Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Razer Mamba hackar.

Tjenare, har nu i juletiden införskaffat mig en razer mamba, jag har kopplat in den sedan installerat razer synapse vilket jag förstår ska ge mig senaste drivers, men ändå är det något konstigt med musen.

Alla lampor lyser som de ska och knapparna funkar "mouse 1, 2 ,3, 4 och 5". Men ibland så börjar muspekaren hacka när jag drar över skärmen, och ibland bara lägger den av helt. Då måste jag dra ut och sätta in sladden och röra på musen så kan den fixa sig själv, fast ibland tar det kanske 20 försök innan den gör det. Är det någon som har en aning om vafan som pågår?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Xheriga:

Tjenare, har nu i juletiden införskaffat mig en razer mamba, jag har kopplat in den sedan installerat razer synapse vilket jag förstår ska ge mig senaste drivers, men ändå är det något konstigt med musen.

Alla lampor lyser som de ska och knapparna funkar "mouse 1, 2 ,3, 4 och 5". Men ibland så börjar muspekaren hacka när jag drar över skärmen, och ibland bara lägger den av helt. Då måste jag dra ut och sätta in sladden och röra på musen så kan den fixa sig själv, fast ibland tar det kanske 20 försök innan den gör det. Är det någon som har en aning om vafan som pågår?

Ett måndags exemplar låter de som, det spelar ingen roll vilken USB port du ansluter till?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@bärplockaren: Har provat 2 på baksidan, ett av dem var USB 3, har även provat 1 på framsidan och samma sak där.

Måndags exemplar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

@Xheriga
Måndags exemplar = trasig produkt vid levereras.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@bärplockaren: Aha okej, ja något väldigt skumt är det, vad gör man nu då, är jag fucked då jag har beställt från razerzone eller kan jag få en annan mus i utbyte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Har flera polare som haft det problemet med just Razermöss tyvärr, så det är nog RMA på den.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@ZaInT: Är inte så teknisk av mig, ville bara ha en grym mus att lira med, skulle någon möjligtvis kunna förklara hur jag ska göra nu ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

@Xheriga
Ta kontakt med deras support och förklara läget.
http://www.razerzone.com/eu-en/store/razerstore-support/

Du kan även kolla om de finns nån nyare firmware och lägga in den.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@bärplockaren: http://puu.sh/m8FPO/1114525107.png Det har gått mer än 30 dagar sen jag beställade produkten (beställde den 22 nov för att den skulle vara här vid jul, men har inte använt den förens idag. Borde ju inte spela någon roll då det är fel på den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Xheriga:

@ZaInT: Är inte så teknisk av mig, ville bara ha en grym mus att lira med, skulle någon möjligtvis kunna förklara hur jag ska göra nu ?

Testa den i andra USB-portar och nån annan dator, är det likadant är det bara att skicka in den som garantiärende.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@ZaInT: ska prova på en polares dator sen lista ut hur jag ska skicka in det, får väl snacka med support