Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Problemet var att jag blev lovad mellanskillnaden tillbaka. Men om du tycker det är ok att man inte håller vad man lovar så får det stå för dig. Det är ju såklart mer synd om det stackars mångmiljonföretaget som lovat en sak och nu måste hålla det. Vem är det egentligen som är girig här? Ett stort företag som lovat mellanskillnaden tillbaka om priset sänks inom 30 dagar och nu försökte slingra sig ur det eller jag som verkligen inte har obegränsat med pengar att punga ut hit och dit som förväntade mig att företaget skulle hålla sitt löfte?

Det har alltid varit löftet som varit problemet inte priset jag betalade. Nu höll dom sitt löfte till slut och jag är nöjd och glad.

Sen kanske man ska tänka en gång extra innan man skriver att folk man inte ens träffat är giriga.

Mvh J

Har aldrig sagt att du personligen är girig, det kan jag omöjligt veta. Det jag däremot har jag rätt i är att detta är ett girigt beteende. Det är jag nog inte ensam om att tycka här. Du försöker med alla medel att få ett annat pris än det som är satt på en vara. Att en person jobbar på support på ett företag betyder inte att denna har full kontroll på bestämmelser och regler, det har du ju själv upplevt. Om du inte har samtalet bandat har du egentligen inget att gå på, jag personligen litar aldrig på supportande personer över telefon om detta inte bandas. Att vara blåögd och inte kontrollera företagets policys rörande prisändringar och reklamationer får du i faktiskt bara skylla dig själv tycker jag.

Jag behöver inte dig som vän så vi ska nog klara oss där. Tycker du ska ta till dig kritiken och lär dig något av detta istället till nästa gång. Men det tror jag du också gör ;).

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Har aldrig sagt att du personligen är girig, det kan jag omöjligt veta. Det jag däremot har jag rätt i är att detta är ett girigt beteende. Det är jag nog inte ensam om att tycka här. Du försöker med alla medel att få ett annat pris än det som är satt på en vara. Att en person jobbar på support på ett företag betyder inte att denna har full kontroll på bestämmelser och regler, det har du ju själv upplevt. Om du inte har samtalet bandat har du egentligen inget att gå på, jag personligen litar aldrig på supportande personer över telefon om detta inte bandas. Att vara blåögd och inte kontrollera företagets policys rörande prisändringar och reklamationer får du i faktiskt bara skylla dig själv tycker jag.

Jag behöver inte dig som vän så vi ska nog klara oss där. Tycker du ska ta till dig kritiken och lär dig något av detta istället till nästa gång. Men det tror jag du också gör ;).

Så du har rätt bara för att du säger att det är så? TS frågar om butiken har prisgaranti och får till svar att så är fallet. När TS upptäcker att varan är prissänkt försöker TS få vad som utlovats. På vilket sätt är det girigt av TS att försöka få det hen blivit utlovad? Och är det inte just företagets policy rörande prisändringar som TS försökt kontrollera genom att kontakta företagets support? Vem kontaktar du annars för sådana frågor, VD:n?

Nej nog f-n ska man kunna förlita sig på att supporten ger ett korrekt svar. Om de inte gör det får väl företaget stå sitt kast att ej ha utbildat sin support i frågor gällande policys mm.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Du kanske kan tycka att du har rätt, men att säga att du har rätt är bara skitsnack. Du får se och tycka hur du vill men detta har aldrig handlat om girighet från min sida. 2000kr är rätt mycket pengar, kanske inte för dig men för mig är det det, frågade därför Netonnet innan jag köpte tvn om vad som gällde eftersom jag alltid handlat av Netonnet innan och tycker dom är bra. Sen blev det som det blev. Hade givetvis inte sagt ett ljud om detta om jag inte blivit lovad innan. Jag har verkligen inte försökt med alla medel. Jag ställde en enkel fråga fick ett svar och sen förväntade jag mig att dom skulle stå för det dom sa. Som du kanske last i tråden är det fler som fått samma svar. Så prisgaranti finns det.

Varför skulle jag sitta här och ta åt mig av helt obefogad kritik? Men vi lägger ner. Allt är löst.

Skrivet av Seriously:

Så du har rätt bara för att du säger att det är så? TS frågar om butiken har prisgaranti och får till svar att så är fallet. När TS upptäcker att varan är prissänkt försöker TS få vad som utlovats. På vilket sätt är det girigt av TS att försöka få det hen blivit utlovad? Och är det inte just företagets policy rörande prisändringar som TS försökt kontrollera genom att kontakta företagets support? Vem kontaktar du annars för sådana frågor, VD:n?

Nej nog f-n ska man kunna förlita sig på att supporten ger ett korrekt svar. Om de inte gör det får väl företaget stå sitt kast att ej ha utbildat sin support i frågor gällande policys mm.

Tack!

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Det tycker jag också, supporten ska såklart lämna riktig info. Frågan är hur du ska bevisa ditt antagande utan bandat samtal eller referans. Det blir ett litet speciellt problem. Det bästa är att läsa företagets policys själv. Då slipper du fundera och har något konkret att rätta dig till.

Det jag kan säga är att det ofta blir problem när man får referans på ett telefonsamtal som inte registrerat med saksnummer. Verkar ju som så är fallet i här då han fått kompensering.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

@Jaxione: Tjänat? Tror inte du fick pengar för att köpa den billigare, däremot "sparat" pengar. Betydlig skillnad det där.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men exemplet är detsamma. Köpte en jacka nyligen som bara 2 dagar senare sänktes med ytterligare 2000:-
Var bara att returnera jackan och göra om köpet Kanske lite jobbigare att skicka tillbaka en tv dock? Det är tyvärr sånt man får leva med, och man har inte heller vad jag vet rätt att kräva att få produkten till samma pris som den senare ligger på. I vissa fall jag varit med om så har butiken i fråga kört på goodwill och justerat priset. Men det är tyvärr sällsynt numera.

Ontopic tycker jag det är lite ruttet att om du nu som du säger har blivit lovad det reducerade priset och sen inte får det. Det tycker jag nog är lite uselt faktiskt, helt på din linje där. Det bästa i ditt läge tycker jag nog är att prata med butiken i fråga (ber om ursäkt om du gjort det, har inte läst hela tråden) öga mot öga och förklara situationen. Just NetOnNet sänkte nämligen priset på mitt nuvarande GTX 970 i sign som jag hömtade ut 2 dagar efter det att kampanjen gått ut, pga att jag inte hade möjlighet att hämta det under kampanjtiden. Beställde kortet på nätet och missade att man var tvungen att hämta kortet inom kampanjtiden, trodde det räckte med att jag bokade kortet. I vilket fall var det bara att gå in och prata vänligt med dom så drog dom av 500:- på kortet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om TS tar den tid som läggs ner på detta och arbetar istället, så skulle TS nog dra in mer än de 1500kr det handlar om..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Ville bara uppdatera lite om detta ärendet. Kontaktade Netonnets kundombudsman och hon höll med om att dom borde hållt vad dom lovat. Så blev erbjuden mellanskillnaden tillbaka via ett presentkort, något som jag absolut varit nöjd med. Nu är det så att tvn inte riktigt var vad jag tänkt mig så den åker tillbaka ändå. Men bara att få snabb feedback och erbjudandet om presentkort gjorde att jag blev nöjd.

Mvh J

Utgår ifrån att du lämnar tillbaka presentkortet också då eftersom du kommer få tillbaka den summan du betalat för tv när du köpte den till fullpris ?

För 2000.- är ju en stor summa pengar
Eller ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hälften, troligtvis mer, i denna tråd verkar helt ha missat TS poäng här. Tur att det finns några som gör det dock. "buh cry me a river" etc.

Tills nästa gång, men det vet du nu...Få fram den infon så du kan bevisa och maila direkt när priset är nere. Alla kan se NÄR du mailade och också NÄR TVn var nere i pris.

@Dizzzad Det där däremot är ganska intressant vad NetonNet gör.

Förstår dock inte folk som säger att x antal pengar är lite. Utgår ni alltid från er ekonomi och era liv när ni diskuterar saker? Lite trångsynt kanske.

Allt under 100k är inte värt besväret. Så är det. Min ekonomi ser ut så och utgår från att andras är snarlikt.

"Köpte en TV för 20k". Sparat? Stort intresse? Vad vet ni?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@jaxione
Kul att det löste sig, men då fick du alltså tillbaka pengar för tvn PLUS de som dom hade lovat dig (mellan skillanden)?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Om TS tar den tid som läggs ner på detta och arbetar istället, så skulle TS nog dra in mer än de 1500kr det handlar om..

Gud vilken dagisargumentation, ge dig. Du har ju helt missat poängen. Läs igenom tråden om du ska skriva något. Trams.

Skrivet av Dizzzad:

Utgår ifrån att du lämnar tillbaka presentkortet också då eftersom du kommer få tillbaka den summan du betalat för tv när du köpte den till fullpris ?

För 2000.- är ju en stor summa pengar
Eller ?

Självklart, det första jag gjorde när jag bestämt mig för att tvn blev för stor och jag skulle lämna tillbaka den var att kontakta Netonnet och säga till om att dom inte behövde skicka något presentkort. Är självklart för mig.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det är ju förutsatt att man har ett jobb där det enkelt går att jobba övertid och fakturera denna. Alla är inte konsulter eller hantverkare

Vad än folk lägger för personliga värderingar så är ju TS frågeställning legit, han hade blivit lovad nått som inte hölls. Att dom gav med sig och skickade ett presentkort påvisar ju detta.