PDF-skrivare till Windows 7

Permalänk
Medlem

PDF-skrivare till Windows 7

Letar efter ett bra sätt att spara ner webbsidor, dokument i alla möjliga olika program, osv till .PDF-format. Det är flera användare i domänet som vill kunna göra detta. Jag tänkte att det enklaste sättet måste vara att använda en PDF-skrivare.

Alternativ som "CutePDF" slänger med kommersiell text. Buuu! Vill inte ha.

Det som ser bäst ut på papper nu är Adobe Acrobat, men det blir hyfsat dyrt att fixa licens för det till alla användare som endast vill använda en väldigt liten del av Acrobats funktioner.

Någon som har ett bättre förslag än att fixa Acrobat-licenser till varenda användare?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vi kör PDF Factory

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@ackwell: Jag använder CutePDF på flertalet maskiner, den slänger inte in extra text?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv med Adobe, men till de i organisationen som itne vill köpa det så rekommenderar jag altid Foxit Reader, gratis och klarar väldigt mycket!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Letar efter ett bra sätt att spara ner webbsidor, dokument i alla möjliga olika program, osv till .PDF-format. Det är flera användare i domänet som vill kunna göra detta. Jag tänkte att det enklaste sättet måste vara att använda en PDF-skrivare.

Alternativ som "CutePDF" slänger med kommersiell text. Buuu! Vill inte ha.

Det som ser bäst ut på papper nu är Adobe Acrobat, men det blir hyfsat dyrt att fixa licens för det till alla användare som endast vill använda en väldigt liten del av Acrobats funktioner.

Någon som har ett bättre förslag än att fixa Acrobat-licenser till varenda användare?

http://www.dopdf.com/sv/

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Gratisalternativ brukar innehålla adware, en möjlighet där kanske är doPDF.

Annars får du titta på de kommersiella alternativen till Acrobat som de från företag som Abbyy, Nuance, Nitro osv har där flera har flera olika alternativ och prisnivåer. Beror ju helt på vad ni har för behov, välj det som fungerar bäst för er.

Tänk på att det för webbläsare finns olika tillägg för att spara ner webbsidor, som kan ge bättre resultat än att gå via virtuell skrivare.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om det nu inte är en inställning/plugin jag har så finns ju den funktionen inbyggt i chrome. Jag kan iaf välja att spara en sida som pdf utan den blandar in något extra program.

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag!

Skrivet av SirMacke:

@ackwell: Jag använder CutePDF på flertalet maskiner, den slänger inte in extra text?

Jag testade att köra den mot några olika webbsidor och då fick jag med sidhuvud och sidfot med CutePDF-"reklamtext". Efter att du skrev det där så provade jag igen, men då från den miljö som de påverkade användarna kör från och då följde det inte med någon reklamtext. Bra att du ifrågasatte! Dom får använda CutePDF tills vidare.

Permalänk
Medlem

Akta dig för Ask om du kör CutePDF.

Permalänk

Vi kör "Bluebeam Revu 2016" på jobbet. Väldigt intelligent program med oändligt med funktioner men det kostar där efter.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits