Bethesda släpper systemkrav för Fallout 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Inget snack om Windows 10, det verkar inte bli DX12.

Det kommer dröja innan det riktigt får fart, så är det vid varje ny version men alla tycks tro att spelen med DX12 står klara runt hörnet och knackar på sedan innan DX12 var färdigutvecklat.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

I 4K lär det väl bli 10 fps eller liknande...

Ska bli intressant att se vilken fps man får på max inställningar i 1080P.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Skönt att man köpte nytt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Betyder "Vara hemma och ta hand om sitt barn", betyder inte "Vara hemma och spela spel och barnet får klara sig tills mamma kommer hem".

Klart det skulle komma nån moralkärring, vad hade jag förväntat mig i dessa extrema PK tider... Det är väl klart som fan att jag tar hand om barnet. Sen vad vet du om barnets ålder, kanske är ungen 6 år och tycker det är roligt att spela något själv eller kolla på en film?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Det kommer dröja innan det riktigt får fart, så är det vid varje ny version men alla tycks tro att spelen med DX12 står klara runt hörnet och knackar på sedan innan DX12 var färdigutvecklat.

Med tanke på all denna hype runt Direct X 12 och att det dessutom är den enda stora fördelen med Windows 10 för just "gamers" så kan man förstå irritationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Klart det skulle komma nån moralkärring, vad hade jag förväntat mig i dessa extrema PK tider... Det är väl klart som fan att jag tar hand om barnet. Sen vad vet du om barnets ålder, kanske är ungen 6 år och tycker det är roligt att spela något själv eller kolla på en film?

Polare gjorde så också, barnet var väldigt ungt så det låg mesta dels och sov brevid honom i soffan medans han spelade, när det vaknade så pausade / stängde han av och umgicks med barnet tills det somna igen.
klart effektivt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Angus_Flair:

Med tanke på all denna hype runt Direct X 12 och att det dessutom är den enda stora fördelen med Windows 10 för just "gamers" så kan man förstå irritationen.

Varför? Det är fortfarande nytt och obeprövat och speltillverkare slänger inte ihop ett spel på 1 vecka bara för att använda sig utav DX12, det kommer ta tid innan spel använder sig utav det, det finns ännu massor utav spel (de flesta faktiskt) som inte ens använder sig utav DX11.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av xanan:

Polare gjorde så också, barnet var väldigt ungt så det låg mesta dels och sov brevid honom i soffan medans han spelade, när det vaknade så pausade / stängde han av och umgicks med barnet tills det somna igen.
klart effektivt

Jupp, exakt min reaktion till detta. Allt beror ju på barnet, vissa har det tuffare då barnen i början är sjuka och behöver mer uppmärksamhet. Andra har smekmånad med en unge som sover 70% av dygnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

@Luminous: haha hörs om sisådär 2 år då när du är klar med dem alla

Ja, de flesta jag känner som spelar dem verkar ju spela klart dem några veckor efter release
Men om jag ska få ihop vardagen samtidigt och inte försvinna från radarn på obestämd tid så kommer det nog ta ett tag.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Menar du att 7750 eller 550ti är helt obsolete? Sitter nämligen på ett 550ti som fungerar fint...

Skrivet av philipborg:

@dazelou
Sitter här likadant och undrar hur dem får för sig att 7850, Pitcairn Pro även känt som 370, är jämställt med 550ti... Pitcairin Pro presterar närmare Gtx 580 än 550ti om mitt minne inte missminner sig. 550ti är verkligen inte i närheten utav 580 så...

EDIT: Lite samma sak med 780 och 290x, 290x presterar närmare 780 ti än 780...

När 7870 släpptes var det redan då >2ggr så snabbt som 550ti. Uppskattningsvis har kort som 550ti 1/7 av prestandan av ett 980ti
https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7850_HD_7870/26.ht...
http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GTX_950_Xtreme_Ga...

Och då har man inte tagit hänsyn till att drivrutinerna för Fermi har halkat efter på sistone.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Spelet set grymt ut, om jag hade haft tid hade jag köpt det direkt.

Att spel nu har börjat utnyttja cpukraft leder förhoppningsvis till att efterfrågan på dessa blir högre vilket kan bidra till att dessa blir billigare.

Efterfrågan ökar med samma tillgång =högre pris

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Betyder "Vara hemma och ta hand om sitt barn", betyder inte "Vara hemma och spela spel och barnet får klara sig tills mamma kommer hem".

Och betyder barn sover 12h per dygn minst det gör inte alla vuxna.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Nytt 980 ti - Check!
X79 riggen flaskar fortfarande inte - Check!
Semesterdagar bokade - Check!

I'm set!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Hjälpsam

550Ti och HD7870 som minimikrav, är Fallout 4 ett Gameworkspel?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Så hur kommer då min 2600K @ 4.6 klara sig måtro? Sitter ju visserligen på ett GTX 980 Oc och 16GB DDR3 i 1866Mhz, men ja!? Vad tror ni?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Så hur kommer då min 2600K @ 4.6 klara sig måtro? Sitter ju visserligen på ett GTX 980 Oc och 16GB DDR3 i 1866Mhz, men ja!? Vad tror ni?

Inga problem alls.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mikaelmannen:

Och betyder barn sover 12h per dygn minst det gör inte alla vuxna.

Men de sover inte på bestämda tider och när de vaknar så har du inte tid med "jag ska bara döda den här först" eller "jag ska bara göra klart det här", utan det är släppa allt och gå dit som gäller.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dazelou:

Så Radeon 7870 är jämställt 550ti för de grundläggande kraven? 550ti var ett kort som för några år sedan var likvärdigt med Radeon 7750. Numera helt "obsolete".

Antingen rejält Nvidia optimerat eller så kanske dom tror att många Nvidia-användare nöjer sig med lägre fps?

Permalänk
Medlem

Att rekommendationen är en I7, innebär det att FO4 kommer kunna nyttja fler än 4 trådar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men de sover inte på bestämda tider och när de vaknar så har du inte tid med "jag ska bara döda den här först" eller "jag ska bara göra klart det här", utan det är släppa allt och gå dit som gäller.

Vad är problemet? Du dömer honom utan att ha någon aning om hur han tänker. Tvivlar inte på att han kommer ta hand om sin unge, är ju bara att pausa spelet.

Skrivet av addek83:

Att rekommendationen är en I7, innebär det att FO4 kommer kunna nyttja fler än 4 trådar?

Troligt ja då många nya spel börjar använda fler trådar. Man märker skillnad i BF, GTA V osv om du har en cpu med HT

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Beror helt på typ av produkt, inom datorindustrin så har hög efterfrågan inom vissa områden främjat utvecklingen kring dessa, vilket i sin tur har lett till lägre priser. Men om man pratar om en produkt där tillgången av denna är statisk, så leder självklart hög efterfråga till höga priser.

Sedan är det aldrig bra att något program drar mer resurser av något än vad man vill, jag tycker det dock är positivt att det inte enbart är spelgrafikkort som nu får skjuts av alla gamers pengar.

Precis, det brukar vara så i tidiga stadium av handelssektorer som inte har utvecklats eller nåt den normala konsumentmarknaden innan, t.ex. datorhårdvara i början av 70-och 80-talet. Men processormarknaden t.ex. som är så etablerad redan, har jag svårt att tro skulle sänka priserna. Det skulle ju vara bra om man kunde utveckla processorer som är mer inriktade på gaming, precis som man utvecklar processorer för servrar. Broadwell-historien har ju varit sådan, om än ofrivillig. Men tittar man på stora hela av datorindustrin, både konsument och professionella applikationer, så utgör pc-marknaden för spel en alldeles för liten del för att det skulle vara lönsamt. Tittar man på t.ex. försäljningssiffrorna på Skyrim, så utgjorde pc-marknaden 13% av den totala försäljningenmedan resten var konsoler. Dessa behöver givetvis också processorer och grafikkort, men eftersom dessa produkter har så långa livscykler, finns det heller ingen idé att lägga forskningsresurser på detta.

Visa signatur

Chassi: NZXT H442 Silent Ultra Black New Edition || MOBO: Asus Z270E || CPU: Core i7 7700K || GPU: MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X || RAM: Corsair LPX 16Gb DDR4 || PSU: Corsair RM 1000i || SSD:Samsung 850 EVO 500+250 Gb || Kylning: NH-D15 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Varför är det numera ofta så höga CPU-krav på rekommenderade datorkonfigurationer?

Gissningsvis för att spelen helt enkelt blivit mer komplicerade. Spel har under de senaste åren slutats byggas för 8 år gamla konsoler.

"Open World" tenderar också att dras med högre overhead (det som DX12/Vulcan hjälper fixa), där konsoler inte påverkas i närheten så hårt.

Permalänk
Medlem

Jahaja, och här sitter man på en AMD 5350 APU och gråter lite...

Får nog uppdatera innan man köper

Permalänk
Medlem

Tror ni jag behöver uppgradera min cpu? Det är en 2700k @4.6 ghz, den har fungerat perfekt i witcher 3 2560x1600.

Permalänk
Medlem

Shit. Jag har fan inte råder en ny dator som klarar dom rekommenderade kraven. Jag får krypa till korset och skaffa en ps4 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Betyder "Vara hemma och ta hand om sitt barn", betyder inte "Vara hemma och spela spel och barnet får klara sig tills mamma kommer hem".

Gör du inget annat än att skapa feltolkningar? Att vara pappaledig ger mycket tid till övers, speciellt om barnet inte är särskilt gammalt då det förmodligen får bröstpumpad mjölk eller NAN. Äta och sova är deras rutin förutom blöjbyten och gos/kärlek. Så hur menar du att barnen ska "klara sig självt tills mamman kommer hem"? Var det så din pappa gjorde under pappaledighet eller?
För du skapar den bilden av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men de sover inte på bestämda tider och när de vaknar så har du inte tid med "jag ska bara döda den här först" eller "jag ska bara göra klart det här", utan det är släppa allt och gå dit som gäller.

Förutsätter du alla människor är rena jubelidioter? Ingenstans har han skrivit att struntar i sitt barn får att bara döds en fiende till. Jösses. Du får väl ta och ge dig nu och kanske tänka till en eller två gånger innan du ska kasta uppdiktad dynga på folk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanan:

@pa1983:

Är ju bara ha dubbla OS, hade jag när vi körde linux förut så kunde man ändå lira sin favorit spel som bara finns på windows

Långt från alla som vill betala licenser när det finns alternativ men största problemet jag ser är två OS som ska underhållas och framförallt ska det dualbootas vilket för mig är TOTALT uteslutet.

Sedan avskyr jag windows som pesten då det inte alls faller mig i smaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men de sover inte på bestämda tider och när de vaknar så har du inte tid med "jag ska bara döda den här först" eller "jag ska bara göra klart det här", utan det är släppa allt och gå dit som gäller.

Men snälla du, vad har du själv för förhållande till spel om du på fullaste allvar tror att jag skulle döda en fiende till istället för att gå till honom om han vaknar/ropar?

Kanske tur för dina barn att du "inte har tid att spela" om vi ändå ska hålla på att dra förhastade slutsatser om folk.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Då vet man att man kan köra spelet då, men blir nog ingen uppgradering på ett tag. Grafik är ju inte allt dock, även om det vore trevligt att få ut max. Blir nöjd om jag får ut 60FPS