Drivrutiner också kallad "Steelseries engine" installation gör att datorn låser sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
UA
Registrerad
Apr 2011

Drivrutiner också kallad "Steelseries engine" installation gör att datorn låser sig.

Hallå gott folk ,
När jag skall installera steelseries engine 2 , vilket är programmet man använder för att ställa in sense osv till min Fnatic steelseries Sensei.
låser sig datorn efter den kommit sisådär 10% in i installationen .

startat om datorn och testat 4-5 gånger , alltid samma sak .
Haft steelseries engine 3 innan som funkat felfritt och nu bytte jag till 2 an då sensei ej har stöd till steelseries engine 3. ( hade en steelseries rival innan )

Någon som har någon anning vad som kan orskaka att datorn låser sig ? (datorn är helt låst ,ljudet osv stängs av)
Alla tips upskattas
Mer info ges på förfrågan .

/ MVh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Lackan736:

Hallå gott folk ,
När jag skall installera steelseries engine 2 , vilket är programmet man använder för att ställa in sense osv till min Fnatic steelseries Sensei.
låser sig datorn efter den kommit sisådär 10% in i installationen .

startat om datorn och testat 4-5 gånger , alltid samma sak .
Haft steelseries engine 3 innan som funkat felfritt och nu bytte jag till 2 an då sensei ej har stöd till steelseries engine 3. ( hade en steelseries rival innan )

Någon som har någon anning vad som kan orskaka att datorn låser sig ? (datorn är helt låst ,ljudet osv stängs av)
Alla tips upskattas
Mer info ges på förfrågan .

/ MVh

Prova avinstallera allt som heter steelseries, ta även bort mappen som ligger i c:/users/anv.namn/appdata/steelseries om den ligger kvar efter avinstall.
Ev kanske även nån mapp i c:/programData/ som heter steelseries är lite osäker på den platsen.
Kör sedan steelseries setupfilen som admin så borde det funka bättre.
Har samma mus o fick errormsg. Var gång man hade det installerat utan admin.
Lycka T

Skickades från m.sweclockers.com