Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem

Ny lur! En Huawei Honor 8, Tele2 körde en sjuk kampanj. Först kostade den 2500 (ord. pris 4500) efter studentrabatt, sedan fick man ytterligare 1000 kronor rabatt om man bytte in en gammal telefon, kunde vara vilken skräptelefon som helst så bytte in en gammal samsung knapptelefon

Hade tidigare en Oneplus One som jag tyckte fungerade bra men i efterhand tycker jag att det var värt enda krona att uppgradera. Skillnaden i byggkvalité är som natt och dag, fingeravtrycksläsare är hur smidigt som helst, och apparna öppnar mycket fortare. 5.2 tum istället för 5.5 som på Oneplus One, tycker helt klart 5.2 är skönare, det gör stor skillnad när man bara har en hand tillgänglig.

Även ir blaster har den, något som jag saknat på min gamla telefon, smidigt när man sitter vid tv:n, kan med fördel användas som hjälpmedel till practical jokes mot vänner/restauranger/tv-butiker

Gällande storlek på bilder i den här tråden:
Passade på att testa ett program som skalar ner bilderna, funkade hur smidigt som helst, man högerklickar bara på dem så kan man välja vilken storlek man vill ha. Om alla laddar ner det och börjar förminska dem innan man lägger upp här kan även de som sitter på adsl 2 Mbps se tråden, vet att vissa hade problem med det förut. http://www.bricelam.net/ImageResizer/

Finns även hörlursuttag Skönt med usb c också, kontakten glider in mycket lättare än micro b.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Gällande storlek på bilder i den här tråden:

Har man problem med stora bilder tycker jag att man kan hålla sig ifrån tråden, man vill ju ha högupplösta bilder för att kunna se alla detaljer på sakerna som postas i tråden. Jag kikar ibland via mobilen och det går hur bra som helst (tog t.ex. ca fem sekunder att ladda hela förra sidan) så jag förstår inte riktigt vilka det är som efterfrågar lågupplösta bilder.

Det här är dessutom ett teknikorienterat forum där de allra flesta har snabb uppkoppling och att efterfråga lågupplösta bilder bara för att man själv har en långsam uppkoppling känns fel. Det går som sagt hur bra som helst att läsa in alla bilder även via mobilnätet så man måste ha en riktigt usel uppkoppling om man tycker att det tar tid att ladda tråden...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Har man problem med stora bilder tycker jag att man kan hålla sig ifrån tråden, man vill ju ha högupplösta bilder för att kunna se alla detaljer på sakerna som postas i tråden. Jag kikar ibland via mobilen och det går hur bra som helst (tog t.ex. ca fem sekunder att ladda hela förra sidan) så jag förstår inte riktigt vilka det är som efterfrågar lågupplösta bilder.

Det här är dessutom ett teknikorienterat forum där de allra flesta har snabb uppkoppling och att efterfråga lågupplösta bilder bara för att man själv har en långsam uppkoppling känns fel. Det går som sagt hur bra som helst att läsa in alla bilder även via mobilnätet så man måste ha en riktigt usel uppkoppling om man tycker att det tar tid att ladda tråden...

Ja jag har heller inte haft några problem med det, men såg för några dagar sedan att folk klagade på stora bilder så tänkte att det var ett ganska utbrett problem, men så kanske inte är fallet. Ville mest dela med mig av det smidiga sättet att förminska bilder på, för om det nu är så att många har problem med stora bilder kan det ju vara värt att folk anpassar sig.

Regeln är väl egentligen en kvarleva från den snart 10 år gamla bild på ditt senaste inköps-tråden, och då var ju telefoner, laptops och framför allt mobilnätet inte lika snabbt. Kanske är dags att stryka den regeln då ingen ändå verkar följa den och som sagt har ju de flesta bättre uppkoppling och hårdvara idag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ny lur! En Huawei Honor 8, Tele2 körde en sjuk kampanj. Först kostade den 2500 (ord. pris 4500) efter studentrabatt, sedan fick man ytterligare 1000 kronor rabatt om man bytte in en gammal telefon, kunde vara vilken skräptelefon som helst så bytte in en gammal samsung knapptelefon

Hade tidigare en Oneplus One som jag tyckte fungerade bra men i efterhand tycker jag att det var värt enda krona att uppgradera. Skillnaden i byggkvalité är som natt och dag, fingeravtrycksläsare är hur smidigt som helst, och apparna öppnar mycket fortare. 5.2 tum istället för 5.5 som på Oneplus One, tycker helt klart 5.2 är skönare, det gör stor skillnad när man bara har en hand tillgänglig.

Även ir blaster har den, något som jag saknat på min gamla telefon, smidigt när man sitter vid tv:n, kan med fördel användas som hjälpmedel till practical jokes mot vänner/restauranger/tv-butiker

Gällande storlek på bilder i den här tråden:
Passade på att testa ett program som skalar ner bilderna, funkade hur smidigt som helst, man högerklickar bara på dem så kan man välja vilken storlek man vill ha. Om alla laddar ner det och börjar förminska dem innan man lägger upp här kan även de som sitter på adsl 2 Mbps se tråden, vet att vissa hade problem med det förut. http://www.bricelam.net/ImageResizer/

http://i.imgur.com/4KNGK35.jpg

http://i.imgur.com/WswLHzI.jpg

Finns även hörlursuttag Skönt med usb c också, kontakten glider in mycket lättare än micro b.

http://i.imgur.com/17H84HP.jpg

Gick du till butiken och visa mecenat och lämna in gamla telefonen? Bra deal för 1500!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Gick du till butiken och visa mecenat och lämna in gamla telefonen? Bra deal för 1500!

Beställde på nätet man behövde bara mecenatlänken så vem som helst kunde få rabatten.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kunde äntligen slänga ut tjock TVn

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpte ett PS4 utav @Mocka här på forumet!
Mycket trevlig kille det där

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

http://i.imgur.com/jOpiVOfg.jpg

Kunde äntligen slänga ut tjock TVn

Vad använder du den till?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vad använder du den till?

Den är till för att köra äldre tv-spel och annan utrustning med analoga videosignaler med upplösningar som ser ut som sju svåra år + ett nödår på en modern platt-tv (utsmetat och eländigt och ibland med konstiga fördröjningar). Upscalern gör så att grafiken blir knivskarp och tv:n uppfattar det hela som vilken HDMI-signal som helst

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vad använder du den till?

Killen ovanför detta inlägg skrev en bra förklaring.
Om du föredrar YouTube förklaringar så är denna video ganska bra för nybörjare, dock väldigt överproducerad enligt mig: https://www.youtube.com/watch?v=43dzrCAfU3A

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MadMantiz:

Den är till för att köra äldre tv-spel och annan utrustning med analoga videosignaler med upplösningar som ser ut som sju svåra år + ett nödår på en modern platt-tv (utsmetat och eländigt och ibland med konstiga fördröjningar). Upscalern gör så att grafiken blir knivskarp och tv:n uppfattar det hela som vilken HDMI-signal som helst

Skrivet av lambdan:

Killen ovanför detta inlägg skrev en bra förklaring.
Om du föredrar YouTube förklaringar så är denna video ganska bra för nybörjare, dock väldigt överproducerad enligt mig: https://www.youtube.com/watch?v=43dzrCAfU3A

Aha!! Va smart!

.. Varför kunde inte tv-utvecklarna / företagen som gör paneler etc göra det inbyggt från början kan man ju undra dock.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Aha!! Va smart!

.. Varför kunde inte tv-utvecklarna / företagen som gör paneler etc göra det inbyggt från början kan man ju undra dock.

Förmodligen är andelen konsumenter som skulle ha nytta av det väldigt väldigt låg i förhållande till extrakostnaderna att göra det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hade en 840 EVO OEM i min stationära tidigare (Uppgraderade SSD i min laptop och flyttade då den SSDn till min stationära). Osäker på om firmware uppdaterats i den disken eller inte, och eftersom det är en OEM-disk är det inte lika straight-forward, oavsett så började den bli irriterande slö och kunde bara få ut ~300 MB/s i läshastighet och ~90 i skrivhastighet samt väldigt dålig IOPS så jag köpte en ny disk för OS, och har nu en andra SSD i datorn för lagring.

Betalade 113 SGD totalt, eller ~700 kronor omräknat, så ett ganska bra köp IMO.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Hedersmedlem

Purple Haze!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ibland finns album Endast som bildskivor istället för svart audiofil vinyl och jag är inte så het på bildskivor, det kan låta rent skit så att säga om man har otur. Hade sådan tur att dessa är Inplastade, Nya, Ospelade (billiga som fan) och är från respektive årtal (2002 överst och 1999 nederst).

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Nya trådlösa hörlurar till telefonen. Sitter bra och levererar bra ljud för en billig peng (599:-) samt väldigt snygga o stilrena.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

vad tycker du? folk klagar på ljudnivån?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Den är till för att köra äldre tv-spel och annan utrustning med analoga videosignaler med upplösningar som ser ut som sju svåra år + ett nödår på en modern platt-tv (utsmetat och eländigt och ibland med konstiga fördröjningar). Upscalern gör så att grafiken blir knivskarp och tv:n uppfattar det hela som vilken HDMI-signal som helst

Skulle den även göra att pistolerna till NES fungerar till modern tv?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli, synd det är 17 dagar kvar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Passade på att skaffa 2st ASUS 980TI Matrix kort nu när de reades ut.
55% rabatt, 2st kort för mindre än vad ett kostade för bara några månader sedan, kändes som en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Passade på att skaffa 2st ASUS 980TI Matrix kort nu när de reades ut.
55% rabatt, 2st kort för mindre än vad ett kostade för bara några månader sedan, kändes som en bra deal.
www.elitesweden.se/bilder/matrix.jpg

Vart f*n hittade du dom korten?
På gränsen till århundradets deal!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Skulle den även göra att pistolerna till NES fungerar till modern tv?

Tyvärr inte, när du kopplar NESen till en modern så måste den processera signalen och därefter mata ut den - där har CRT TV en fördel. Plasma är "snabbare" än resterande tekniker för platt tv men med en refresh rate för låg för att låg pistolerna ska reagera - Plasma är då fortfarande obrukbar.

Använder du RGB mod på NES så är problemet densamma, måste processera en 240p signal. Det kom rätt så nyligen en HDMI mod utan framebuffer (dvs ingen lagg) så processen skippas, men utmatningen från panel till att visas är ytterligare en fördröjning. En variabel eliminerad med HDMI, fortfarande en kvar.

Skaffa en CRT TV, det finns inget annat hopp.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Spargrisen har fått smaka på duktigt senaste veckan!

och en sunkig bild på dyraste inköpet, ny TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

@Xoka: Gnäll inte, du skall snart få fiber som oss andra har jag hört

Bidrar med en högupplöst bild som plåster på såren!
Från senaste rundan till Tyskland

http://i.imgur.com/z34iSr5.jpg

Det bara vattnar i munnen ju

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av martincool:

vad tycker du? folk klagar på ljudnivån?

Mycket bra kort, blir semipassivt med nya vBIOS då det släpps (som STRIX korten), skulle släppas denna vecka men p.g.a olika omständigheter så släpps det något senare. Kortet är 24,2cm långt och hörs inte i ett ljudlöst chassi (fractal design r4 m.m.). Jag är super nöjd, finns inget dåligt men är nog inget för den som söker bling bling, backplate och sådant skoj.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

@EliteSweden: vet köpte du dessa godbitar?

Permalänk
Medlem

Det var roligare att skjuta laser med ögonen än vad jag trodde. Fungerade faktiskt bättre än väntat. Lite problem att sikta uppe i högra hörnet bara. Ska försöka kalibrera lite bättre när jag får tid.

Tackar @toptre för tipset på hörlurarna. Har dock inte hunnit prova dom än. Köpte fläktarna på impuls när jag ändå beställde hörlurarna. Gick i webhallens fälla med andra ord. Gick i Coops fälla också och köpte munkarna när jag hämtade ut paketen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

På andra sidan Atlanten är man på gränsen till undernärd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

http://i.imgur.com/8IZd3Yw.jpg
På andra sidan Atlanten är man på gränsen till undernärd...

Säkert fin, men jag avskyr allt som har med slim fit att göra. går inte att arbeta i

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"