KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sv8,9% av de som registrerats som minderåriga hade åldersjusterats 2013 i Sverige. Det motsvarar 340-talet personer. Ska vi då som du vill påstå att det är ett enormt problem och att alla gör så?

Nu får du faktiskt skärpa dig, det här går bara utför när man trodde att vissa argument inte kunde klassas lägre. Kan tipsa om flashback, förmodligen ett bättre forum för dig.

Nu tar du min källa men skriver knappt halva sanningen. Det står att 8,9% är dom som bara krävde en "okulär besiktning" (för dom som inte vet vad okulär betyder så betyder det att man gör det med ögonen). Alltså är det minst 8,9%, dock antagligen betydligt mer.

Taget från artikeln:

"I Sverige gjordes alltså endast 342 åldersjusteringar (utan medicinsk undersökning) av de totalt 3 848 asylsökande i egenskap av minderåriga 2013. I dessa 342 fall måste de sökande så uppenbart ha varit långt över 18 år att en, som det heter, okulär besiktning räckte för att konstatera detta."

"I Finland och Norge har det vid åldersbedömningar av påstått minderåriga asylsökande framkommit – även när bedömningarna gjorts ”generöst” – att ca 66 procent bedömts vara vuxna, och i Danmark befanns alltså 75 procent av de påstått minderåriga asylsökande som kom till landet under de tre första månaderna 2013 vara över 18 år gamla. Att det skulle vara en så stor diskrepans mellan Sverige och övriga nordiska länder vad gäller asylsökande ensamkommande ”barns” ålder ter sig högst osannolikt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Du ogillar den av SD uppställda bilden av en enskild aspekt av nuvarande politik. Låtsas inte som något annat.

Edit: Ett utdrag från en artikel på dn.se idag:

"Baumans begrepp ”flytande rädsla” går att applicera på dagens flyktingdebatt, där fakta och logik står mot berättelser om massinvandring. I samma stund som invandringen beskrivs som ett okontrollerat lämmeltåg blir det också ett hot som är rimligt att vara rädd för. Då biter inte argument och fakta."

Källa: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/i-radslans-klimat-h...

Bra att du har koll på vad jag gillar/ogillar..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vi har inte haft en enda majoritetsregering i Sverige på mycket länge. Det har gått utmärkt att regera ändå. Det du däremot verkar gråta över är att ingen vill samarbeta med SD.

Du förstår inte vad jag menar. Jag menar att en regering måste ha majoritet i riksdagen. Stefan Löfvén misslyckas med det som regering Reinfeldt II lyckades med. Göran Persson ledde inte heller majoritetsregeringar, han fick igenom sin budget ändå.

Löfvén har inte klarat av att hantera det parlamentariska läge som råder, därför har han fått regera med Alliansens budget. Det betyder inte att han ska bedömas mer generöst utan att han har misslyckats fullständigt.

Jag bryr mig inte om ifall partierna vill eller inte vill samarbeta med SD (jag har röstat blått två val i rad), jag bryr mig om att vi har en kompetent statsminister och att den parlamentariska ordningen får råda.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

...tack vare befolkningsökningen. BNP per capita har stagnerat.

Köpkraftskorrigerad BNP per capita ökar.
(...Nominella siffror är vanskliga.)

Skrivet av Valiumballong:

Att det är flera aktörer som är inblandade betyder inte att alla aktörer är lika viktiga. Det finns ett par saker som är fundamentalt för att migrationsverket ska kunna utföra sitt uppdrag:

Att det finns (kompetent) personal nog att göra rättaäkra granskningar
Att det finns tillfälliga boendeplatser under asylärendetiden
Att det finns tolkar
Att det finns permanenta bostäder till de som får uppehållstillstånd

På samtliga ovan nämnda poster finns det stora brister redan idag, och då har vi bara sett början. Jag väljer dessutom bort att nämna utbildningsplatser, arbetstillfällen och övriga välfärdsposter då de inte är fundamentala för det initiala mottagandet.

Gällande Alliansstyret så får du nog gå in på vilka områden du syftar på mer i detalj.

Slutligen, vad gäller demografin, så ska det till en speciell typ av verklighetsförnekare för att tro att vi löser problematiken kring en åldrande befolkning (färre ska betala för fler) genom att importera människor som är oanställningsbara i dagens Sverige. Trots en mycket gynnsam ålderssammansättning så är sysselsättningsgraden katastrofal. Sverige har, f.ö, relativt höga födelsetal i den inhemska befolkningen och är inte i behov av något befolkningsutbyte. Lösningen på sikt är höjd pensionsålder och ökad produktivitet, inte massinvandring av outbildade vuxna.

Jag förstår i all ärlighet inte riktigt hur du resonerar:
Hade det inte varit brist idag så hade vi betalt för överkapacitet. Om du anser att det varit optimalt att alltid ha kapacitet för alla eventualiteter så vill du ju kasta pengar i sjön. Råder brist så åtgärdar man denna antingen genom marknadskrafter eller aktiva insatser.

Sen så är det givetvis så att den enda verklighetsförnekaren värd att ta upp är den som tror att de åldersproblem vi står inför idag skulle lösa sig av sig själva, tvärtom blir de bara värre. Här är det väl också självklart att man ska lösa problem eftersom de inte går att vänta ut.

(Byt inte fot nu igen VB, ringdans blir ingen glad av. Du har redan en lång lista av inlägg av repliker mot dig du sökt smita från)

Skrivet av chipw00t:

Det är skillnad på folk från norden och på folk från mellanöstern. Det tar inte 7 år för en finne att få jobb. Dessutom är inte hälften av finnarna fortfarande arbetslösa och bidragstagande efter 7 år.
Vet inte heller varför ekonomisk migrant skulle vara ett skällsord. Det är ju att kalla dom för vad dom är, istället för att använda lögnaktiga floskeltermer som asylsökande som flyr för sina liv från krig eller ensamkommande 30-åriga barn.

Nej jag vet inte varför du försöker använda ekonomisk migrant som skällsord men det är det du gör. Du försöker anföra att de har nåt ett säkert land men har de fått uppehållstillstånd där? är de säkert. Nej du försöker dra till med en nedlåtande formulering.

Om det är skillnad på folk och folk försökte många ta reda på, man kan väl säga så att skillnaden mellan dåtidens Finnar och nutidens Syrier är egal, båda grupper anses av de fördomsfulla vara farliga våldsverkare.

Det är dags att plocka fram verkligheten igen:

  • Sverige är rikare än vad det någonsin har varit.

  • Den Svenska ekonomin är bättre än grannländernas.

  • Brottsligheten minskar.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Jag förstår i all ärlighet inte riktigt hur du resonerar:
Hade det inte varit brist idag så hade vi betalt för överkapacitet. Om du anser att det varit optimalt att alltid ha kapacitet för alla eventualiteter så vill du ju kasta pengar i sjön. Råder brist så åtgärdar man denna antingen genom marknadskrafter eller aktiva insatser.

Aktiva insatser, som exempelvis att minska trycket. Bra, där är vi överrens. Sedan så förstår jag inte hur du kan rycka på axlarna över att regeringens budget har spruckit innan den ens lotsats genom riksdagen. Men det är väl inga problem det heller, det är bara att trolla fram lite mer pengar.

Skrivet av Huzzbutt:

Sen så är det givetvis så att den enda verklighetsförnekaren värd att ta upp är den som tror att de åldersproblem vi står inför idag skulle lösa sig av sig själva, tvärtom blir de bara värre. Här är det väl också självklart att man ska lösa problem eftersom de inte går att vänta ut.

Ja, jo, vi tar väl och löser problemet då - det är inga problem. Bara att göra de som inte är anställningsbara anställningsbara. Ring Löfvén, jag tror du har lösningen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nu tar du min källa men skriver knappt halva sanningen. Det står att 8,9% är dom som bara krävde en "okulär besiktning" (för dom som inte vet vad okulär betyder så betyder det att man gör det med ögonen). Alltså är det minst 8,9%, dock antagligen betydligt mer.

Taget från artikeln:

"I Sverige gjordes alltså endast 342 åldersjusteringar (utan medicinsk undersökning) av de totalt 3 848 asylsökande i egenskap av minderåriga 2013. I dessa 342 fall måste de sökande så uppenbart ha varit långt över 18 år att en, som det heter, okulär besiktning räckte för att konstatera detta."

"I Finland och Norge har det vid åldersbedömningar av påstått minderåriga asylsökande framkommit – även när bedömningarna gjorts ”generöst” – att ca 66 procent bedömts vara vuxna, och i Danmark befanns alltså 75 procent av de påstått minderåriga asylsökande som kom till landet under de tre första månaderna 2013 vara över 18 år gamla. Att det skulle vara en så stor diskrepans mellan Sverige och övriga nordiska länder vad gäller asylsökande ensamkommande ”barns” ålder ter sig högst osannolikt."

Det baserar ju sig enbart på vad du tror och andras teser. Hursomhelst kan man inte på ett generaliserande vis kalla de som kommer för 30-åriga barn baserat på den här källan, det är flashback-klass på det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du förstår inte vad jag menar. Jag menar att en regering måste ha majoritet i riksdagen. Stefan Löfvén misslyckas med det som regering Reinfeldt II lyckades med. Göran Persson ledde inte heller majoritetsregeringar, han fick igenom sin budget ändå.

Löfvén har inte klarat av att hantera det parlamentariska läge som råder, därför har han fått regera med Alliansens budget. Det betyder inte att han ska bedömas mer generöst utan att han har misslyckats fullständigt.

Jag bryr mig inte om ifall partierna vill eller inte vill samarbeta med SD (jag har röstat blått två val i rad), jag bryr mig om att vi har en kompetent statsminister och att den parlamentariska ordningen får råda.

Att Lövén inte fick igenom sin budget berodde enbart på att SD plötsligt bestämt sig för att ställa med kaos i riksdagen. Detta hade precis lika gärna kunnat hända förr om något parti bestämt sig för att gå emot den praxis som gjort det möjligt att regera i Sverige på senare tid.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Ditt uttalande om 30+ åringar hör hemma på flashback.

Nej, det gör det inte. Varför skulle Sverige vara ett undantag när det gäller åldersfusk?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det baserar ju sig enbart på vad du tror och andras teser. Hursomhelst kan man inte på ett generaliserande vis kalla de som kommer för 30-åriga barn baserat på den här källan, det är flashback-klass på det.

Väldigt vad allting måste vara 100% bekräftat enligt dig då. Annars får man inte uttala det. Samtidigt så sprider du skitsnack hit och dit (antar att det är skitsnack för du har ju inte bekräftat det).

Stämpla inte inlägg som flashback-klass när du inte är bättre själv.

PS: I Danmark, Norge och Finland, alla våra närmsta grannländer så gör dom betydligt mer seriösa besiktningar och över 50% av alla som kommer som ensamkommande barn är över 18. Vad är det som gör Sverige annorlunda? Jo vi är väldigt ansvarslösa när det gäller att besiktiga dom som är asylsökande

Permalänk
Avstängd

Ett spännande Sverige

Hallå i går och idag sprayade någon el några på fasader och rutor med ett meddelande.Konvertera eller dö. Var undrar ni jo i Göteborg.
Hm , säkert ett skäggbarn el flerasom har tråkigt.
Till huzzbutt eller vad det nu är. 2016
1 Sverige världens rikaste i dumhet
2 ? Vadå ekonomi Va är det
3 brottsligheten, öppen för allt man stjäla och övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Väldigt vad allting måste vara 100% bekräftat enligt dig då. Annars får man inte uttala det. Samtidigt så sprider du skitsnack hit och dit (antar att det är skitsnack för du har ju inte bekräftat det).

Stämpla inte inlägg som flashback-klass när du inte är bättre själv.

PS: I Danmark, Norge och Finland, alla våra närmsta grannländer så gör dom betydligt mer seriösa besiktningar och över 50% av alla som kommer som ensamkommande barn är över 18. Vad är det som gör Sverige annorlunda? Jo vi är väldigt ansvarslösa när det gäller att besiktiga dom som är asylsökande

Nu får du väl ändå ge dig. Tycker du att det är berättigat att generalisera på så vis att säga att det kommer en massa 30-åriga barnlurendrejare hit så är det bedrövligt. För det var just det jag ställde mig emot.

Låt mig påstå att hela Sveriges befolkning är rasister. Det är enligt siffrorna en mindre överdrift än ovanstående.

Att säga att någon sprider skitsnack hit och dit utan att ens ge något exempel är ju också moget, men det är ju för det mesta så du och dina likasinnade här "argumenterar".

Slutligen, det måste ju vara väldigt märkligt att jag avkräver siffror och källor när det handlar om någon som på ett generaliserande vis talar nedlåtande om folkgrupper. Du kanske kan ana ironin i föregående mening?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Att Lövén inte fick igenom sin budget berodde enbart på att SD plötsligt bestämt sig för att ställa med kaos i riksdagen. Detta hade precis lika gärna kunnat hända förr om något parti bestämt sig för att gå emot den praxis som gjort det möjligt att regera i Sverige på senare tid.

När de 8 partierna inte kan kommaöverens och styra landet är det inte ett enskilt partis fel, det är "allas" fel och ganska pinsamt faktiskt.

Men när 1 människa däremot tar på sig ansvaret och säger att han kommer att bilda en duglig regering, men sedan misslyckas med detta, så är det ensamt dennes fel.

Praxis borde vara att en majoritet styr.
Död åt 2partisystemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu får du väl ändå ge dig. Tycker du att det är berättigat att generalisera på så vis att säga att det kommer en massa 30-åriga barnlurendrejare hit så är det bedrövligt. För det var just det jag ställde mig emot.

Låt mig påstå att hela Sveriges befolkning är rasister. Det är enligt siffrorna en mindre överdrift än ovanstående.

Att säga att någon sprider skitsnack hit och dit utan att ens ge något exempel är ju också moget, men det är ju för det mesta så du och dina likasinnade här "argumenterar".

Ofan är du en rasist ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu får du väl ändå ge dig. Tycker du att det är berättigat att generalisera på så vis att säga att det kommer en massa 30-åriga barnlurendrejare hit så är det bedrövligt. För det var just det jag ställde mig emot.

Låt mig påstå att hela Sveriges befolkning är rasister. Det är enligt siffrorna en mindre överdrift än ovanstående.

Att säga att någon sprider skitsnack hit och dit utan att ens ge något exempel är ju också moget.

Det är inte att generalisera, vet du vad ordet betyder? Han sa inte att alla som kommer är 30-åringar.

Verkligen inte, jag funderar lite på dina mattematiska kunskaper när du påstår detta.

Det är skitsnack om man nu ska gå enligt din logik. Vill du ha exempel? Ptja, alla dina inlägg förutom en knappt handfull (1-3?) som jag har läst innehåller källor överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ofan är du en rasist ??

Var väl bra att du på ett tydligt vis markerade hur väl du förstår saker och ting, exempel är tydligen inte din starka sida.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är inte att generalisera, vet du vad ordet betyder? Han sa inte att alla som kommer är 30-åringar.

Verkligen inte, jag funderar lite på dina mattematiska kunskaper när du påstår detta.

Det är skitsnack om man nu ska gå enligt din logik. Vill du ha exempel? Ptja, alla dina inlägg förutom en knappt handfull (1-3?) som jag har läst innehåller källor överhuvudtaget.

Jag vill inte ändra på det som ni vill ändra på, varför ligger bevisbördan på mig?

Varsågod du kanske kan lära dig något:

http://www.synonymer.se/?query=generalisera

Tydligen betyder generalisera inte ALLA.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Var väl bra att du på ett tydligt vis markerade hur väl du förstår saker och ting, exempel är tydligen inte din starka sida.

Sarkasm är antagligen inte din

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag vill inte ändra på det som ni vill ändra på, varför ligger bevisbördan på mig?

Varsågod du kanske kan lära dig något:

http://www.synonymer.se/?query=generalisera

Tydligen betyder generalisera inte ALLA.

Du är allt för rolig du. Vet du inte vad du skriver eller? Du har kommit med egna påståenden hela tiden, i många av dina inlägg utan att backa upp dessa. Nu är du nästan på samma nivå som HuzzButt i den saken.

Sa jag att det betyder alla? Vet du vad "allmän" är? Såvitt jag vet så skrev han inte något specifikt som indikerade på en viss mängd alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Sarkasm är antagligen inte din

Och logik, inte din. Men grattis till inlägg #1000. Tror jag det blev. Eller jag kanske har räknat fel. Det här måste kollas upp!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Och logik, inte din. Men grattis till inlägg #1000. Tror jag det blev. Eller jag kanske har räknat fel. Det här måste kollas upp!

Har du något mer att komma med kanske? Var ligger felen i min logik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du är allt för rolig du. Vet du inte vad du skriver eller? Du har kommit med egna påståenden hela tiden, i många av dina inlägg utan att backa upp dessa. Nu är du nästan på samma nivå som HuzzButt i den saken.

Jag ifrågasätter mestadels era, därav ligger inte bevisbördan på mig. Mitt största påstående att Sverige har en mycket god ekonomi har jag påvisat genom länk till källa. Vidare är det väl upp till er som vill sprida rädslor och förakt att backa upp det med fakta?

Sedan undrar jag för att vara ärlig hur DU, som använder retorik som att rättfärdiga fel med andras fel, sånt som barn gör, kan tro att du har förtroendekaptil att påstå att folk snackar skit?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har du något mer att komma med kanske? Var ligger felen i min logik?

Jag brukar förklara grundligt vad jag menar och det har du skitit i hittills så jag avstår.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag ifrågasätter mestadels era, därav ligger inte bevisbördan på mig. Mitt största påstående att Sverige har en mycket god ekonomi har jag påvisat genom länk till källa. Vidare är det väl upp till er som vill sprida rädslor och förakt att backa upp det med fakta?

Sedan undrar jag för att vara ärlig hur DU, som använder retorik som att rättfärdiga fel med andras fel, sånt som barn gör, kan tro att du har förtroendekaptil att påstå att folk snackar skit?

Där har du ett falskt påstående, du säger att jag berättigar fel med andras fel, när jag aldrig gjort detta.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är oerhört intressant att oppositionen inte tror på sin egen politik och inte vill regera? Hur ofta händer det i politisk historia?

Säger lite om hur skev hela situationen är.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag brukar förklara grundligt vad jag menar och det har du skitit i hittills så jag avstår.

Nej jag skiter inte i vad folk skriver, om du inte kan förklara vad du syftade på med min brist på logik så utgår jag ifrån att det är tomma ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Där har du ett falskt påstående, du säger att jag berättigar fel med andras fel, när jag aldrig gjort detta.

Självinsikt var det ja.

Låt mig försöka fräscha upp ditt minne.

Dåligt uppträdande bland SD politiker - du skyller på att andra också gör dåliga saker. Har väl hänt sisådär största delen av diskussionen kring SD i den här tråden?

Jag är ju långt ifrån den enda som påpekat just detta i den här tråden gällande dig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Självinsikt var det ja.

Låt mig försöka fräscha upp ditt minne.

Dåligt uppträdande bland SD politiker - du skyller på att andra också gör dåliga saker. Har väl hänt sisådär största delen av diskussionen kring SD i den här tråden?

Jag är ju långt ifrån den enda som påpekat just detta i den här tråden gällande dig.

Jag har redan förklarat varför jag tog upp att andra politiker är dåliga. Efter att jag gjorde det anklagar du mig för att försvara nazister.

Har jag inte missat något svar till mig så är det du och en till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag ifrågasätter mestadels era, därav ligger inte bevisbördan på mig. Mitt största påstående att Sverige har en mycket god ekonomi har jag påvisat genom länk till källa. Vidare är det väl upp till er som vill sprida rädslor och förakt att backa upp det med fakta?

Sedan undrar jag för att vara ärlig hur DU, som använder retorik som att rättfärdiga fel med andras fel, sånt som barn gör, kan tro att du har förtroendekaptil att påstå att folk snackar skit?

Enligt din Tes är allt oemotsagt absolut i til minsta bricka.
Vad händer hypotetiskt i min el allas värld detta.

1 Sverige världens rikaste i dumhet.
2 ? Vadå ekonomi Va är det
3 brottsligheten, öppen för allt man kan stjäla och övrigt.

Ps har absolut Hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Var väl bra att du på ett tydligt vis markerade hur väl du förstår saker och ting, exempel är tydligen inte din starka sida.

Ja du vet så mycket om allt och alla tydligen..Rena geniet tycker iallafall du att du är..

Själv har jag slutat ta dig på allvar då du har skygglapparna på och ser rasister överallt som inte håller med dig...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej jag skiter inte i vad folk skriver, om du inte kan förklara vad du syftade på med min brist på logik så utgår jag ifrån att det är tomma ord.

Ja det har du absolut rätt att göra. Det kan vi kalla att vinna på walk-over.

Skrivet av Make.Sense:

Bara jag som tycker det är oerhört intressant att oppositionen inte tror på sin egen politik och inte vill regera? Hur ofta händer det i politisk historia?

Säger lite om hur skev hela situationen är.

Nej det där är Sverigedemokraternas retorik, inte sanning.

Ingen kan regera på egen hand eftersom ingen har majoritet.
Den samlade oppositionen -är samlad- men når ändå inte över Regeringen ifall V stödjer den. Och ingen av dessa två grupper har egen majoritet.
Då återstår att SD stödjer det ena eller andra alternativet. Eller som de seriösa har valt att göra, stödja motpartens.

Regeringen och V kommer inte stödja Alliansen eftersom de är större. Och de hade inte tagit stöd av SD för att bli större. På samma sätt som Alliansen nu inte gör.

Analysen är korrekt att Alliansen avstår från regeringsmakten om vi förutsätter 1. att SD ger upp sin egna politik och skapar en egen praxis att alltid rösta för Alliansens förslag i riksdagen och 2. Att SD var trovärdiga.

Slutsatsen är att den utgångspunkt som SD har är det ingen annan som ställer upp på. Och den är ultimat. Ej förhandlingsbar. Om SD hade haft fler frågor än 1 så hade det funnits ett förhandlingsläge. Men SD har sagt att de tänker ta alla chanser och möjliga metoder inom lagens ramar att sabotera för den regeringsmakt som inte begränsar invandring.

Sammanfattningsvis kan Alliansen inte styra landet med stöd av SD. Men nuvarande regering kan styra landet med hjälp av Alliansen.

Det är inte svårare än så.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N