Program för presentationer på skärmar

Permalänk
Medlem

Program för presentationer på skärmar

Jag letar febrilt efter en lösning för att kunna visa samma information på flera skärmar.

Tanken är att informationen ska gå via nätverk och att det på varje station ska finnas en skärm och t ex en Intelstick med Windows.
Informationen som ska visas är från grunden en Powerpointpresentation.

Den ska kunna styras från vilken dator som helst på nätverket och visas på flera skärmar.

Att lägga in en presentation på flera ställen är inte intressant.

Finns det några bra lösningar som ni stött på?

Permalänk
Medlem

Vad är det för information du ska visa? Är du begränsad till att köra PP så tror jag det blir svårt.
Det bästa vore ju om du kunde få ut infon och lägga upp på en webbsida som du kan styra centralt.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Vad är det för information du ska visa? Är du begränsad till att köra PP så tror jag det blir svårt.
Det bästa vore ju om du kunde få ut infon och lägga upp på en webbsida som du kan styra centralt.

Vilken form spelar ingen roll. Det är text och bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Vilken form spelar ingen roll. Det är text och bilder.

Jag hade lagt upp en webserver och fixat en enkel sida som automatiskt byter bild, typ något liknande detta: https://css-tricks.com/snippets/jquery/simple-auto-playing-sl...

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jag hade lagt upp en webserver och fixat en enkel sida som automatiskt byter bild, typ något liknande detta: https://css-tricks.com/snippets/jquery/simple-auto-playing-sl...

Ok. Jag kan ändra i kod men vill gärna ha något så färdigt som möjligt med bra administrationsgränsnitt.