KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vill gärna se en siffra på det.

www.migrationsverket.se

Skrivet av foxzox7:

Vad kommer det leda till?

Det beror på hur länge det får fortsätta. En total systemkollaps för mottagandet står först på tur, tillsammans med en ruskigt tuff situation för många kommuner. I det långa loppet kommer vi att få stora problem med att finansiera den allmäna välfärden när färre ska betala för fler.

Skrivet av foxzox7:

Problemet med nationalstater är ju att ett fåtal får välfärd.

Nej, det är inte problemet med nationalstater. Alla nationalstater har förutsättningen att erbjuda allmän välfärd, men alla väljer inte den vägen.

Det är bara ett fåtal som betalar för det också. Allt-åt-alla-retoriken är idiotisk. Hur bra tror du att det skulle gå att omfördela ofantliga resurser från väst till världens fattiga? Någon som skulle skriva under på det om det var mer än tomt prat? Du får arbeta som du gör nu (eller, du arbetar ju inte, men du fattar vinken), men du får inte behålla mer än något öre per intjänad krona. Det kommer gå super.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Men sluta å spärr er i blindo.
Vi har fan inte råd med detta oavsett om de är asyl/migrant/tiggare m.fl
Regeringen skulle ha satt ett övre tak på ekonomisk belastning ang våran migration.
Det är det första å största felet som är gjort från ruta 1.
Iochmed annalkande kaos som komma skall finns idag inget annat än att avfärda alla till hänvisning statlig ekonomisk kollaps.
Gå igenom alla som är här, vilka behöver vad å vilka ska ha en biljett.
Därefter öppna upp gränserna.

Lite som att du kan inte ta in mer å mer möbler i ditt hem, du kommer å drunkna varpå en städning är ett absolut måste varpå du återigen med kontrollerad inköp ha möjlighet att forma ditt hem i ordnade former.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Det är ju isf lika barnsligt att påstå att allt inte är frid och följd i landet. En åsikt blir inte automatiskt rätt bara för att du tycker det. Det är hans ansvar lika mycket som ditt att backa upp påståenden med fakta eller iaf argument.

Det beror väl på hur man ser på saken. Tycker man att +100k ekonomiska migranter om året är en bra sak så är väl vad som händer i dagens Sverige inget problem alls.

Jaja. Det är ert land, inte mitt. Vill ni ge bort det så får ni väl göra det. Haha.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

www.migrationsverket.se
Det beror på hur länge det får fortsätta. En total systemkollaps för mottagandet står först på tur, tillsammans med en ruskigt tuff situation för många kommuner. I det långa loppet kommer vi att få stora problem med att finansiera den allmäna välfärden när färre ska betala för fler.
Nej, det är inte problemet med nationalstater. Alla nationalstater har förutsättningen att erbjuda allmän välfärd, men alla väljer inte den vägen.
Det är bara ett fåtal som betalar för det också. Allt-åt-alla-retoriken är idiotisk. Hur bra tror du att det skulle gå att omfördela ofantliga resurser från väst till världens fattiga? Någon som skulle skriva under på det om det var mer än tomt prat? Du får arbeta som du gör nu (eller, du arbetar ju inte, men du fattar vinken), men du får inte behålla mer än något öre per intjänad krona. Det kommer gå super.

Flyktingmottagandet består av 10-tals samarbetande myndigheter, att hävda att där ens kan ske en "total systemkollaps" faller i facket: Satans fresker. Därtill så är välfärdens varande och icke varande en politisk fråga i vilken det parti du röstar på VB; Centern om jag minns rätt med stöd av SD har fört en politik på eget bevåg, som sett till att minska välfärden för alla i samhället.

Är det så att du är genuint bekymrad över åldersfördelningen i Sverige så föreslår jag att du argumenterar för egen lösning.

Skrivet av Bloopy:

Men sluta å spärr er i blindo.
Vi har fan inte råd med detta oavsett om de är asyl/migrant/tiggare m.fl
Regeringen skulle ha satt ett övre tak på ekonomisk belastning ang våran migration.
Det är det första å största felet som är gjort från ruta 1.
Iochmed annalkande kaos som komma skall finns idag inget annat än att avfärda alla till hänvisning statlig ekonomisk kollaps.
Gå igenom alla som är här, vilka behöver vad å vilka ska ha en biljett.
Därefter öppna upp gränserna.

Lite som att du kan inte ta in mer å mer möbler i ditt hem, du kommer å drunkna varpå en städning är ett absolut måste varpå du återigen med kontrollerad inköp ha möjlighet att forma ditt hem i ordnade former.

Att inte ha "råd" innebär att alla följande stämmer:

  • Vi har inget överskott i dagsläget

  • Att vi inte kan effektivisera ekonomin

  • Att vi inte kan eller vill omprioritera

Att säga att man som land inte har råd med något är att säga att man som land är värdelöst och inte kan bli bättre.

Sverige har emellertid tillväxt, vi står inte och stampar kring nollan som vår grannländer. Vi har kapacitet i stadsbudgeten och vi har kapacitet i samhället, undergången är inte nära förestående men du är inte den första som trott det.

Skrivet av chipw00t:

Det beror väl på hur man ser på saken. Tycker man att +100k ekonomiska migranter om året är en bra sak så är väl vad som händer i dagens Sverige inget problem alls.
Jaja. Det är ert land, inte mitt. Vill ni ge bort det så får ni väl göra det. Haha.

Om vi talar om "ekonomiska migranter" så är saken biff, tänk bara på hur många finska ekonomiska migranter vi har tagit emot förr.
(Ska vi ta och sluta använda "ekonomisk migrant" som ett skällsord?)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Om vi talar om "ekonomiska migranter" så är saken biff, tänk bara på hur många finska ekonomiska migranter vi har tagit emot förr.
(Ska vi ta och sluta använda "ekonomisk migrant" som ett skällsord?)

Det är skillnad på folk från norden och på folk från mellanöstern. Det tar inte 7 år för en finne att få jobb. Dessutom är inte hälften av finnarna fortfarande arbetslösa och bidragstagande efter 7 år.

Vet inte heller varför ekonomisk migrant skulle vara ett skällsord. Det är ju att kalla dom för vad dom är, istället för att använda lögnaktiga floskeltermer som asylsökande som flyr för sina liv från krig eller ensamkommande 30-åriga barn.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Sverige har emellertid tillväxt,

...tack vare befolkningsökningen. BNP per capita har stagnerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Flyktingmottagandet består av 10-tals samarbetande myndigheter, att hävda att där ens kan ske en "total systemkollaps" faller i facket: Satans fresker. Därtill så är välfärdens varande och icke varande en politisk fråga i vilken det parti du röstar på VB; Centern om jag minns rätt med stöd av SD har fört en politik på eget bevåg, som sett till att minska välfärden för alla i samhället.

Är det så att du är genuint bekymrad över åldersfördelningen i Sverige så föreslår jag att du argumenterar för egen lösning.

Att det är flera aktörer som är inblandade betyder inte att alla aktörer är lika viktiga. Det finns ett par saker som är fundamentalt för att migrationsverket ska kunna utföra sitt uppdrag:

Att det finns (kompetent) personal nog att göra rättaäkra granskningar
Att det finns tillfälliga boendeplatser under asylärendetiden
Att det finns tolkar
Att det finns permanenta bostäder till de som får uppehållstillstånd

På samtliga ovan nämnda poster finns det stora brister redan idag, och då har vi bara sett början. Jag väljer dessutom bort att nämna utbildningsplatser, arbetstillfällen och övriga välfärdsposter då de inte är fundamentala för det initiala mottagandet.

Gällande Alliansstyret så får du nog gå in på vilka områden du syftar på mer i detalj.

Slutligen, vad gäller demografin, så ska det till en speciell typ av verklighetsförnekare för att tro att vi löser problematiken kring en åldrande befolkning (färre ska betala för fler) genom att importera människor som är oanställningsbara i dagens Sverige. Trots en mycket gynnsam ålderssammansättning så är sysselsättningsgraden katastrofal. Sverige har, f.ö, relativt höga födelsetal i den inhemska befolkningen och är inte i behov av något befolkningsutbyte. Lösningen på sikt är höjd pensionsålder och ökad produktivitet, inte massinvandring av outbildade vuxna.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Idag får du PUT om du har ett syriskt pass, oavsett om du skulle ha fått asyl i en individuell prövning eller inte.

Det är delvis sant. Du får automatiskt permanent uppehållstillstånd om du hävdar att du kommer från Syrien och inte har papper som säger att du ljuger. Det var en enskild tjänsteman på invandrarverket som tolkade om de svenska reglerna på detta sätt för snart två år sedan, och det har inte ändrats.
Enligt Brittiska siffror är runt 20% av de "syriska flyktingarna" faktiskt från Syrien, huvuddelen kommer egentligen från Etiopien, Afghanistan, Somalia, Pakistan, Iraq, Iran, och Sudan.
Av de som faktiskt kommer från Syrien, kommer huvuddelen från flyktingläger i Turkiet och Libanon, dvs de var redan i säkerhet innan de gav sig av mot europa. Det gäller t.ex. den drunknade lille pojken som slogs upp stort i media, hans familj hade under flera månader bott i ett flyktingläger i Turkiet.

Man ska heller inte glömma anhöriginvandringen. Sett över de senaste tio åren, tar varje invandrare in i snitt två anhöriga, dvs hitintills i år har Sverige tagit emot 150 000 invandrare, om alla får stanna så kommer med anhöriginvandring totalsumman att bli cirka 450 000.

(En sak jag undrat över: har något annat land i Europa anhöriginvandring på samma sätt som Sverige?)

Skrivet av foxzox7:

Att ISIS är på frammarsch betyder att det finns folk som är i behov av skydd.

Syrierna flyr inte från ISIS, de flyr från Assad. Den syriska armén står för nånstans mellan 85% och 95% av alla dödade civilister i konflikten. Assad har som medveten taktik att angripa civilbefolkningen i rebellkontrollerade områden, det är det alla barrelbombs och gasattacker handlar om. Det är Assad som spränger marknadsplatser, det är Assad som driver dödsläger och har torterat ihjäl tiotusentals människor, inte ISIS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fermia:

Går väl att läsa själv om man vill???

https://sd.se/var-politik/

Japp, det går att läsa. Saken är den att folk som @beginner skyr åsikter som inte överensstämmer med hans egna. Han kan inte sätta sig in i saker ur andra perspektiv.

Jag förstår hur ni på vänsterkanten tänker. Det är jättefint att vilja hjälpa andra människor, det tycker jag med. Men om det uppenbarligen går att hjälpa fler på ett effektivare sätt, skulle inte ni vilja det också? Varför inte hjälpa de som faktiskt är värst drabbade, och inte dessa fega lyckosökare som trampar över kvinnor och barn och använder de som sköldar för att ta sig till bidragslandet Sverige? Men ni blundar och håller för öronen istället bara för att få ryggdunkar från nära och kära och höra att ni är såna goda medmänniskor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Japp, det går att läsa. Saken är den att folk som @beginner skyr åsikter som inte överensstämmer med hans egna. Han kan inte sätta sig in i saker ur andra perspektiv.

Jag förstår hur ni på vänsterkanten tänker. Det är jättefint att vilja hjälpa andra människor, det tycker jag med. Men om det uppenbarligen går att hjälpa fler på ett effektivare sätt, skulle inte ni vilja det också? Varför inte hjälpa de som faktiskt är värst drabbade, och inte dessa fega lyckosökare som trampar över kvinnor och barn och använder de som sköldar för att ta sig till bidragslandet Sverige? Men ni blundar och håller för öronen istället bara för att få ryggdunkar från nära och kära och höra att ni är såna goda medmänniskor.

Nädå. Jag är inte en "god människa" överhuvudtaget. Jag kan förstå en del argument som folk har om invandring/flyktingmottagande. Kan må rätt illa av att se folk visa upp hur "fina människor" de är på instagram och faceboook mm!

Det jag inte fattar är hur man "hjälper folk på plats"? Tältstäder inne i Syrien? Tältstäder i länder runtom? Ska "man" åka ner till Libanon och leda arbetet på plats? Ska "man" ta sig in i Syrien och säga åt regimen och IS "ajabaja! Sluta hålla på såhär för vi vill inte översvämmas av flyktingar på grund av er!"

Hur föreslår ni att man får stopp på kriget inom Syrien och utanför? Visst, bomba IS men det räcker ju inte. Marktrupper i FN´s regi? Då kan det explodera känns det som. Att stötta Assad som Ryssland gör? Ja, då dömer man ett folk att leva under en tyrann och vem vill göra det? Dessutom går ju ryssarnas bombingar till merparten mot rebeller och inte IS. Att som Turkiet börja bomba Kurder som är de enda som tar striden mot IS på marken?

Är säkert många som kommer som är "lycksökare" men många av dem flyr krig och massakrar. Ja, många är unga män men se det såhär. De kommer för att förbereda för övriga familjen när de själva får ev uppehållstillstånd.

Ja, många länder inom Eu kan skärpa till sig och ta sitt ansvar av flyktingvågen. Är ju en del av länderna tillsammans med Usa som ligger delvis bakom krisen vi ser idag. "War on terror" som Bush inledde gick ju bra. (Ironi) Är bra för Iraks innevånare att Saddam är borta men Usa la grunden för IS och Al Qaida där, precis som väst gjort i andra länder så därför känns det som en skyldighet att hjälpa folk som väst "fuckat upp" det för.

Men nu till det tråden handlade om ursprungligen. KD och DÖ. Ebba Bush Thor, Sveriges första tepåseanhängare? "Aliiansen" känns som en polsk riksdag nu. Glöm inte. DÖ var Hägglunds påhitt som alliansen ställde upp på. Nu när alliansens budget inte gäller längre som S+MP tvingats styra med tack vare SD och S+MP kan börja föra egen politik, då gäller inte DÖ längre för nu står "ARMAGEDDON" runt hörnet! *huuuuh*

Edit:

Läst vad SD "vill" men går ju på tvären när man inte röstar på egen budget ens...............

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hela regeringen är ett jäkla dagis, hela huvuden är uppkörda så långt upp i arslet som det bara går o det ända dom ser är sitt eget skit. värre än det är nu har inte jag sett under mina 37år.

När hösten kommer faller Lövfen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Hela regeringen är ett jäkla dagis, hela huvuden är uppkörda så långt upp i arslet som det bara går o det ända dom ser är sitt eget skit. värre än det är nu har inte jag sett under mina 37år.

När hösten kommer faller Lövfen.

Nu supergillar jag inte något enskilt parti i vår riksdag, men är det inte bättre att utvärdera regeringens arbete efter att de fått regera med en egen budget?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Japp, det går att läsa. Saken är den att folk som @beginner skyr åsikter som inte överensstämmer med hans egna. Han kan inte sätta sig in i saker ur andra perspektiv.

Jag förstår hur ni på vänsterkanten tänker. Det är jättefint att vilja hjälpa andra människor, det tycker jag med. Men om det uppenbarligen går att hjälpa fler på ett effektivare sätt, skulle inte ni vilja det också? Varför inte hjälpa de som faktiskt är värst drabbade, och inte dessa fega lyckosökare som trampar över kvinnor och barn och använder de som sköldar för att ta sig till bidragslandet Sverige? Men ni blundar och håller för öronen istället bara för att få ryggdunkar från nära och kära och höra att ni är såna goda medmänniskor.

Jag är medlem i SD och tänker rösta på dom igen

Visst det finns delar inom partipolitiken som jag ej gillar men jag ogillar nuvarande politik mer.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Jag är medlem i SD och tänker rösta på dom igen

Visst det finns delar inom partipolitiken som jag ej gillar men jag ogillar nuvarande politik mer.

Du ogillar den av SD uppställda bilden av en enskild aspekt av nuvarande politik. Låtsas inte som något annat.

Edit: Ett utdrag från en artikel på dn.se idag:

"Baumans begrepp ”flytande rädsla” går att applicera på dagens flyktingdebatt, där fakta och logik står mot berättelser om massinvandring. I samma stund som invandringen beskrivs som ett okontrollerat lämmeltåg blir det också ett hot som är rimligt att vara rädd för. Då biter inte argument och fakta."

Källa: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/i-radslans-klimat-h...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu supergillar jag inte något enskilt parti i vår riksdag, men är det inte bättre att utvärdera regeringens arbete efter att de fått regera med en egen budget?

Nej nej du har inte förstått det här med politik i opposition.

Man sätter så mkt käppar i hjulen det bara går för regerande part, sen när man lyckats med detta anklagar man dem för att inte ha fått något gjort.

win-win. Våra politiker har börjat lära sig av hur det går till på andra sidan atlanten helt enkelt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det är skillnad på folk från norden och på folk från mellanöstern. Det tar inte 7 år för en finne att få jobb. Dessutom är inte hälften av finnarna fortfarande arbetslösa och bidragstagande efter 7 år.

Du kan väl testa att flytta till ryssland så får vi se hur lång tid det tar för dig att få arbete. Eller varför inte saudiarabien?
Att jämföra finnar med folk från Mellanöstern är dumt och mycket orättvist.

Skrivet av chipw00t:

ensamkommande 30-åriga barn.

Stick hem till flashback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Stick hem till flashback.

Fast det är ju sant? Skickade inte jag en länk på detta vid tidigare tillfälle att många som kommer, inte bara till Sverige utan andra länder i Europa ljuger om deras ålder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fast det är ju sant? Skickade inte jag en länk på detta vid tidigare tillfälle att många som kommer, inte bara till Sverige utan andra länder i Europa ljuger om deras ålder?

Tror att till och med skåningar på migrationsverket i malmö kan se skillnad på en 30 åring och ett barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Tror att till och med skåningar på migrationsverket i malmö kan se skillnad på en 30 åring och ett barn.

Och du som tjattrat så mycket i denna tråden kan inte en sådan enkel sak som att man som asylsökande inte börjar söka när man väl är inne i landet? Annars hade detta inte varit ett problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och du som tjattrat så mycket i denna tråden kan inte en sådan enkel sak som att man som asylsökande inte börjar söka när man väl är inne i landet? Annars hade detta inte varit ett problem

Så du påstår att folk traskar runt i 15-20 år innan de söker asyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Så du påstår att folk traskar runt i 15-20 år innan de söker asyl?

Det framgår inte vilka han syftar på. Pratade han om papperslösa i andra länder?

Inte konstigt att SD får väljare när de ser allting så fyrkantigt och inte har logik, läsförståelse eller förståelse för resonemang.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Så du påstår att folk traskar runt i 15-20 år innan de söker asyl?

Trollar du nu eller? Jag har länkat tidigare och gör det igen: http://www.svd.se/hur-manga-ensamkommande-barn-ar-vuxna

Lägg ner med ditt trams förfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu supergillar jag inte något enskilt parti i vår riksdag, men är det inte bättre att utvärdera regeringens arbete efter att de fått regera med en egen budget?

Nej, man utvärderar regeringen efter det givna läget. Stefan Löfven var inte kapabel nog att finna en majoritet, det är ingenting han ska belönas för.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Du ogillar den av SD uppställda bilden av en enskild aspekt av nuvarande politik. Låtsas inte som något annat.

Edit: Ett utdrag från en artikel på dn.se idag:

"Baumans begrepp ”flytande rädsla” går att applicera på dagens flyktingdebatt, där fakta och logik står mot berättelser om massinvandring. I samma stund som invandringen beskrivs som ett okontrollerat lämmeltåg blir det också ett hot som är rimligt att vara rädd för. Då biter inte argument och fakta."

Källa: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/i-radslans-klimat-h...

jag tror han har vänt det bakofram (dns kultursida LOL), fakta och logik talar _emot_ massinvandring. sverige har den sämsta integrationen i hela oecd. skulle svaret på det vara att ta in ännu fler? jag tror rädslan i sverige som får folk att ignorera fakta och logik är att bli stämplad som rasist. vi är inte myror som bryr oss om kollektivets bästa utan individens, vilket är att framstå som "öppen och solidarisk" i sina sociala kretsar för att inte bli utfryst. helt mänskligt. när det väl kommer till kritan dock vägrar man själv ta in flyktingar i sin egen bostad NÄR DET DESPERAT SAKNAS TAK ÖVER HUVUDET FÖR ALLA SOM KOMMER NU och skyller undan det på staten.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

SD vill ha en folkomröstning om man håller med "vad övriga partier håller på med" i "invandringsfrågan".

Jag tycker inte det är speciellt konkret.

Skrivet av femkantig:

massinvandring

Skrivet av femkantig:

integrationen

Skrivet av femkantig:

SD målar upp en bild av övriga partiers politik som generös och medmänsklig i den omfattning att det blir systemkollaps.
Om Sverige var så "generöst" som SD vill få det till skulle vi aldrig utvisa någon och migrationsverket skulle aldrig behöva utreda någonting. De blandar ihop allt som går att knyta till invandring i en enda omöjlig bamsefråga och påstår sedan att de trots detta har svaret! Men de avslöjar inte detta svaret i alla fall.

Förutom igår då när Jimmie bekräftar att deras 90-95% minskad invandring står över svensk och internationell rätt. Det ska upprätthållas. Minskad invandring är det viktigaste. Minskad invandring är den enda frågan Jag uppskattar denna tydlighet. Det betyder att alla som håller med om detta bör rösta på SD och jag har absolut ingenting att säga emot detta. Problemet är att de låtsas något annat när det passar.

Skrivet av femkantig:

dns kultursida LOL

Det säger om dig att du hyser förakt inte bara mot politiker utan mot samhället. Det är vanligt bland utsatta grupper. Vi borde ha en politik i sverige som minskar klyftorna och inkluderar alla. Men om medborgarna inte ens vill så blir det svårt.
Kulturen är i många förtryckande samhällen det enda sättet att uttrycka politik. I Sverige behövs inte detta eftersom vi är en mycket rättssäker demokrati med yttrandefrihet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nej, man utvärderar regeringen efter det givna läget. Stefan Löfven var inte kapabel nog att finna en majoritet, det är ingenting han ska belönas för.

Vi har inte haft en enda majoritetsregering i Sverige på mycket länge. Det har gått utmärkt att regera ändå. Det du däremot verkar gråta över är att ingen vill samarbeta med SD.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Du kan väl testa att flytta till ryssland så får vi se hur lång tid det tar för dig att få arbete. Eller varför inte saudiarabien?
Att jämföra finnar med folk från Mellanöstern är dumt och mycket orättvist.

Stick hem till flashback.

Det var ju inte jag som jämförde finnar med folk från mellanöstern. Det var huzzbutt.

Vad skulle jag flytta till Ryssland eller Saudiarabien för? Aldrig i livet att jag flyttar till mellanöstern. Har varit där och det är ett riktigt skitställe.

Vad har flashback med ensamkommande barn bluffen att göra? Tror du att det är 7-åriga småflickor som dyker upp med en nalle i famnen? Du trivs tydligen med att Sveriges system missbrukas av allehanda lurendrejare som utger sig för att vara baaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det var ju inte jag som jämförde finnar med folk från mellanöstern. Det var huzzbutt.

Vad skulle jag flytta till Ryssland eller Saudiarabien för? Aldrig i livet att jag flyttar till mellanöstern. Har varit där och det är ett riktigt skitställe.

Vad har flashback med ensamkommande barn bluffen att göra? Tror du att det är 7-åriga småflickor som dyker upp med en nalle i famnen? Du trivs tydligen med att Sveriges system missbrukas av allehanda lurendrejare som utger sig för att vara baaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn.

Ditt uttalande om 30+ åringar hör hemma på flashback.

Det jag syftade på med min Mellanöstern parallell var att det skulle ta tid att lära sig språket, och ingen vill anställa någon som inte pratar svenska. Du har 18 år på dig att "komma in" i samhället. Det har inte de.

Permalänk
Medlem

Sv

Skrivet av chipw00t:

Det var ju inte jag som jämförde finnar med folk från mellanöstern. Det var huzzbutt.

Vad skulle jag flytta till Ryssland eller Saudiarabien för? Aldrig i livet att jag flyttar till mellanöstern. Har varit där och det är ett riktigt skitställe.

Vad har flashback med ensamkommande barn bluffen att göra? Tror du att det är 7-åriga småflickor som dyker upp med en nalle i famnen? Du trivs tydligen med att Sveriges system missbrukas av allehanda lurendrejare som utger sig för att vara baaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn.

8,9% av de som registrerats som minderåriga hade åldersjusterats 2013 i Sverige. Det motsvarar 340-talet personer. Ska vi då som du vill påstå att det är ett enormt problem och att alla gör så?

Nu får du faktiskt skärpa dig, det här går bara utför när man trodde att vissa argument inte kunde klassas lägre. Kan tipsa om flashback, förmodligen ett bättre forum för dig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson...

Inte direkt den bilden man fått av katastrofen när man följt media den senaste tiden.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....