Velar mellan två, snabbt svar!

Permalänk

Velar mellan två, snabbt svar!

Heej!

Det är så att jag sitter och velar mellan två datorer , det är följande https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/acer...

och

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/222739-w...

Vet att många föreslår att köpa i delar men jag vill ha en färdig! Vilken av dessa skulle ni rent spontant välja och varför?

Permalänk
Medlem

Webhallens!
Mest för att det är en "riktig" dator som du kommer kunna uppgradera med standardkomponenter sen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Webhallens!
Mest för att det är en "riktig" dator som du kommer kunna uppgradera med standardkomponenter sen.

Man kan väl byta ut komponenterna även på Acern, eller har jag fel ?

Permalänk
Medlem

@Pluttenxd: Kan inte svara på om du har fel eller inte. Vissa OEM-datorer använder konstiga formfaktorer, speciellt för nätagg. Chassina brukar också vara tråkiga att jobba med om man vill in och pilla. Nätagg brukar vara låg kvalitet och noll marginal på effekt.

Med webhallens dator vet du exakt vad som sitter i, allt är standardkomponenter, och offrar du då ingen prestanda för t.o.m. ett billigare pris så tycker jag valet är ganska givet!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Webhallens - rakt av. Standardkomponenter av god kvalitet. Inget att fundera över.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Netonnets, för lite disk i den andra.

Permalänk
Medlem

@Såa: Går ju att köpa en 2TB-disk för pengarna man sparar på webhallens och enkelt smälla in i den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Acer?

ACER?

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

@Rydisen:Sant, tänkte mest på att han ville ha en dator utan att behöva skruva något själv.