Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Drivrutiner också kallad "Steelseries engine" installation gör att datorn låser sig.

Permalänk

Drivrutiner också kallad "Steelseries engine" installation gör att datorn låser sig.

Hallå gott folk ,
När jag skall installera steelseries engine 2 , vilket är programmet man använder för att ställa in sense osv till min Fnatic steelseries Sensei.
låser sig datorn efter den kommit sisådär 10% in i installationen .

startat om datorn och testat 4-5 gånger , alltid samma sak .
Haft steelseries engine 3 innan som funkat felfritt och nu bytte jag till 2 an då sensei ej har stöd till steelseries engine 3. ( hade en steelseries rival innan )

Någon som har någon anning vad som kan orskaka att datorn låser sig ? (datorn är helt låst ,ljudet osv stängs av)
Alla tips upskattas
Mer info ges på förfrågan .

/ MVh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lackan736:

Hallå gott folk ,
När jag skall installera steelseries engine 2 , vilket är programmet man använder för att ställa in sense osv till min Fnatic steelseries Sensei.
låser sig datorn efter den kommit sisådär 10% in i installationen .

startat om datorn och testat 4-5 gånger , alltid samma sak .
Haft steelseries engine 3 innan som funkat felfritt och nu bytte jag till 2 an då sensei ej har stöd till steelseries engine 3. ( hade en steelseries rival innan )

Någon som har någon anning vad som kan orskaka att datorn låser sig ? (datorn är helt låst ,ljudet osv stängs av)
Alla tips upskattas
Mer info ges på förfrågan .

/ MVh

Prova avinstallera allt som heter steelseries, ta även bort mappen som ligger i c:/users/anv.namn/appdata/steelseries om den ligger kvar efter avinstall.
Ev kanske även nån mapp i c:/programData/ som heter steelseries är lite osäker på den platsen.
Kör sedan steelseries setupfilen som admin så borde det funka bättre.
Har samma mus o fick errormsg. Var gång man hade det installerat utan admin.
Lycka T

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware Aurora