycker på uppdatera så laddar det men det kommer inte upp några nya mejl (och jag vet att jag fått fler mejl ). Är det någon som upplevt detta?

/ Daniel

Permalänk
Skrivet av Danne1992:

Tjo, har ett problem med e-post appen i W10. Den synkar inte mejlen och jag får inte upp några mejl. Ska tillägga att mejlen synkade första gången men efter det har det inte hänt något och när man trycker på uppdatera så laddar det men det kommer inte upp några nya mejl (och jag vet att jag fått fler mejl ). Är det någon som upplevt detta?

/ Daniel

Hej
Jag hade samma problem. Åtgärden var att lätta på restriktionerna på vad windows 10/ microsoft ville ta del av. Vid installation så ändrade jag sekretess inställningarna från på till av på nästan allt. Efter mkt tricksande fram och tillbaks fixade det sig.
Kontaker och Kalender verkar vara knutna till E-mail programmet i den grad att dessa måste samverka. Så under Sekretess - > Inställningar låter du "kontakter" och "kalender" kunna användas utav andra appar.
Det gjorde att mina mail började trilla in.

Lycka till och hoppas att det kan hjälpa dig.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz | 16,0 GB | Windows10 PRO

Permalänk

@DiveMaster:
Tackar, jag hade stängt av att appar fick använda min kalender. Nu funkar det fint.