Vad är NES-spel värda idag?

Permalänk
Medlem

Vad är NES-spel värda idag?

har hört de är värd en guldgruva men är de det även utan manual och kartong.hittade en massa spel idag

§3.1
Permalänk
Medlem

Värt en guldgruva kan det vara ja, om du har rätt titlar, manualer och kartonger kvar..

Kan du lista upp vilka spel det är du har hittat så blir det lättare för oss att avgöra.

Permalänk
Medlem

Finns en del spel som är värda pengar.

T.ex Little Samson , Duck tales 2 , Zelda spelen , Mr Gimmick (3-4000) , Chip n Dale 2 , aladdin , lejon kungen , Flintstones 2, turtles 2.

Som sagt, lista spelen så är det lättare att gräva fram mer korrekta priser.
Och passa dig för alla "dom är inte värda något...blabla" mail/pm som brukar komma.
Fick bud på min duck tales 2 låda med manual 300kr...såldet det för 2000.

Sen ska det också vara SCN märkning på kassetten, NOE,FAH osv drar ner priset, då vi samlare inte betalar samma pris för dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad*

Tänk på att en bra rubrik ofta leder till fler svar.
Fyll gärna på din inledande post med mer information

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har också ett 50tal nes-spel som jag funderar på att sälja. Noll kartonger/manualer kvar dock

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns en del spel som är värda pengar.

T.ex Little Samson , Duck tales 2 , Zelda spelen , Mr Gimmick (3-4000) , Chip n Dale 2 , aladdin , lejon kungen , Flintstones 2, turtles 2.

Som sagt, lista spelen så är det lättare att gräva fram mer korrekta priser.
Och passa dig för alla "dom är inte värda något...blabla" mail/pm som brukar komma.
Fick bud på min duck tales 2 låda med manual 300kr...såldet det för 2000.

Sen ska det också vara SCN märkning på kassetten, NOE,FAH osv drar ner priset, då vi samlare inte betalar samma pris för dom.

Låt mig korrigera något.

SCN är svensk "SCANDINAVIEN".

Endast svenska samlare köper SCN och är beredd at betala för vissa tittlar.

Tittlar som Verkligen är värda deras pris är NTSC Spel.

Att samla har blivit mer som en trend nu i dagsläget, och folk begär idotiska summor för vissa tittlar.

Om några år så kommer endast vara vissa spel värda som folk verkligen tror, dom flesta samlare har redan fått tag på dom bästa expemplar.

Antingen har du nya expemplarer som kommer hålla sitt värde i flera år. utan kartong så kommer dom inte var värd mycket.

Man måste tänka på att the finns massviss av spel för nintendo och det är få tittlar som är limiterade.

MR GIMMIK till exempel var endast släpt i sverige så den är betraktad.

Självklart att det finns alltid folk som är beredd att betala för spel och det finns säljare som lägger värsta fantasi priser.

Just nu så är trenden lite lägre än förut, för 1-2 år sen var folk helt knäppa efter nitendo spel, med tanken på att en nintendo såldes för 1miljon dollars, men denna nintendo var helt nytt , plomberad och förseglad med nintendo styckers, har du något sån i den kvaliteten så har du guldgruvan annars skulle jag säga nej, det är inte guldgruva på nintendo expemplarer som är begagnade, folk har bara nostalgi och ny gen ungdummar vill testa hur det var att växa upp i "90 talet".

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem

sen om vissa spel har A4 papper med skjuter priserna rätt bra.

T.ex Spiderman med svensk A4, var en norsk som köpte för 30.000

Svårt att hitta plomberade svensksålda NES spel i Sverige då dom kom aldrig plomberade/inplastade om butiken själva inte gjorde det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mr Gimmick såldes i sverige & japan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Megaman 3, bubble bobble och final fantasy lär vara värda en del. Men kanske inga fantasisummor. 500-1000:- kanske. Final Fantasy kanske är värt mer.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Förslagsvis är att kolla avslutade på tradera så får man ett hum om vilka priser det handlar om, går upp å ner, om man bortser från mycket budtrissande på tradera me.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

japp tradera är bra att hålla koll, dock brukar det vara ofta vara samm köpare som slåss om vissa tittlar.

Så det gäller att hitta rätt köpare.

Plomberade hittar man inte mycket men det finns , antingen är dom i privata händer redan eller så är priserna helt sjuka.

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem

Jag hittad dessa och inga hade manualer kvar. Men här står det man får mycket för dem

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20906799.a... Sålde mitt Smb 3 för en massa år sedan skulle spart det och sålt det nu kanske istället. 200 kr per spel vore drömmen om man fick!!!! Hittade dessa idag på ett sk återbuk som är en slags gratis loppis på våran ÅVC

Permalänk
Medlem

Det är spelen till NES

Star Force
Excite bike
Solar Jetman
Nes Open
Super Mario/Duck hunt
Track n Field 2
Golf
Metal Gear
Skate or Die
Knight Rider
Silence service
Top gun
Snake revenge
Power Blade

Samt 2 spel som heter F15
och captain comic till nått som heter colour dreams

Permalänk
Medlem

Vilka spel är det???

Permalänk
Medlem

@fax110:

Står ju ovan!!!!!

Permalänk
Medlem

Nån liten summa kan man få för dem iallafall. 50 kr har man som utropspris på ett spel....

Permalänk
Medlem

Lägg ut alla en och en på tradera så får du precis det folk är villiga att betala., inga stora värden i dom dessvärre, men du kommer skrapa ihop iaf en hög efter alla är sålda.

Aftonbladets artikel får man ta med en nypa salt, många som började drömma om fantasi summor för sina grejer efter den

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tar man 100 i utropspris kanske man är för dyr

Permalänk
Medlem

Såg att om man sålde super mario/duck hunt till retrospelsbutiken får man 250 kr för det....Så de sen säljer det för kanske 500. det betyder att jag kan lägga upp det spelet för 500 på tradera.

Permalänk
Medlem

Ett tips.. ska du lyckas på tradera så ska du ha så lågt startbud som möjligt.. 1kr är det bästa. Slutpriset blir oftast högre när du börjar lågt då du får fler intressanter. Börjar du på 500 är det imte ens så säkert att du får det sålt och börjar du på 1kr kan det mycket väl gå till 600+

Ska du ha fullt pris på en gång så är det blocket som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Ett tips.. ska du lyckas på tradera så ska du ha så lågt startbud som möjligt.. 1kr är det bästa. Slutpriset blir oftast högre när du börjar lågt då du får fler intressanter. Börjar du på 500 är det imte ens så säkert att du får det sålt och börjar du på 1kr kan det mycket väl gå till 600+

Ska du ha fullt pris på en gång så är det blocket som gäller.

Jag börjar på 50 kr och 100 kr!!! Nej vill ej sälja för 1 kr för en masssa gånger harj ag fått sakerna sålda för just 1 kr. EN gång fick jag fkatiskt mer för ett spel på tradera än vad de erbjöd mig för spelet på game. så om jag säljer smb1/duck hunte som retrospelsbutiken ger mig 250 kr för om jag säljer det till dem för mer än 250 på tradera så är det en bra affär. för de lär sälja det dyrare sen typ 700 kr!

Permalänk
Medlem

Såg de tar 389 kr för snake revenge så då säljer jag det för 300. Såg retroseplshuset säljer snake revenge för 368 kr, solar jetman för 248 kr och star force för 250! ska försöka få samma pris jag med

Permalänk
Medlem

Tänk på att retrobutikerna tar i regel en bra slant mer än vad spelen normalt sett går för på tradera, så stirra dig inte blind på de priserna.
Kolla på tradera och avslutade auktioner, så ser du vad folk faktiskt har betalat för spelen.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Kan man se avslutade auktioner. Har iallafall lagt ut spelen på tradera. vet ej om det är dyrt utropspris

http://www.tradera.com/profile/items/3242608/frickis

Permalänk
Medlem

Jo lite off topic men vad blir frakt till canada.? en i canada ville köpa en sak jag sålde? inte spel dock

Permalänk
Medlem

Jösses envisare får man leta efter
Lycka till med dina auktioner, folk har sagt åt dig hur du ska göra men du lyssnar inte.
Den i Kanada är så klart en scam, snälla.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: Jo men jag vill ej börja på 1 kr för då får man kanske spelet sålt för 32 kr som kanske är värt mera.

Permalänk
Medlem

@Eowyn: Vad är det du inte förstår? marknaden styr priset på en auktion. Lägger du ut för 1kr och får 32 ja då är det så mycket folk är villiga att betala. Lägger du ut det för 100kr så kommer ingen att köpa.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowyn:

Jag börjar på 50 kr och 100 kr!!! Nej vill ej sälja för 1 kr för en masssa gånger harj ag fått sakerna sålda för just 1 kr. EN gång fick jag fkatiskt mer för ett spel på tradera än vad de erbjöd mig för spelet på game. så om jag säljer smb1/duck hunte som retrospelsbutiken ger mig 250 kr för om jag säljer det till dem för mer än 250 på tradera så är det en bra affär. för de lär sälja det dyrare sen typ 700 kr!

250kr skulle jag ta för smb1/duck hunt, det kostar runt 50-100kr på ebay.

"EN gång fick jag fkatiskt mer för ett spel på tradera än vad de erbjöd mig för spelet på game"

Game är en affär som agerar med vinst intresse, de kommer alltid att ge dig mindre än det faktiskt är värt för att sedan kunna sälja det för vad det är värt (i bästa fall, oftast lite över marknadsvärde) och fortfarande göra vinst.
Game är den där affären som skulle ge dig en tia för ett spel de säljer ut för 199kr.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Eowyn: Vad är det du inte förstår? marknaden styr priset på en auktion. Lägger du ut för 1kr och får 32 ja då är det så mycket folk är villiga att betala. Lägger du ut det för 100kr så kommer ingen att köpa.

Precis, klockrent om man inte vet vad det är värt, då låter man marknaden värdera det åt en. Och får snabbt likviderat varan.
Där sitter hela tiden folk och kollar av retrospelen, ingen av dem låter ett spel gå för billigt.

Och de som ligger uppe till fast pris är de som ligger över marknadspriset för annars hade de redan blivit sålda. Och där ser man samma spel ligga och snurra i nya auktioner månad ut och månad in.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync