Clocka ASUS gtx 580 MATRIX x2 i SLi

Permalänk
Medlem

Clocka ASUS gtx 580 MATRIX x2 i SLi

Hej! Jag har ALDRIG clockat något i hela mitt liv utan har alltid haft datorer där jag kunnat maxat alla spel jag spelat utan hjälp...
Inte nu längre, Impulsköpte en beg dator för att kunna lira The Division och har nu konstaterat att jag vill inte springa runt på absolut lägsta settings.

Setup
Mobo: Maximus IV Extreme
GPU: 2x ASUS GTX 580 MATRIX i SLi
CPU: i7 2600k (Nocturne kylare)
PSU: Corsair AX1200

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att börja min clockningskarriär. både Proccen och GPUerna vore trevligt.
Har tittat runt på trådar och googlat men känns som att det lätt blir fel och vill inte in och crasha allt direkt så finns det någon
trevlig person som vill hjälpa mig med vilken programvara jag ska ta ner och guida mig igenom detta vore det väldigt uppskattat!

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av 580 är att dom är rätt nära gränsen redan som standard.
Kan du höja 100MHz så är det tveksamt om det kommer att göra någon större skillnad i spel.
CPU'n däremot kan potentiellt ha rejält med utrymme för överklockning.
Men det krävs bra kylning för att leka med en sandy bridge då man oftast behöver ratta på spänning
För att klocka CPU'n så är det enda du behöver göra att öka på turbo multipeln i BIOS.
Ta steg för steg och testa med Aida64 system stability, håll koll på temperaturerna.