Penna funkar inte längre med WIndows 10 (SurfacePro 2)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Penna funkar inte längre med WIndows 10 (SurfacePro 2)

Hej! Som rubriken lyder, när jag uppdaterade till Windows 10 av girighet för att det var nytt och gratis, slog karman mig på fingrarna och tog bort min stylus penna från mig, men inte alltid, den fungerar när jag har tangentbordet inkopplad men grymt jobbigt är det när man ska rita eller skriva! Har googlat i veckor nu men ingen verkar ha samma problem som jag. Hittar inga inställningar i Windows 10 heller, ni som är mer insatta, kan ni snälla tipsa? Tacksam för hjälp =)- Edit (Nu sitter jag inte på tåget och har fixat slarvfelen )

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Körs pennan via bluetooth som den som kommer med vissa SurfacePro 3?

Testa ta bort och lägg till pennan igen från bluetooth inställningarna.

Du borde ha en bluetooth ikon nere vid klockan som du kan högerklicka på om du inte hittar inställningen. Pennan borde du ha en knappa som du sen trycker på en stund för att datorn ska hitta den. Eventuellt får du söka med Google efter manualen till pennan.

Edit:
Jag hittade en (gammal?) artikel som föreslog:

Starta om din Surface Pro 2.
Starta Windows Uppdate och kolla efter nya drivrutiner.
Kolla pennans hemsida efter nya drivrutiner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Hej, tack för förslaget, men jag har en SP2 utan bluetooth. Har uppdaterat flera gånger.

Skrivet av panpo98:

Körs pennan via bluetooth som den som kommer med vissa SurfacePro 3?

Testa ta bort och lägg till pennan igen från bluetooth inställningarna.

Du borde ha en bluetooth ikon nere vid klockan som du kan högerklicka på om du inte hittar inställningen. Pennan borde du ha en knappa som du sen trycker på en stund för att datorn ska hitta den. Eventuellt får du söka med Google efter manualen till pennan.

Edit:
Jag hittade en (gammal?) artikel som föreslog:

Starta om din Surface Pro 2.
Starta Windows Uppdate och kolla efter nya drivrutiner.
Kolla pennans hemsida efter nya drivrutiner.

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB